Skip to main content

Ik heb nu meerdere keren vastlopers gehad met terugkijken. En met name gebeurd dat met programma's bekijken die actueel aan het opnemen zijn.
Het “hangen” gebeurd met terug- of vooruit spoelen. Het beeld blijft dan stilstaan en loopt op enig moment niet meer mee en na stoppen met spoelen hangt het beeld.
Uit- en aanzetten helpt niet om beeld en geluid terug te krijgen, de box zet dan de instellingen in beeld waarmee je het apparaat kan resetten. De box wordt dan gereset en dan werkt het weer.

Ben ik de enige met dit probleem?
We hebben ruim een week geleden dit probleem ook gehad en het was toen volgens mij met een al geheel opgenomen programma……
 

Hoi @geaaart, slim dat je bij ons aan de bel trekt en om hulp vraagt! Ik moet je eerlijk bekennen dat het alweer even geleden is dat dit probleem algemeen aangekaart werd. De meeste issues van dit moment zijn gecentreerd rond synchroniciteit - oftewel beeld en geluid dat niet gelijk loopt. Kun je de onderstaande vragen vast beantwoorden voor me, alsjeblieft? Dan speel ik het door naar ons TV-team:

  1. Hoe vaak komt dit probleem voor (elke dag, elk uur, niets van te zeggen)?
  2. Welke smart-tv gebruik je? 
  3. Welke TV Box heb je thuis staan?
  4. Welke programma’s en welke zenders hebben dit probleem?
  5. Schrijf 3 tijdstippen op met 3 data waarop het probleem voorkwam en noteer de zender, het programma en wat er precies gebeurde.
  6. Je noemt eerst Terug Kijken, maar hebt het dan over Cloud Opnemen: gebeurt dit bij allebei of bedoel je met Terug Kijken het terugkijken van een opgenomen programma?

Alvast bedankt!


 Beste Jason.

Van synchronisatie problemen heb ik heel soms een aantal sec. last maar dat is niet storend. Het hersteld zich ook meestal weer redelijk snel. Terugkijken naar een actueel op aan het nemen programma in de cloud ongeacht welke zender gaat na een aantal sec. mis als je voor- of achteruit gaat spoelen. Het beeld gaat dan hangen en je spoel "zandloper" loopt dan wel door.  

Wij hebben de 4K box.

En een LG tv, type OLED55C9PLA smart.


Ik herken dit ook wel hoor. Live TV kijken of opnames welke afgerond zijn gaat prima. Een opname bekijken terwijl deze nog aan het opnemen is, is vaak drama en geeft vastlopers haperingen etc. Je moet de box dan echt uit en aanzetten om het te fixen.
Dit is voor zover ik weet ook een bekend lopend punt. uiteraard fijn als deze opgelost word.


Ik heb nu meerdere keren vastlopers gehad met terugkijken. En met name gebeurd dat met programma's bekijken die actueel aan het opnemen zijn.
Het “hangen” gebeurd met terug- of vooruit spoelen. Het beeld blijft dan stilstaan en loopt op enig moment niet meer mee en na stoppen met spoelen hangt het beeld.
Uit- en aanzetten helpt niet om beeld en geluid terug te krijgen, de box zet dan de instellingen in beeld waarmee je het apparaat kan resetten. De box wordt dan gereset en dan werkt het weer.

Ben ik de enige met dit probleem?
We hebben ruim een week geleden dit probleem ook gehad en het was toen volgens mij met een al geheel opgenomen programma……
 

Dit is helaas een bekend probleem en staat ook genoemd in dit topic bij “Belangrijkste known issues”:

Er wordt nog gewerkt aan een oplossing hiervoor.


Bedankt voor de extra check en scherpte @Hans-Juriën


Dit probleem met vastlopers is nog steeds niet opgelost begrijp ik.
We hebben er al last van sinds we 15 dec. j.l. nieuwe klant werden en het is nog in onderzoek begrijp ik?
Het is- en blijft SUPER irritant. 
 

Het probleem met de knoppen die niet werkten op de afstandbediening is sinds deze week gelukkig wel opgelost. Dank daarvoor. 


De vastlopers ervaar ik ook en zijn inderdaad super irritant. Daar mag wat extra effort in gestoken worden in mijn beleving want dat loopt al maanden.


De vastlopers ervaar ik ook en zijn inderdaad super irritant. Daar mag wat extra effort in gestoken worden in mijn beleving want dat loopt al maanden.

We hadden gisteravond zelfs een vastloper met een opgenomen programma waarvan de opname beeindigd was ca. 10 min. daarvoor. Soms lukt het dan nog om de 4Kbox uit en aan te zetten maar ook dát lukte niet dus we kregen de TV alleen nog aan de praat door de voedingskabel van de box los te maken en weer te plaatsen. 🥵


@geaaart @mexflex Mijn oprechte excuses, als ik dit gelijk voor jullie kon oplossen, zou ik dat gelijk doen. Het probleem blijkt complexer dan verwacht, maar weet dat het TV Team iedere dag druk bezig is om dit op te lossen. Vooralsnog heb ik nog geen update, maar ik adviseer jullie om het Mediabox topic in de gaten te houden: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community


@geaaart @mexflex Mijn oprechte excuses, als ik dit gelijk voor jullie kon oplossen, zou ik dat gelijk doen. Het probleem blijkt complexer dan verwacht, maar weet dat het TV Team iedere dag druk bezig is om dit op te lossen. Vooralsnog heb ik nog geen update, maar ik adviseer jullie om het Mediabox topic in de gaten te houden: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Hallo Teresa 

Ik wil dit even melden, wellicht geeft dat wat meer inzicht voor de techneuten die bezig zijn met het uitzoeken en oplossen van het doorspoel probleem bij op aan het nemen programma's met terugkijken.
Wij hebben ontdekt dat vastlopen uitblijft als je niet gaat spoelen maar de cijferknoppen gebruikt op de afstandbediening om een stukje verder te springen in een lopende opname. Vastlopen blijft dan uit.
Hoop dat dit enige versnelling op kan leveren bij het oplossen van dit zéér irritante en tijdrovende probleem bij terugkijkers.

groeten Aart


@geaaart Dank je wel voor het doorgeven van jouw bevindingen, dit kan inderdaad waardevolle informatie zijn! 😀 @Hans-Juriën Helpt dit?


@geaaart Dank je wel voor het doorgeven van jouw bevindingen, dit kan inderdaad waardevolle informatie zijn! 😀 @Hans-Juriën Helpt dit?

Hoi Theresa, 
Inmiddels zijn we weer 22 dagen verder na mijn laatste bericht over het doorspoel probleem met terugkijken bij lopende cloudopnames.
Maar het is OOK ruim 2 maanden terug dat ik dit aangekaart heb. 
Zit er inmiddels al eens wat schot in dit probleem? want nadat ik 22 dagen geleden meldde dat met cijfertoetsen wel doorgespoeld kon worden in lopende cloudopnames hebben we inmiddels ondanks deze werkwijze helaas TOCH weer de nodige vastlopers gehad.
Het begin aardig te irriteren op deze manier want wij waren voordat we overstapten naar Odido (15 dec 23) ook al aardig wat jaren terugkijkers waarvoor we ook bést wat extras willen betalen. En dat ging toen bij Ziggo prima. Dus vraag is, hoe lang duurt dit doorspoel probleem met lopende cloudopnames nog?
 . 


@geaaart Dank je wel voor het doorgeven van jouw bevindingen, dit kan inderdaad waardevolle informatie zijn! 😀 @Hans-Juriën Helpt dit?

Hoi Theresa, 
Inmiddels zijn we weer 22 dagen verder na mijn laatste bericht over het doorspoel probleem met terugkijken bij lopende cloudopnames.
Maar het is OOK ruim 2 maanden terug dat ik dit aangekaart heb. 
Zit er inmiddels al eens wat schot in dit probleem? want nadat ik 22 dagen geleden meldde dat met cijfertoetsen wel doorgespoeld kon worden in lopende cloudopnames hebben we inmiddels ondanks deze werkwijze helaas TOCH weer de nodige vastlopers gehad.
Het begin aardig te irriteren op deze manier want wij waren voordat we overstapten naar Odido (15 dec 23) ook al aardig wat jaren terugkijkers waarvoor we ook bést wat extras willen betalen. En dat ging toen bij Ziggo prima. Dus vraag is, hoe lang duurt dit doorspoel probleem met lopende cloudopnames nog?
 . 

 

Hallo Teresa, Jason, en Demi
 

Bij “Known issues”van de 4 K box staat dit vermeld over vastloop probleem bij terugkijken van programmas waarvan de opname nog loopt:

Opnames:

  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Advies voor nu: Mediabox herstarten. Update 20/3: probleem wordt in volgende softwareversie opgelost.

Vraag, ik heb dit probleem nu al sinds ik gestart ben als nieuwe klant op 15 dec 2023 en heb het meerdere keren aangekaart.
Dit probleem zou volgens de laatste info van 20 maart in de “volgende software versie” opgelost worden zo is te lezen op de “known issue lijst” van Demi.
Deze info is nu alwéér bijna 2 maanden geleden en we zitten er nog steeds mee. Wij worstelen nu dus totaal al 5 maanden hiermee! 
Ik neem aan dat ik toch niet de énige klant ben met dit super irritante probleem?
WANNEER KOMT DE OPLOSSING?


Alvast dank weer voor de info,
Fam. Marchal

 


@geaaart Ik begrijp goed dat je dit probleem opgelost ziet, ik ook! 

Ik durf alleen op dit moment niet met zekerheid te zeggen wanneer de nieuwe software versie wordt uitgerold. Ik ga hier morgen gelijk voor je achteraan en hopelijk kan ik je dan een update geven! Ik laat hoe dan ook iets weten in dit topic morgen. 


@geaaart Zoals beloofd zou ik hier vandaag nog op terugkomen. Ik had graag anders geschreven, maar ik heb nog geen update. Zodra ik meer weet, plaats ik dat natuurlijk gelijk in dit topic! 


@geaaart Zoals beloofd zou ik hier vandaag nog op terugkomen. Ik had graag anders geschreven, maar ik heb nog geen update. Zodra ik meer weet, plaats ik dat natuurlijk gelijk in dit topic! 

Alvast dank weer voor de moeite.
Maar wel jammer dat de info wederom erg onbevredigend is. WAAROM kan jullie afd. die daar mee bezig is nou niet gewoon aangeven wat de huidige planning is of probleem is voor dit voor ons SUPER irritante probleem?
Sorry maar wij als klant en fervente terugkijkers van OOK nog lopende opnames betalen daar juist graag extra voor maar er wordt nu voor ons al bijna een half jaar door Odido “gewoon” niet geleverd. 

Wat kan ik als klant nu nog meer doen om MEER duidelijkheid te krijgen WANNEER wij van dit probleem verlost worden?
Moet ik anders nu OOK maar gaan klagen bij Radar dan en me aansluiten in de rij van reeds duizend klachten die zij hebben ontvangen in 1 week tijd? (uitzending Radar NPO1 13 mei24)
graag weer hulp,

A.Marchal


Hi @geaaart, dit wordt in een volgende update opgelost. Echter durf ik niet te zeggen wanneer deze zal komen. Ik hoop oprecht dat het snel zal gebeuren! 


Hi @geaaart, dit wordt in een volgende update opgelost. Echter durf ik niet te zeggen wanneer deze zal komen. Ik hoop oprecht dat het snel zal gebeuren! 

Beste Tommie,
We zijn alwéér een maand verder en ik (en vélen met mij?) zit nog steeds met dit veel verpestend en oerververlende probleem! Kijken naar een opname die nog loopt en doorspoelen van reclameblokken blijft een gróte ergernis omdat de hele boel met de 4K box totaal vast blijft lopen en alleen maar middels het langdurig en irritante (want je bent TV aan het kijken??) stroomloos maken van de 4K box dmv verwijderen en opnieuw plaatsen van de de voeding stekker een soort van “harde reset” dus , onze TV überhaupt na vele minuten verder weer eens aan de praat te krijgen is. 
Sinds mijn aansluiting op Odido op 15 dec 2023 zitten we met dit probleem. 
De véle antwoorden van jullie allen zoals “we hebben het doorgegeven aan de technische dienst en “we gaan het oplossen”, tot “het wordt in de volgende update opgelost” tot “wanneer dit opgelost is kunnen we niet zeggen” worden nu écht lachwekkend onderhand.
Sorry maar ik ben - en blijf van mening dat je dit aan al je nieuwe klanten niet kunt blijven verkopen zo?
We betalen hier voor maar krijgen “gewoon” al een half jaar niet waar we op gerekend hadden maar alleen dit soort ellende!

Graag snel opheldering?
M.vr.gr.
A. Marchal 
 


@geaaart Ik wil niets liever vertellen dan dat het probleem is opgelost, maar op dit moment weet ik niet wanneer dit zo is. 

Ik ben het met je eens dat je hier voor gecompenseerd dient te worden. Ik kijk achteraf dan ook graag met je mee naar een passende compensatie. Indien mogelijk kan je de Mediabox opzeggen en gebruik maken van de Smart TV of Odido Online TV app tot dit probleem is opgelost. De Mediabox moet dan wel worden geretourneerd. 

 

 

 


Hallo Theresa,

Dank weer voor de respons. Hoewel ook helaas weer zónder een afzienbare oplossing van jullie techn.afdeling.…

Een compensatie zou zéker op z'n plaats zijn maar inleveren van ons 4K media kastje zal dan ook inhouden dat 4K TV  niet weer te geven is op onze 4K TV? 

 

Is er dan hélemaal geen énkel bericht los te peuteren bij jullie afd. die hiermee nu al een half jaar mee aan het werk is? Of blijft het probleem ergens op een probleemstapel in een burolade bij hen maar liggen in de hoop dat men er OOIT nog eens aan toe komt in de komende jaren? Ook deze Odido medewerkers moeten toch kunnen begrijpen dat ook zij zo niet met hun klanten om kunnen gaan? 

 

Géén wonder dus dat er zich ook bij Radar al zoveel moedeloze klanten hebben gemeld als dit soort voor klanten belangrijke maar nu zéér irritante zaken zómaar al een half jaar voort kunnen slepen zónder de klant ook maar énig afdoende bericht te verstrekken?

 

 


@geaaart Ik ga morgen voor je navragen of je dan inderdaad geen 4K TV meer kan kijken, ik vermoed van niet. 

Hoe graag ik je ook meer wil vertellen, ik heb echt geen extra informatie. Weet dat wij hier wel echt iedere week achteraan zitten. Zodra er meer bij ons bekend is, delen we dat gelijk op de community. 

 


@geaaart Daar ben ik weer, sorry voor de iets verlate terugkoppeling. 

Wanneer je een 4K TV hebt, zullen de andere apps waarschijnlijk wel in deze kwaliteit worden uitgezonden. Echter onze eigen zenders worden altijd op Max HD of UHD uitgezonden. 4K TV zonder de Mediabox is dus niet mogelijk voor onze zenders. 


@geaaart Op dit moment zie ik geen updates. Ik vraag het na bij collega's en kom er morgen op terug!


Hallo @geaaart ,

Te aanvulling op de reactie van @Jason van Odido , als je in het volgende topic op pagina 30 naar de reactie kijkt van Teresa (reactie is van 21 uur geleden) Daar staat wat meer over een eventuele update.
 

In dit topic wordt ook regelmatig door moderators gereageerd over de stand van zaken.


Het probleem zal worden hersteld met een volgende firmware update. Ik zet dit topic voor nu dicht en plaats jouw laatste reactie in het door soepkip gelinkte topic! 

Dit topic gaat nu op slot.