Beantwoord

terugspoelen kan niet meer

  • 21 December 2019
  • 11 reacties
  • 1158 Bekeken

Ik kan zin kort niet meer terugspoelen terwijl ik dat een tijdje geleden wel kon zoals bij een wedstrijd dat je kon terugspoelen om nogmaals de doelpunt of score te zien nu als ik op terugspoelen druk geeft die alleen aan welk programma hier voor was

 

icon

Beste antwoord door Glassertje 24 December 2019, 08:22

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6

@jwpieters Je kan niet meer terug spoelen, omdat dit geblokkeerd is. Dit komt omdat je geen reclames meer kunt doorspoelen. Ik denk dat dit de reden is.

Oke maar zoals voetbal wat je live volg en de actie even wil terug kijken dat kon je vroeger wdl

 

Reputatie 7

Hoi @jwpieters,

 

Volgens mij heb ik nog wel een mooie tip! Als je een programma via Uitzending of Begin Gemist kijkt, kun je nog wel voor- of achteruit spoelen. Kun je dat eens proberen? 

Ja dat doet het wel het gaat puur wat ik op dat moment kijk

Jwpieters, Als je het programma eerst op pauze zet,  kun je vanuit daar weer terugspoelen ontdek ik net. 

Probeer het eens. Ik baalde er ook van maar gelukkig deze manier net ontdekt. 

Reputatie 7
Badge +16

@jwpieters Is het gelukt met de tip van @MBR65? Zo niet, dan zitten voor je klaar met alternatieve oplossingen! :smile:@MBR65 Thanks voor het meedenken, wordt echt gewaardeerd. :relaxed:

Ja dat lukt wel, maar het is nog steeds niet wat ik wilde ik kon nogmaals wat ik aan het kijken was altijd terug spoelen geen pauze en geen uitzending gemist maar gewoon op dat moment

Heel irritant ja, zoals MBR65 hierboven beschrijft zou je eerst de tijd die je eventueel terug zou willen spoelen eerst moeten pauzeren. Dit zou van de zotte zijn in deze tijd. Kan T-mobile dit niet gewoon vrijgeven? Antwoord van glassertje klopt ook niet, want van tevoor kon je ook de reclames niet doorspoelen bij begin gemist. Behalve bij de publieke zenders. Ook merk ik dat het beeld -sinds dat terugspoelen niet meer kan- ook vaker blijft hangen. Dat zie je vooral bij bewegende objecten of een bewegende camera op tv. Net een fractie schokt het beeld. Box gereset, router ook, ingangen en kabels verwisseld zonder succes. Morgen maar weer eens bellen

jwpieters, Ik heb sinds een maand of langer hetzelfde probleem. Voorheen kon ik gewoon terugspoelen en nu krijg ik als ik op de terugspoelknop druk het vorige programma te zien .Heel irritant! Het heeft ook niks met reclames te maken in dit geval.Op sommige zenders is dat wel zo.Ik heb nu ook eerst op de pauzeknop gedrukt en dan kun je wel terugspoelen maar dat hoefde voorheen nooit. En wat Ruudjo84 beschrijft ivm dat beeld dat schokt dat herken ik ook.

Heb jij dat nog kunnen oplossen.? En hoe dan?

Ja idd als je op pauze drukt werkt het wel, beter zo dan dat het helemaal niet meer kan. En dat schokken in t beeld ligt aan de entone. Monteur van Gideon langs geweest en hij had zijn stb eraan gehangen, toen was t schokken weg. Ze sturen nu een nieuwe op. Hij heeft ook een wifi extender geplaatst omdat t signaal boven slecht was. En de (loze) utp lag toch al naar boven Deze was gratis en werkt prima! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Leentje1,

 

Welkom op de Community, leuk dat je jouw vraag hier stelt! :relaxed: Ik heb een lijnanalyse gedaan en constateer gemiddeld over de afgelopen week 1,2% beeldkwaliteitsverlies. Dat betekent natuurlijk absoluut niet dat je geen hinder ondervindt van blokkerig/haperend beeld. Wat betreft het pauzeren/terugspoelen: wat @Ruudjo84 aangeeft klopt. Begrijp best dat dit frustrerend is. Hopelijk wordt dit met de lancering van het nieuwe TV platform straks weer zoals het eerst was.

Terugkomend op je beeldkwaliteit, probeer het volgende eens:

1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een 
fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van 
homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan 
een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor 
de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier. 

Reageer