Skip to main content

Geachte vertegenwoordiger van Odido,

Ik schrijf u, om een ernstige klacht aan te kaarten met betrekking tot de recente update van de smart tv app die wij gebruiken op een Samsung televisie. Het spijt me te moeten vaststellen dat onze ervaring na deze update verre van bevredigend is.

Ten eerste wil ik mijn teleurstelling uiten over de ontoereikende bereikbaarheid van Odido voor particuliere klanten. Het ontbreken van een e-mailadres of webformulier maakt het uiterst moeilijk om klachten adequaat aan te kaarten en op te lossen. Dit gebrek aan communicatiekanalen draagt bij aan de frustratie van klanten, die dringende zaken willen bespreken.

De kern van de klacht betreft de functionaliteitsproblemen die zijn opgetreden na de update van de smart tv app. Sinds de update ervaren we aanzienlijke traagheid of volledig niet functioneren van de app. Bovendien zijn bepaalde essentiële functies van de afstandsbediening, zoals de play/pause-knop, niet meer naar behoren werkzaam. Dit heeft een negatieve invloed op de kijkervaring van Martijn en bemoeilijkt het gebruik van de televisie aanzienlijk.

Een ander ernstig probleem dat zich heeft voorgedaan na de update, is de synchronisatie van het geluid met het beeld. Dit aspect van de kijkervaring is van essentieel belang voor het genot van televisieprogramma's en films. Helaas hebben we gemerkt dat deze synchronisatie niet langer adequaat is na de genoemde update, wat leidt tot een storende kijkervaring.

Ik dring er bij Odido op aan om onmiddellijk actie te ondernemen om deze kwestie op te lossen. Ik heb recht op een goed functionerend product en een bevredigende kijkervaring. Ik verwacht dan ook dat u de nodige stappen onderneemt om de problemen met de smart tv app zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Bovendien verzoek ik u dringend om de communicatiekanalen voor particuliere klanten te verbeteren, zodat klachten zoals deze efficiënt kunnen worden afgehandeld en opgelost.

Graag ontvang ik binnen vijf werkdagen een schriftelijke bevestiging van de ontvangst ervan, evenals een plan van aanpak voor de oplossing van mijn klacht.

Indien er verdere informatie nodig is om deze kwestie op te lossen, ben ik bereikbaar op de bij u bekende gegevens.

Ik vertrouw op een spoedige en bevredigende oplossing van deze kwestie.

Hoogachtend,
Martijn, met klantnummer rmod edit: klantnummer verwijderd]

Hi @RoyZ88, omdat daar geen klachten over binnen zijn gekomen. Zijn dit de enige issue's die je opmerkt of ervaar je nog andere problemen met de nieuwe versie?

De grootste issue's zijn dus het veel tragere zappen (soms echt tot 5 seconden voordat het er überhaubt beeld begint te draaien) en daarna soms tot echt 10 seconden blokkerig beeld.
Tv zelf is trouwens bedraad direct op het modem aangesloten en mijn internetverbinding haalt keurig zijn gigabit snelheden. Alles werkte goed tot die update van ongeveer 2 weken geleden.
De interface zelf is mijn ogen ook een enorme achteruitgang. Maar daar valt mee te leven. 


@RoyZ88 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst, zodat dit onderzocht kan worden. 


@RoyZ88 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst, zodat dit onderzocht kan worden. 

Even afkloppen. Maar er kwam net een update voor de tv van Samsung binnen en het enorm trage zappen lijkt opgelost. Nog steeds wel lang last van blokkerig beeld. Maar ook dat lijkt wel gehalveerd.
De applicatie lijkt nu in ieder geval werkbaar.
Ben benieuwd of dit ook voor andere mensen met een toestel uit 2019 deze problemen enigszins heeft opgelost. En of het zo blijft...


@RoyZ88 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst, zodat dit onderzocht kan worden. 

Even afkloppen. Maar er kwam net een update voor de tv van Samsung binnen en het enorm trage zappen lijkt opgelost. Nog steeds wel lang last van blokkerig beeld. Maar ook dat lijkt wel gehalveerd.
De applicatie lijkt nu in ieder geval werkbaar.
Ben benieuwd of dit ook voor andere mensen met een toestel uit 2019 deze problemen enigszins heeft opgelost. En of het zo blijft...

Nevermind. Traagheid is weer helemaal terug...


Hoi @RoyZ88, goed dat je dit aangeeft, het onderzoek staat nog open. Het is ons nog niet gelukt om de speld in de hooiberg te vinden. Daarom zijn wij nog druk bezig om te achterhalen waar dit precies aan ligt. Zodra wij een specifieke oorzaak kunnen achterhalen komen wij hier bij je op terug. Ik zie je graag snel weer helemaal genieten van de app!


Hi @RoyZ88 op 28 maart was er opnieuw een update uitgerold voor de Samsung TV 2019. Ervaar je het probleem met de traagheid in deze versie ook nog of is dit hierin opgelost? Mochten er in die nieuwe update van 28 maart ook nog andere issues naar voren komen, dan vernemen wij dit ook graag. Bedankt!


Hoi ik heb een Samsung UE65NU7090 hierop heb ik de odido app 1.0.16 alles geprobeerd maar dit de nieuwste versie. 

Odido hoe krijg ik de nieuwere versie want deze versie is RUK beeld dat vast loopt, stotterende opstart bij zender wissel kortom zeer gebruiksonvriendelijk 

TV kijken moet plezierig zijn en geen ergernis. 

Graag ZSM actie. 


De nieuwe update is zojuist door Samsung gepubliceerd. De meeste toestellen uit 2021 en 2022 zullen de komende uren dus automatisch voorzien worden van versie 2.0.3773. Voor 2018, 2023 en 2024 is nog niet bekend wanneer we de update beschikbaar zullen stellen.


Zucht….

Jullie hebben alweer die rare (nieuwe) versie van de „app“ weer uitgerold voor de Samsung Frame

nog steeds hetzelfde drama. Veel te klein, niet te bedienen, laatste zender heen en weer werkt niet, onoverzichtelijk etc.

kunnen jullie gewoon weer de oude t-mobile app beschikbaar maken aub?


Niet alleen voor de Frame @Gtm1979 maar voor alle 2021 en 2022 modellen. Kan je aangeven wat je precies ervaart? De app werkt nu dus wel weer? Voorheen werkte de app helemaal niet op de Samsung Frame tv's.


Hij is gewoon extreem onhandig. de EPG toont veel te veel in een keer, 

als je vooruit of achteruit wilt spoelen, moet je eerst op ok klikken en kunt dan spoelen, wacht je echter 2 of 3 seconde is dat submenu weer weg, moet je dus weer op ok klikken, onhandig. 

Bovendien lagt het zappen enorm.

Als je een radiozender gekozen hebt, moet je eerst helemaal omhoog om weer aan tv zenders te komen, de usability is dus ver te zoeken. Ook hangt de app soms gewoon een seconde of 5 en doet niks.

Tussen de laatste 2 zenders heen en weer schakelen werkt helemaal niet meer. En nee, dat ligt niet aan Samsung, want met de T-Mobile app ging dat ook gewoon.

Verschlimmbessern noemt de duitser dat, nergens voor nodig een app slechter te maken


De nieuwe Samsung app is vooral wennen. Wat echt vervelend is, is dat je de knop voor kanaalkeuze niet alleen voor favorieten kunt instellen. Dus je komt altijd in de onnodige kanalen uit. Enige oplossing is dan rechts klikken en dan nog eens rechts om in de favorieten terecht te komen en dan kiezen. Zeer onhandig. Dus: breng de functie terug om makkelijk te zappen in de favorietenlijst, ipv alle zenders. 


Dat heeft met wennen niets te maken. Het is gewoon slecht. De nieuwe “app” wordt duidelijk door iemand gemaakt die hem zelf niet gebruikt, altijd een extreem domme keuze. Vooral het zappen tussen de laatste 2 zenders is een enorm gemis en nergers voor nodig. Het argument dat de back toets nodig is om de app te sluiten is natuurlijk grote onzin, want dat kun je oplossen door de back toets lang ipv kort te drukken. Zo is het natuurlijk ook bij alle andere apps. Erg jammer dit. Toch maar weer switchen naar een andere aanbieder, dit bedrijf schijnt zijn eigen willetje te willen doordrijven ipv naar klanten te luisteren. Don’t fix it if it aint broken. En @Odido In het begin deed het app het vrijwel inderdaad helemaal niet, maar toch brachten jullie hem uit en heeft het dagen geduurd om de oude, prima werkende t-mobile app terug te krijgen. Hoeveel mensen moeten zeuren voor dit alweer kan?


Beste Odido, We hebben deze week een update gehad,die was perfect!Sinds vandaag is de update weer terug gezet.Waarom is dit?Groeten John Imholz


@Johannes Cornelis Fijn om te lezen dat de app zo goed is bevallen! 

De update is teruggezet voor de Samsung modellen met het bouwjaar 2022, omdat niet iedereen een goede ervaring had. Om er voor te zorgen dat niemand hier last van ervaart, is dit tijdelijk teruggedraaid totdat alles is opgelost. 


Reageer