Beantwoord

traagheid en functionaliteitsproblemen na update van de smart tv app op Samsung

  • 28 February 2024
  • 31 reacties
  • 733 Bekeken

Geachte vertegenwoordiger van Odido,

Ik schrijf u, om een ernstige klacht aan te kaarten met betrekking tot de recente update van de smart tv app die wij gebruiken op een Samsung televisie. Het spijt me te moeten vaststellen dat onze ervaring na deze update verre van bevredigend is.

Ten eerste wil ik mijn teleurstelling uiten over de ontoereikende bereikbaarheid van Odido voor particuliere klanten. Het ontbreken van een e-mailadres of webformulier maakt het uiterst moeilijk om klachten adequaat aan te kaarten en op te lossen. Dit gebrek aan communicatiekanalen draagt bij aan de frustratie van klanten, die dringende zaken willen bespreken.

De kern van de klacht betreft de functionaliteitsproblemen die zijn opgetreden na de update van de smart tv app. Sinds de update ervaren we aanzienlijke traagheid of volledig niet functioneren van de app. Bovendien zijn bepaalde essentiële functies van de afstandsbediening, zoals de play/pause-knop, niet meer naar behoren werkzaam. Dit heeft een negatieve invloed op de kijkervaring van Martijn en bemoeilijkt het gebruik van de televisie aanzienlijk.

Een ander ernstig probleem dat zich heeft voorgedaan na de update, is de synchronisatie van het geluid met het beeld. Dit aspect van de kijkervaring is van essentieel belang voor het genot van televisieprogramma's en films. Helaas hebben we gemerkt dat deze synchronisatie niet langer adequaat is na de genoemde update, wat leidt tot een storende kijkervaring.

Ik dring er bij Odido op aan om onmiddellijk actie te ondernemen om deze kwestie op te lossen. Ik heb recht op een goed functionerend product en een bevredigende kijkervaring. Ik verwacht dan ook dat u de nodige stappen onderneemt om de problemen met de smart tv app zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Bovendien verzoek ik u dringend om de communicatiekanalen voor particuliere klanten te verbeteren, zodat klachten zoals deze efficiënt kunnen worden afgehandeld en opgelost.

Graag ontvang ik binnen vijf werkdagen een schriftelijke bevestiging van de ontvangst ervan, evenals een plan van aanpak voor de oplossing van mijn klacht.

Indien er verdere informatie nodig is om deze kwestie op te lossen, ben ik bereikbaar op de bij u bekende gegevens.

Ik vertrouw op een spoedige en bevredigende oplossing van deze kwestie.

Hoogachtend,
Martijn, met klantnummer [mod edit: klantnummer verwijderd]

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 5 March 2024, 14:43

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Pluim1980 , de problemen met de Samsung TV app zijn bij ons bekend. Voor nu hebben we ervoor gekozen om de update terug te draaien en zodra deze bugs zijn opgelost om de nieuwe versie weer uit te rollen. Je kunt vanaf nu dan ook weer gebruikmaken van de vorige Samsung TV versie.

@Demi van Odido ik zie de oude app helaas niet terug in de Samsung app store. En inmiddels komt er via de nieuwe app helaas helemaal geen TV beeld meer naar voren.

Jij enig idee?

Helaas hier ook nog niet de oude versie beschikbaar in de Samsung store.

Beste Odido, de klachten zijn nu wel duidelijk door een aantal mensen aangegeven!Waarom geen mail naar de klanten met de eventuele oplossing en excuses? Hoe vind je de oude app?Er is nu zoveel onduidelijkheid ,Groet Hohn

Reputatie 1

Beste Odido, 

Nadat we gebeld hebben wisten ze bij klantenservice ook niet wat ze ermee moesten.

Ondertussen blijft het behoorlijk hinderlijk dat de tv app niet werkt op onze samsung tv. Net als velen andere blijft deze hangen, duurt het enorm lang voordat de zender goed beeld geeft. Krijgen ook foutmelding te zien. En dit alles na de update van afgelopen maandag. De app verwijderen en opnieuw installeren werkt niet.Ik zie graag van jullie een oplossing Odido 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Pluim1980, @Johannes Cornelis & @Helwater, bedankt voor jullie feedback! Inmiddels is de update teruggezet voor veel modellen. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Ondertussen sleutelen wij hard door aan de update. Wij hopen de update alsnog snel en succesvol te kunnen lanceren! 

@Cal van Odido @Demi van Odido helaas heb ik nog steeds de nieuwe versie en ik heb geen "the frame" van Samsung. Werkwijze uitgevoerd, app verwijderd, tv full restart gegeven, app geïnstalleerd. Doe ik iets verkeerd?

 

Reputatie 1

@Cal van Odido ik heb geen samsung "frame" maar een samsung model Q70ABA uit 2022.

App verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Niets werkt😡.

Jullie kunnen het wel terugzetten maar als het niet werkt zouden jullie toch echt eens met een oplossing mogen komen.

Moet eerlijk zeggen dat dit beeld behoorlijk irritant aan het worden is en dat je er chagrijnig van wordt.

Los het eens eindelijk op ipv adviezen te geven die niet werken en standaard zinnen want ondertussen zitten wij en ik denk heel veel andere mensen met dit probleem.

LOS HET EENS OP🤔

Reputatie 1

Wij zijn wel in het bezit van een Samsung “the Frame” en sinds de update is het drama!

maar lees nu uit de reactie van Odido dat de app bij de “the frame” NIET naar de oude versie teruggezet kan worden.

het is mij nu niet duidelijk…..

is er zicht op wanneer de app weer normaal gaat werken? En kan ik zelf iets doen?

waarom iets updaten als het prima werkt?? Wat frustrerend dit….

hoop dat het snel opgelost word en verneem graag een antwoord op mijn vragen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Pluim1980 @Helwater @Niksweerd , voor nu kunnen jullie hier zelf niks aan doen. Ik heb zojuist een belletje gehad van ons tv team om te bespreken hoe dit nou precies zit. Het blijkt dat voor een aantal modellen wel en niet Frame model in dezelfde modelgroep zitten, waardoor de versie/update niet teruggedraaid is. Ik heb gevraagd of dit op specifieke modellen mogelijk gemaakt kan worden, maar voor nu kan het echt alleen per groep. Wel gaan ze kijken of dit mogelijk gemaakt kan worden in de toekomst.

Nu staan we dus voor de keuze om voor alle modellen uit bouwjaar 2021, 2022 en 2023 de update terug te draaien. Dit betekent wel dat voor een aantal klanten met de Frame waar de app eerst helemaal niet op werkte en nu wel, dit ook wordt teruggedraaid. De bugfix die nu getest wordt, kan namelijk nog minimaal 2 weken duren voor deze uitgerold wordt. We zijn aan het inventariseren of er meer klachten zijn na de update dan voor de update. Morgen willen we de knoop doorhakken om de versie terug te draaien. Ik kom dan hier bij jullie terug zodra hier meer duidelijkheid op is. 

Reputatie 4
Badge

@Demi van Odido en _waarom_ kunnen klanten hier zelf niets aan doen?
Voor hele groepen werkte de vorige versie van de app goed.
Maar alleen omdat jullie niet kunnen vaststellen voor wie welke versie nu het best werkt zit iedereen met de gebakken peren. Nog twee weken moeten wachten op een mogelijke fix terwijl de vorige versie voor jou goed werkte is niet acceptabel.

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, hier ben ik met de update. We hebben besloten om de resterende modelgroepen van 2021, 2022 en 2023 terug te draaien naar de oude versie (v1.0.20). Dit doen we omdat we toch nog te veel meldingen binnenkrijgen over het zappen van klanten met toestellen in deze groepen. Dit weegt niet op tegen het voordeel dat een groep klanten de nieuwe app nu wel kan gebruiken op "The Frame" toestellen. 

Dit betekent het volgende:

  • De nieuwe app update voor Samsung tv's blijft alléén live voor 2019 en 2020 modellen
  • Sommige klanten met een 'The Frame' toestellen zullen ook teruggaan naar de oude app en hierdoor weer terugvallen op het probleem dat de oude app niet werkt op deze toestellen
  • We verwachten nog zeker 3 weken nodig te hebben voordat we beginnen met de uitrol van de nieuwe app op modeljaren 2018, 2021, 2022 en 2023 met de bugfix

Wanneer Samsung de wijziging daadwerkelijk heeft doorgevoerd, laat ik dit ook nog hier nog een keer weten!

 

@henkdeleeuw Het probleem is dat de update alleen per modelgroep kan worden teruggedraaid. Niet specifieke modellen. Voor nu hoeven jullie geen twee weken te wachten op de bugfix. Deze wordt klaargemaakt en wordt de update voor nu teruggedraaid, zodat dit voor de meeste klanten is opgelost.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi allemaal, Samsung heeft de wijziging zojuist doorgevoerd. Binnen een paar uur is de update dan voor jullie ook teruggedraaid.

Reputatie 1

Het is nu 17.15 uur en moet zeggen….De app werkt weer uitstekend op onze Samsung “the Frame”

thx!

Beste Demi & Odido team

 

wij hebben een Samsung frame (2021) en hier is helemaal niets teruggedraaid. Het is een heel andere app dan een week geleden, compleet andere layout (wijkt dus extreem van de oude t-mobile af) en afgezien van het continue vasthangen, niet kunnen switchen, geen verdergaan waar je geweest was na het terugschakelen van een andere bron, de lastige layout (je moet helemaal door alle zenders naar boven voor je bij de gids kunt) werken bijna alle knoppen op de Samsung afstandsbediening niet meer. En dat zijn er al zo weinig. Heel graag gewoon terugzetten hoe het was en hoe het hoort!

- play pause knop = play/pause

- klik midden op de kanaal omhoog/omlaag knop = EPG (dit is de meest dramatische missinde functie)

- terug knop = heen en weer schakelen tussen de 2 laatste zenders

 

AUB SPOEDIG terugzetten

 

wij hebben geprobeerd de app te deinstalleren en opniew te installeren, hij geeft versie 1.0.20 aan, dit is helaas ook een troep versie

Na nog een keer de app herinstalleren hebben we eindelijk weer de oude versie. Wat een genot.

kunnen jullie aub GEEN nieuwe versie meer met die verschrikkelijke layout maken. 
wij zetten updates uit, hopelijk helpt dat alvast

Reputatie 7
Badge +8

@Gtm1979 Super dat het inmiddels is gelukt met het terugzetten! De nieuwe layout is onderdeel van de rebranding van het tv-platform. De nieuwe update wordt pas weer uitgerold zodra alle bugs gefixt zijn en dit beter werkt dan de huidige oude versie.

De eerste twee punten die je benoemt, worden wel nog opgelost met de bugfix voor de nieuwe versie. De terugknop ligt iets anders, de nieuwe manier van ‘terug’ moet volgens de certificering van Samsung om dit te mogen behalen op deze manier. Maar we zijn nog aan het kijken waarmee we de certificering van Samsung kunnen blijven halen, maar ook klanten blij kunnen houden. Het is namelijk een vereist van het platform dat we via 'BACK' de app kunnen laten afsluiten. Is dus niet iets dat wij zelf hebben willen implementeren. Hopelijk kunnen we hier nog iets voor vinden zodat de optie wel mogelijk komt.

@Gtm1979 Super dat het inmiddels is gelukt met het terugzetten! De nieuwe layout is onderdeel van de rebranding van het tv-platform. De nieuwe update wordt pas weer uitgerold zodra alle bugs gefixt zijn en dit beter werkt dan de huidige oude versie.

De eerste twee punten die je benoemt, worden wel nog opgelost met de bugfix voor de nieuwe versie. De terugknop ligt iets anders, de nieuwe manier van ‘terug’ moet volgens de certificering van Samsung om dit te mogen behalen op deze manier. Maar we zijn nog aan het kijken waarmee we de certificering van Samsung kunnen blijven halen, maar ook klanten blij kunnen houden. Het is namelijk een vereist van het platform dat we via 'BACK' de app kunnen laten afsluiten. Is dus niet iets dat wij zelf hebben willen implementeren. Hopelijk kunnen we hier nog iets voor vinden zodat de optie wel mogelijk komt.

Ik ben sinds 28,2 (vorige week) klant van Odido Internet+TV … met een Samsung The Frame 55. Na een paar klantenservice gesprekken en deze thread is mij duidelijk dat dit een erg ongelukkig moment is geweest om te switchen naar glasvezel van Odido.

De Odido TV App geeft aan versie 1.0.20 van 4/3/2024 … is dit de voorlopig beste versie? Ik kan namelijk niet inloggen omdat de afstandsbediening of mijn telefoon via Smart Things of een los Bluetooth toetsenbord in de Odido log in niet naar een volgend veld (of knop) springt.

Wat zijn de opties en over welke problemen heeft iedereen het hier? Bestaat er een KPF Known Problem File?

Reputatie 4
Badge

@Gtm1979

 

Wat zijn de opties en over welke problemen heeft iedereen het hier? Bestaat er een KPF Known Problem File?

Nee, iets in die richting is voorgesteld in het subforum waar je verbeteringsvoorstellen kunt indienen, en dat werd daar afgeschoten als "onmogelijk"

@Demi van Odido Als iemand de „back“ button om een app te sluiten gebruiken will, zorg je dat je dit doet met een long press (net als bij de oude versie van de app natuurlijk). Het is onzin een wiel opnieuw uit te willen vinden. Waarom zou je bij een rebranding alles slechter willen maken?

de gehele layout is natuurlijk ook totaal onlogisch. Oudere mensen zullen dit slechr kunnen lezen, alles is veel te klein, alles is op elkaar gepropt.

breng beta‘s voor dit soort zaken uit en haal feedback van klanten, die zullen dan eerlijk antwoorden. De grootste fout die een bedriijf cq. Ontwikkelaar kan maken is zijn slechte UI door de strot van klanten te willen duwen.

Doe het gewoon niet…

ps. Je reageerde niet op de niet-werkende EPG knop, niemand wil helemaal naar boven moeten scrollen

Reputatie 7
Badge +8

@JefHeyse Lukt het wel om eerst de tv pincode in te voeren en daarna pas het tv-klantnummer? Zo’n issue lijst hebben we voor de Samsung TV heb ik niet paraat met wat exact de bugs zijn in de oudere versie. Met de nieuwe update waren namelijk wel weer bugs opgelost, maar zijn er nieuwe bijgekomen. Er wordt momenteel wel gewerkt aan de bugfix van de nieuwe update. De bugs die spelen zijn voornamelijk wel benoemd in verschillende Samsung TV topics hier op de Community, maar ik ga er dan nog even achteraan bij ons tv team of we ook zo’n lijst kunnen opstellen zoals in het Mediabox topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community. Maar ik denk omdat er zoveel type Samsung TV’s zijn, dat het wellicht onoverzichtelijk kan worden voor de bugs voor elk type model. 

 

@Gtm1979 Rebranding hoort het zeker niet slechter te maken. Wel kunnen functionaliteiten anders werken. We moeten namelijk met de update ook voldoen aan de richtlijnen van Samsung. De update die was uitgerold, was ook te vroeg naar productie gebracht. We werken in ieder geval aan een bugfix hiervoor zodat alles weer lekker loopt. De vraag over de niet werkende EPG knop heb ik beantwoord in mijn vorige bericht. Deze wordt opgelost met de bugfix.

Reputatie 2

@Demi van Odido is dit dan ook de reden waarom de app bij mij niet meer werkt sinds de update? Krijg weer zwart scherm. Ik vond dat trage zappen niet hinderlijk was al lang blij dat ik tv kon kijken wat ik hieruit moet opmaken is dat ik weer weken moet wachten. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Marvin36, lastig genoeg betekent het terugzetten van de update inderdaad dat de TV app op een aantal modellen niet meer werkt. Ook wij hadden gehoopt dat dit de verlossende update was geweest. Omdat we wél heel veel goeds in de nieuwe update zien zijn we met goede moet aan de slag en verwachten wij alsnog binnenkort deze update door te kunnen voeren.

Wij blijven hier bovenop zitten, ik hoop dat wij je snel het ‘brand meester’ sein kunnen geven!

@Demi van Odido: Ik ben toch wel heel benieuwd waarom deze update niet wordt teruggedraaid voor de 2019 modellen. Heb jij daar enig idee van? Zo niet, zou je dit kunnen navragen?

Op mijn tv is het namelijk ook een drama. Vreselijk traag zappen. Vervolgens tot 10 seconden wachten voordat het beeld eindelijk enige kwaliteit heeft. Een totaal onhandig interface waar basisfunctionaliteit als een play/pauze knop op de afstandsbediening niet werkt.

Het gaat hier om een Samsung QE55Q80RALXXN uit 2019. Met softwareversie T-MSMDEUC-1406.4 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RoyZ88, omdat daar geen klachten over binnen zijn gekomen. Zijn dit de enige issue's die je opmerkt of ervaar je nog andere problemen met de nieuwe versie?

Reageer