De ‘nieuwe’ Tv Anywhere App staat nu al weer 1,5 jaar in de App Store en is bijna net zolang beschikbaar voor de Apple Tv. Als eerste Nederlandse provider introduceerde T-Mobile een Tv app op tvOS. Echter is er sinds deze lancering nooit meer geüpdatet (dit geldt trouwens ook voor de iOS app, deze is ook al meer dan een jaar niet geüpdatet).
Dat de app nooit meer geüpdatet is, is duidelijk te merken, de app loopt vaak vast, de interface staat vaak dubbel in beeld en loopt over elkaar heen, geluid valt weg, de ondertiteling bij een aantal zenders mist nog steeds en de app crashed bij opnieuw bij het opniopenen van de app. Verder is er qua gebruiksgemak nooit meer iets verbeterd.
T-Mobile begon heel voortvarend met het uitbrengen van een tvOS app en ik gebruik hem vaker dan de settopbox. Toch is de app instabiel en kan hij naar mijn mening met weinig moeite verbeterd worden. Dit had al lang gebeurd kunnen zijn. Ik hoop dat T-Mobile de Tv Anywhere app sneller en regelmatiger update!
Graag hoor ik of er nog updates op het programma staan, of dat T-Mobile de Apple Tv app laat dood bloeden.
Hier volgt een totale opsomming van zaken die echt verbetering nodig hebben:
- App stabieler maken.
- App sneller maken (vooral de gids is tergend langzaam)
- Geluidsbron in de app aan kunnen passen (bijvoorbeeld kunnen kiezen voor Airpods)
- Geluid valt vaak weg terwijl het beeld doorloopt.
- ondertitels aan kunnen zetten.
- Ondertitels toevoegen aan in ieder geval History channel
- Zoveel mogelijk zenders toevoegen (ook zenders buiten het basispakket)