Terugkijken met nieuwe 4K box geeft pittige problemen.

  • 23 January 2024
  • 12 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb nu meerdere keren vastlopers gehad met terugkijken. En met name gebeurd dat met programma's bekijken die actueel aan het opnemen zijn.
Het “hangen” gebeurd met terug- of vooruit spoelen. Het beeld blijft dan stilstaan en loopt op enig moment niet meer mee en na stoppen met spoelen hangt het beeld.
Uit- en aanzetten helpt niet om beeld en geluid terug te krijgen, de box zet dan de instellingen in beeld waarmee je het apparaat kan resetten. De box wordt dan gereset en dan werkt het weer.

Ben ik de enige met dit probleem?
We hebben ruim een week geleden dit probleem ook gehad en het was toen volgens mij met een al geheel opgenomen programma……
 

Hans-Juriën 3 maanden geleden

Ik heb nu meerdere keren vastlopers gehad met terugkijken. En met name gebeurd dat met programma's bekijken die actueel aan het opnemen zijn.
Het “hangen” gebeurd met terug- of vooruit spoelen. Het beeld blijft dan stilstaan en loopt op enig moment niet meer mee en na stoppen met spoelen hangt het beeld.
Uit- en aanzetten helpt niet om beeld en geluid terug te krijgen, de box zet dan de instellingen in beeld waarmee je het apparaat kan resetten. De box wordt dan gereset en dan werkt het weer.

Ben ik de enige met dit probleem?
We hebben ruim een week geleden dit probleem ook gehad en het was toen volgens mij met een al geheel opgenomen programma……
 

Dit is helaas een bekend probleem en staat ook genoemd in dit topic bij “Belangrijkste known issues”:

Er wordt nog gewerkt aan een oplossing hiervoor.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @geaaart, slim dat je bij ons aan de bel trekt en om hulp vraagt! Ik moet je eerlijk bekennen dat het alweer even geleden is dat dit probleem algemeen aangekaart werd. De meeste issues van dit moment zijn gecentreerd rond synchroniciteit - oftewel beeld en geluid dat niet gelijk loopt. Kun je de onderstaande vragen vast beantwoorden voor me, alsjeblieft? Dan speel ik het door naar ons TV-team:

  1. Hoe vaak komt dit probleem voor (elke dag, elk uur, niets van te zeggen)?
  2. Welke smart-tv gebruik je? 
  3. Welke TV Box heb je thuis staan?
  4. Welke programma’s en welke zenders hebben dit probleem?
  5. Schrijf 3 tijdstippen op met 3 data waarop het probleem voorkwam en noteer de zender, het programma en wat er precies gebeurde.
  6. Je noemt eerst Terug Kijken, maar hebt het dan over Cloud Opnemen: gebeurt dit bij allebei of bedoel je met Terug Kijken het terugkijken van een opgenomen programma?

Alvast bedankt!

Reputatie 2

 Beste Jason.

Van synchronisatie problemen heb ik heel soms een aantal sec. last maar dat is niet storend. Het hersteld zich ook meestal weer redelijk snel. Terugkijken naar een actueel op aan het nemen programma in de cloud ongeacht welke zender gaat na een aantal sec. mis als je voor- of achteruit gaat spoelen. Het beeld gaat dan hangen en je spoel "zandloper" loopt dan wel door.  

Wij hebben de 4K box.

En een LG tv, type OLED55C9PLA smart.

Reputatie 3

Ik herken dit ook wel hoor. Live TV kijken of opnames welke afgerond zijn gaat prima. Een opname bekijken terwijl deze nog aan het opnemen is, is vaak drama en geeft vastlopers haperingen etc. Je moet de box dan echt uit en aanzetten om het te fixen.
Dit is voor zover ik weet ook een bekend lopend punt. uiteraard fijn als deze opgelost word.

Reputatie 7
Badge

Ik heb nu meerdere keren vastlopers gehad met terugkijken. En met name gebeurd dat met programma's bekijken die actueel aan het opnemen zijn.
Het “hangen” gebeurd met terug- of vooruit spoelen. Het beeld blijft dan stilstaan en loopt op enig moment niet meer mee en na stoppen met spoelen hangt het beeld.
Uit- en aanzetten helpt niet om beeld en geluid terug te krijgen, de box zet dan de instellingen in beeld waarmee je het apparaat kan resetten. De box wordt dan gereset en dan werkt het weer.

Ben ik de enige met dit probleem?
We hebben ruim een week geleden dit probleem ook gehad en het was toen volgens mij met een al geheel opgenomen programma……
 

Dit is helaas een bekend probleem en staat ook genoemd in dit topic bij “Belangrijkste known issues”:

Er wordt nog gewerkt aan een oplossing hiervoor.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de extra check en scherpte @Hans-Juriën

Reputatie 2

Dit probleem met vastlopers is nog steeds niet opgelost begrijp ik.
We hebben er al last van sinds we 15 dec. j.l. nieuwe klant werden en het is nog in onderzoek begrijp ik?
Het is- en blijft SUPER irritant. 
 

Het probleem met de knoppen die niet werkten op de afstandbediening is sinds deze week gelukkig wel opgelost. Dank daarvoor. 

Reputatie 3

De vastlopers ervaar ik ook en zijn inderdaad super irritant. Daar mag wat extra effort in gestoken worden in mijn beleving want dat loopt al maanden.

Reputatie 2

De vastlopers ervaar ik ook en zijn inderdaad super irritant. Daar mag wat extra effort in gestoken worden in mijn beleving want dat loopt al maanden.

We hadden gisteravond zelfs een vastloper met een opgenomen programma waarvan de opname beeindigd was ca. 10 min. daarvoor. Soms lukt het dan nog om de 4Kbox uit en aan te zetten maar ook dát lukte niet dus we kregen de TV alleen nog aan de praat door de voedingskabel van de box los te maken en weer te plaatsen. 🥵

Reputatie 6
Badge +2

@geaaart @mexflex Mijn oprechte excuses, als ik dit gelijk voor jullie kon oplossen, zou ik dat gelijk doen. Het probleem blijkt complexer dan verwacht, maar weet dat het TV Team iedere dag druk bezig is om dit op te lossen. Vooralsnog heb ik nog geen update, maar ik adviseer jullie om het Mediabox topic in de gaten te houden: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Reputatie 2

@geaaart @mexflex Mijn oprechte excuses, als ik dit gelijk voor jullie kon oplossen, zou ik dat gelijk doen. Het probleem blijkt complexer dan verwacht, maar weet dat het TV Team iedere dag druk bezig is om dit op te lossen. Vooralsnog heb ik nog geen update, maar ik adviseer jullie om het Mediabox topic in de gaten te houden: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Hallo Teresa 

Ik wil dit even melden, wellicht geeft dat wat meer inzicht voor de techneuten die bezig zijn met het uitzoeken en oplossen van het doorspoel probleem bij op aan het nemen programma's met terugkijken.
Wij hebben ontdekt dat vastlopen uitblijft als je niet gaat spoelen maar de cijferknoppen gebruikt op de afstandbediening om een stukje verder te springen in een lopende opname. Vastlopen blijft dan uit.
Hoop dat dit enige versnelling op kan leveren bij het oplossen van dit zéér irritante en tijdrovende probleem bij terugkijkers.

groeten Aart

Reputatie 6
Badge +2

@geaaart Dank je wel voor het doorgeven van jouw bevindingen, dit kan inderdaad waardevolle informatie zijn! 😀 @Hans-Juriën Helpt dit?

Reputatie 2

@geaaart Dank je wel voor het doorgeven van jouw bevindingen, dit kan inderdaad waardevolle informatie zijn! 😀 @Hans-Juriën Helpt dit?

Hoi Theresa, 
Inmiddels zijn we weer 22 dagen verder na mijn laatste bericht over het doorspoel probleem met terugkijken bij lopende cloudopnames.
Maar het is OOK ruim 2 maanden terug dat ik dit aangekaart heb. 
Zit er inmiddels al eens wat schot in dit probleem? want nadat ik 22 dagen geleden meldde dat met cijfertoetsen wel doorgespoeld kon worden in lopende cloudopnames hebben we inmiddels ondanks deze werkwijze helaas TOCH weer de nodige vastlopers gehad.
Het begin aardig te irriteren op deze manier want wij waren voordat we overstapten naar Odido (15 dec 23) ook al aardig wat jaren terugkijkers waarvoor we ook bést wat extras willen betalen. En dat ging toen bij Ziggo prima. Dus vraag is, hoe lang duurt dit doorspoel probleem met lopende cloudopnames nog?
 . 

Reageer