Skip to main content
Beantwoord

TV abonnement blijft in behandeling staan

• December 16, 2025
  • 15 reacties
  • 127 Bekeken

Ik heb 2 december mijn TV abonnement opgezegd. Nu krijg ik vandaag bericht dat 25 december mijn factuur wordt afgeschreven, met daarin ook nog Odido TV. In Mijn Odido staat dat de opzegging nog steeds in behandeling is. 
Kan deze opzegging a.u.b. nu behandeld worden, en kunnen jullie voorkomen dat ik gefactureerd wordt voor dingen die ik al weken heb opgezegd?

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@dannylegend, bedankt voor het aanvullen van je gegevens, ik ben meteen voor je gaan kijken en het is zoals ik al dacht. Je hebt te maken met een opzegtermijn van 1 maand. Het TV-abonnement zal stoppen op 01-01-2026! Als je verder nog vragen hebt, laat het dan gerust weten, dan help ik je graag verder.

15 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • December 17, 2025

Hey ​@dannylegend, welkom op onze community!

Dat onderzoek ik graag voor je, let er wel op dat we altijd een opzegtermijn hebben van 1 maand. Om dit voor je te onderzoeken heb ik wel wat gegevens van je nodig. Kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je mij dan hier een seintje geeft dan controleer ik het voor je! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • December 17, 2025

Check, gedaan!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • December 17, 2025

Hey ​@dannylegend, welkom op onze community!

Dat onderzoek ik graag voor je, let er wel op dat we altijd een opzegtermijn hebben van 1 maand. Om dit voor je te onderzoeken heb ik wel wat gegevens van je nodig. Kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je mij dan hier een seintje geeft dan controleer ik het voor je! 

Check, gedaan!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Antwoord
  • December 18, 2025

Hey ​@dannylegend, bedankt voor het aanvullen van je gegevens, ik ben meteen voor je gaan kijken en het is zoals ik al dacht. Je hebt te maken met een opzegtermijn van 1 maand. Het TV-abonnement zal stoppen op 01-01-2026! Als je verder nog vragen hebt, laat het dan gerust weten, dan help ik je graag verder.

• is een Master Poster
  • May 2, 2026

Ik heb exact hetzelfde, 25 febr opgezegd. Vanaf 3 maart geen actie meer van Odido, via klantenservice wordt aangegeven wij zijn ermee bezig en geduld hebben….. Maar krijg nu de factuur over april 2026 en ik ben het spuugzat. Datalek wat je via NOS mag vernemen, 1 mailtje en verder niets. Wanneer wordt dit opgelost?

• is een Master Poster
  • May 2, 2026

Ik heb exact hetzelfde, 25 febr opgezegd. Vanaf 3 maart geen actie meer van Odido, via klantenservice wordt aangegeven wij zijn ermee bezig en geduld hebben….. Maar krijg nu de factuur over april 2026 en ik ben het spuugzat. Datalek wat je via NOS mag vernemen, 1 mailtje en verder niets. Wanneer wordt dit opgelost?

Nog een aanvulling wanneer wordt dit opgelost slaat op mijn opzegging van internet en telefoon niet het datalek, aangezien mijn gegevens zijn doorverkocht.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • May 4, 2026

Hi ​@alexandrahut, uiteraard wil je graag dat het abonnement goed voor je stopgezet wordt. Ik kijk daarom graag met je mee om je hiermee verder te helpen! Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Laat dan ook zeker een seintje achter in dit topic zodra je de gegevens hebt verstuurd. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet!

• is een Master Poster
  • May 29, 2026

Hallo, bedankt voor het prive bericht maar dan graag zonder virus…….

Dit is nog steeds NIET opgelost, bijna weer maand verder. “We zijn er mee bezig"…...en geduld hebben.

Gelukkig werkt het sturen van facturen nog wel, niet waar Odido? Ik ben ontzettend pissig, eerst kon ik nog de humor ervan inzien maar dat is niet meer, zeker na het laatste gesprek wat ik had op 21 mei jl.

Mocht de boodschap nog niet zijn overgekomen…….IK BETAAL NIET VOOR INTERNET EN TELEFOON WAT IK  NIET HEB

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • June 1, 2026

Hi ​@alexandrahut, ik wil met alle liefde verder met je meekijken en je hiermee verder helpen. Echter heb ik nooit jouw gegevens mogen ontvangen. Zonder kan ik jou niet verder helpen. Mocht je toch willen dat ik met je meekijk? Dan kan je jouw gegevens alsnog in een privébericht naar me toe sturen. Zodra ik de verificatie met je heb afgerond, ga ik graag voor je aan de slag. 

• is een Master Poster
  • June 4, 2026

7 mei 2026 laatste activitet, 21 mei laatste telefonische gesprek, gister DM gestuurd, geen reactie tot nu toe. Ik ben klaar met Odido. Ik schakel mijn rechtsbijstandsverzekering in.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • June 5, 2026

Hi ​@alexandrahut, ik heb jouw DM ontvangen, echter zijn niet alle gevraagde gegevens naar me toe gestuurd. Wil je hier nog naar kijken? Dan kan ik de verificatie met je afronden!

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • June 7, 2026

Hi ​@alexandrahut, ik heb je een verificatiecode per e-mail gestuurd. Wil je de code hier met mij delen in het topic? Zo kan ik of een van de andere moderators je verder helpen!

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • June 10, 2026

Hi ​@alexandrahut, ik zie dat je de verificatiecode in een privébericht naar me toe hebt gestuurd, ik was de afgelopen dagen niet aanwezig. Dit is ook de reden dat we je vragen om de verificatiecode in het topic zelf te plaatsen, zodat wij je sneller verder kunnen helpen. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de opzegging van jouw abonnement inderdaad vast loopt. Mijn oprechte excuses hiervoor. Onze technische dienst doet er dan ook alles aan om dit voor je op te lossen.

De oplossing is nog niet gevonden, maar zodra we meer informatie voor je hebben, laten we dit meteen aan je weten! In de tussentijd houden we dit nauwlettend voor je in de gaten en plaatsen we een uitstel van betaling voor je op het abonnement, zodat hier geen incassokosten voor in rekening gebracht worden. De automatische incasso kunnen we niet stopzetten, maar je kan de bedragen wel storneren.

Zodra dit helemaal is opgelost, gaan we dan ook meteen een vergoeding in orde maken voor de gehele periode waarin het abonnement eigenlijk stopgezet had moeten worden. Zo ga je niet betalen voor de periode waarin het abonnement eigenlijk stopgezet had moeten zijn. 

Wil je ons hier in het topic een seintje geven wanneer je bericht hebt ontvangen dat de opzegging helemaal verwerkt is? Dan ga ik ervoor zorgen dat het helemaal in orde komt met de vergoeding en we dit goed voor je kunnen afronden! 

• is een Master Poster
  • June 15, 2026

Hallo,

Update van de Odido soap, ik zou gebeld worden ales alles geregeld zou zijn, dus niet.

Ik heb een email gekregen dat mijn abonnement op internet op 16 juni 2026 wordt beëindigd terwijl dit per 27 maart 2026 is, opzegging van 25 februari 2026. Vast bellen is wel verwerkt maar internet opzegging is er opnieuw ingezet zonder overleg. Oh en ik mag betalen tot 16 juni 2026…….NIET dus.

Ik vind dit echt ongelofelijk, blunder op blunder. Bedankt Odido

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@alexandrahut, ik zie dat er net contact met jou is geweest. Geen zorgen, want deze kosten hoef je niet te betalen. Als de opzegging er helemaal door is, na het ontvangen van de retour, vergoeden wij deze periode. Dit hebben we je in dit topic toegezegd, maar is ook in jouw dossier te lezen. Wij vergoeden dit dus achteraf absoluut voor je, zo betaal je niks te veel. Mijn collega zal dit binnen het gestarte onderzoek ook voor je in de gaten houden!