Beantwoord

TP Link AX50 en tv box

  • 4 July 2021
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Ik heb een TP Link AX50 router gekocht. Ik heb een VLAN 300 voor Internet aangemaakt en een VLAN 640 voor de TV. Ik heb daarna poort 1 en 2 aangegeven voor IPTV. Dit werkt niet. Ook niet wanneer ik de poorten aanpas naar 3 en 4 voor mijn 2 TV boxen. Ik heb daarna poort 1,2,3 en 4 allemaal op Internet gezet (VLAN 300) en daarna werkt TV wel. Ik heb 2 x een Amino TV box. Ik vind het vreemd dat ik geen poort moet aanwijzen voor IPTV dan wel Internet. Het werkt nu in ieder geval prima en ik kan ook weer met VPN op mijn eigen netwerk komen en daarvoor wilde ik juist een andere router, omdat de Zyxel wel heel erg afgeknepen is en deze heeft dus ook geen VPN mogelijkheid.
Hebben meer mensen dit probleem gehad?

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 July 2021, 12:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @heggie98 

Het nieuwe tv platform werkt ook op vlan 300 dus je hoeft voor IPTV dan geen vlan 640 meer te gebruiken.

Bedankt voor de update. Ik pas dat dan ook aan. Dit maakt het veel gemakkelijker voor mensen die een andere router willen gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat het werkt via internet wil niet zeggen dat het zo blijft. Het heeft namelijk ook nadelen

Reageer