Hoi @BartCornelissen,
De problemen met willekeurig wegvallen van geluid zijn inmiddels opgelost, maar het vastlopen van cloudopnamen speelt nog steeds. Als je een opname gaat bekijken die nog bezig is, stopt het afspelen op het punt waar de opname was toen je hem startte. Concreet: als je 10 minuten na het begin van de opname gaat kijken, speelt hij de eerste 10 minuten af. Als je het afspelen stopt (door op de afstandsbediening op Terug te drukken) en hem opnieuw start, speelt hij de volgende 10 minuten af, enzovoorts. Klopt dat met jouw bevindingen? Voor zover ik weet wordt hier nog steeds aan gewerkt, maar het begint inderdaad wel lang te duren. @Lisa onderhoudt nauw contact met degenen die over de tv-dienst gaan. Misschien kan zij eens polsen hoe het ervoor staat. Hopelijk is de oplossing in zicht!
Hi @BartCornelissen, hartstikke goed dat je in dit topic om meer duidelijkheid vraagt! Top dat @TMTV jou zo snel al van een helder antwoord kon voorzien, merci daarvoor topper. Het klopt als een bus dat dit enige tijd geleden gezien is als een bug en dat dit zou worden opgelost. Echter was er toen niet duidelijk wanneer dit opgelost zou worden. Ik vraag dit inderdaad graag voor jullie na. Zodra ik hier een terugkoppeling op heb gekregen, dan laat ik die hier weten!
@BartCornelissen Het probleem doet zich overigens alleen voor op de tv-box. Je kunt ook kijken via een van de apps voor onder andere recente Samsung smart-tv's, Android TV, Google TV/Chromecast en Apple TV. Daar heb je geen last van vastlopende opnames. Misschien kun je daar (tijdelijk) gebruik van maken.
Hoi @Lisa / @TMTV ,
Bedankt voor de snelle respons. Ja, het is inderdaad precies zoals TMTV omschrijft volgens mij. Ok, ik hoor wel wanneer dit opgelost wordt, hopelijk snel (gezien de lange looptijd).
Ik heb dezelfde problemen dat tijdens het afspelen van cloud opnamen de opname vastloopt. Ik ga vervolgens uit de opname en dan start ik opnieuw. Dit gebeurd iedere keer en is vreselijk irritant. Ik heb de tv box al diverse keren gereset: stroom er een minuut af, een reset met de paperclip achterin het kastje. Ook heb ik de convertor van de stroom gehad. Niets helpt echter. Er is nog ruim voldoende ruimte om op te nemen in de cloud, dus daar ligt het niet aan. Ik lees dat meer mensen dit probleem hebben of hebben gehad.
Hoe lost T-Mobile dit probleem op?
Groet, Talsma
Hi @Talsma, heel goed dat je dit hier aangeeft! Kun je aangeven of het bij jou ook gaat om opnames die op dat moment nog live bezig zijn? Of ervaar je dit bij alle opnames? Als het het eerste punt betreft: hiervoor zijn we bezig met een fix en heb ik gevraagd wanneer deze gepland staat. Ik hoor het graag van je, want ik wil dat je geen problemen ervaart tijdens het kijken van jouw opnames!
Hi @Talsma, heel goed dat je dit hier aangeeft! Kun je aangeven of het bij jou ook gaat om opnames die op dat moment nog live bezig zijn? Of ervaar je dit bij alle opnames? Als het het eerste punt betreft: hiervoor zijn we bezig met een fix en heb ik gevraagd wanneer deze gepland staat. Ik hoor het graag van je, want ik wil dat je geen problemen ervaart tijdens het kijken van jouw opnames!
Hallo @Lisa , bedankt voor je goede reactie! Het komt heel vaak voor als opnames nog live bezig zijn. Daarnaast gebeurd het ook als de opnames allang klaar zijn, maar dan minder vaak.
Overigens werkt uitzending gemist dikwijls niet. Voorbeeld: als ik het journaal kijk en vanaf het begin wil starten werkt dat niet. Als ik via de gids naar een eerder journaal scroll dan gaat hij weer naar het live journaal. Dit werkt dus helemaal niet terwijl ik dat wel in mijn abo heb zitten.
Gr. Jan
Hi @Talsma, graag gedaan! Jij heel erg bedankt voor deze snelle aanvulling. Ik ga je helpen om dit probleem te verhelpen voor opnames die al zijn afgelopen. Omdat je nog voldoende opname capaciteit hebt, ontvang ik graag nog de volgende informatie van je om een verzoek in te kunnen dienen bij de technische dienst:
- Kan je voorbeelden van deze opnames aanleveren (programma, zender, datum en tijdstip)?
- Ervaar je dit probleem ook op andere apparaten?
- Op welke momenten heb je deze opnames bekeken?
- Komt er bijvoorbeeld ook een foutmelding in beeld te staan?
Ik hoor het graag van je, zodat ik dit kan laten verhelpen! Ook vermeld ik dan in het onderzoek dat jij issues ervaart met Uitzending Gemist.
Hi @BartCornelissen en @TMTV, ik heb een terugkoppeling gekregen van één van de tv-specialisten omtrent de bug bij opnames die nog live bezig zijn! Dit is vandaag in een meeting nog eens aangestipt. Momenteel is dit nog in onderzoek bij de leverancier. Daar wordt nu nogmaals gevaragd om een update. Ik kan jammer genoeg dus nog niet laten weten wanneer dit eraan gaat komen, maar mijn collega's zijn er druk mee bezig om deze informatie zo snel mogelijk te verschaffen.
Hi @Talsma, graag gedaan! Jij heel erg bedankt voor deze snelle aanvulling. Ik ga je helpen om dit probleem te verhelpen voor opnames die al zijn afgelopen. Omdat je nog voldoende opname capaciteit hebt, ontvang ik graag nog de volgende informatie van je om een verzoek in te kunnen dienen bij de technische dienst:
- Kan je voorbeelden van deze opnames aanleveren (programma, zender, datum en tijdstip)?
- Ervaar je dit probleem ook op andere apparaten?
- Op welke momenten heb je deze opnames bekeken?
- Komt er bijvoorbeeld ook een foutmelding in beeld te staan?
Ik hoor het graag van je, zodat ik dit kan laten verhelpen! Ook vermeld ik dan in het onderzoek dat jij issues ervaart met Uitzending Gemist.
Hoi @Lisa ,Voorbeeld:
31-08-2022, omstreeks 9.10 uur. Ik kwam in een live journaal op NPO1, ik druk op de blauwe knop en krijg de melding dat ik begin gemist wil kijken. Vervolgens kom ik gewoon terug in het live journaal.
Hetzelfde gebeurde gisterenochtend. Tussen de middag omstreeks 12.00-13.00 gisteren en vandaag was het precies hetzelfde en het gebeurd vaker. Ik krijg nergens een fout melding in beeld.
Ik ervaar dit bij het kijken op de tv. Op andere apparaten kijk ik geen tv.
Hi @Talsma, check - dankjewel voor deze aanvulling omtrent Begin Gemist! Kan je daarnaast ook nog voorbeelden aanleveren van het probleem dat je ervaart met Cloud Opnemen? Dan kan ik beide issues in hetzelfde onderzoek zetten, zodat ze allebei verholpen kunnen worden.
@Lisa , het valt mij op met uitzending gemist kijken dat het programma dat bijvoorbeeld 2 uur eerder is uitgezonden vlekkeloos afspeelt. Ik heb de indruk dat vaker het probleem ontstaat als een uitzending nog live is.
Overigens kon ik vanochtend rond 8.45 het journaal op NPO 1 van 8.00 uur goed terug kijken.
Verder weet ik geen aanvullingen. Bedankt voor de goede ondersteuning @Lisa .
Groet, Jan
Hi @Talsma, heel graag gedaan - jij bedankt voor de fijne samenwerking! Ik ga graag checken of dit valt onder dezelfde bug als die geldt voor Cloud Opnemen. Fijn dat je vanochtend geen problemen ervaarde. Ik weet genoeg zo, top. Zodra er iets uit het onderzoek rolt, dan ben je de eerste die het hoort.
Hi @Talsma, ik wil je laten weten dat het onderzoek nog bezig is! Ervaar je nog steeds hetzelfde probleem met Begin Gemist? Als je ook nog een ander voorbeeld hebt van een ander programma, dan ontvangt de technische dienst die graag. Ik hoop dat ik snel de oplossing hier kan delen.
Hallo @Lisa , Ik keek daarnet NPO 1: Koken met Max. Ik wilde vanaf het begin kijken, maar hij springt steeds naar hetzelfde moment dat ik live inschakelde. Dit is een duidelijk voorbeeld van wat ik bedoelde.
Groet, Jan
Hi @Talsma, helemaal helder - dankjewel hiervoor! Ik laat het je weten als het onderzoek succesvol is afgerond.
Hi @Talsma, zojuist heb ik een terugkoppeling van de technische dienst ontvangen! Ze zien geen TV Box die is aangesloten, dus hebben het onderzoek op pauze moeten zetten. Wil je de TV Box direct bekabeld aansluiten op het modem? Als je hier vervolgens een seintje van kunt geven, dan speel ik dit daar naar de technische dienst.
@Lisa , ik heb de tvbox en tv aangezet. Succes!
Gr Jan
Helemaal perfect dat je dit zo snel kon uitvoeren @Talsma! Ik heb gelijk aangeklopt bij mijn collega's en check na het weekend weer of ik een update terugzie. Alvast een heel mooi weekend.
Hi @Talsma, ik wil je graag voorzien van een terugkoppeling! Ik had gehoopt dat ik je van goed nieuws kon voorzien. Mijn collega wilde graag de TV Box swappen voor een andere om de problemen te bestrijden. Maar omdat er momenteel in het systeem staat dat je halverwege oktober gaat overstappen naar een andere provider, kunnen we geen swap uitvoeren. Excuses voor deze uitkomst, ik had het graag anders gezien.
Hi @Talsma, ik wil je graag voorzien van een terugkoppeling! Ik had gehoopt dat ik je van goed nieuws kon voorzien. Mijn collega wilde graag de TV Box swappen voor een andere om de problemen te bestrijden. Maar omdat er momenteel in het systeem staat dat je halverwege oktober gaat overstappen naar een andere provider, kunnen we geen swap uitvoeren. Excuses voor deze uitkomst, ik had het graag anders gezien.
Hallo @Lisa , Ja jouw informatie is juist. Ik ga weer een jaartje goedkoper. Bedankt voor de ondersteuning. Groet Jan
Wanneer is er een fix voor het probleem dat cloudopnamen voortijdig stoppen als het programma nog bezig is ? Laatste meldingen zijn al 19 dagen oud
Hi @Talsma, dankjewel voor het aangeven! Heel graag gedaan. Hopelijk mogen we jou in de toekomst weer bij T-Mobile voor thuis verwelkomen. Maak er een mooie week van!
Hi @DMB123, heel goed dat je dit aanstipt! Jammer genoeg heb ik hier nog geen concreet antwoord. Het gaat aangepakt worden en het staat op de planning, maar het is (nog) niet inzichtelijk wanneer dit gaat zijn. Zodra we hier meer over horen, dan gaan we dat communiceren.
Ik heb dit probleem ook al een tijd. Graag hoor ik of dit op korte termijn opgelost wordt, het is namelijk al het zoveelste issue met T-Mobile TV.
Hi @jk90, dankjewel voor het aangeven! Als ik hier een helder antwoord op had, dan had ik die graag aan je gegeven. Ik heb onlangs nog gevraagd of hier al een datum voor bekend is, maar die was er (nog) niet. Zodra ik hier meer over te horen krijg, dan laat ik dat aan jullie weten.