Skip to main content

Hallo Allen,

 

Wie kan helpen?

Terugkijken op de meeste zenders* lukt niet meer. Ik krijg een zwart scherm of een spinner te zien.

De meeste zenders: Bij NPO 1, 2,3 en TLC geen probleem om terug te kijken. Alle RTLs, Veronica, SBS, maar ook 24Kitchen lukt het niet meer. Ik heb best veel topics gelezen in deze community over soortgelijke problemen, maar ik heb nog nergens een oplossing kunnen lezen. Hopelijk kunnen jullie helpen.

 

Wanneer ontstaan en wat is er aan de hand?

Het probleem is gisterenavond ontstaan toen ik een programma (The Masked Singer) terug wilde kijken op RTL4. Dat lukte gewoon, maar die heb ik vrij snel stop gezet (met de terug-knop). Had ik blijkbaar niet moeten doen. Sindsdien kan ik niets meer terugkijken op bijv. bovengenoemde zenders. Ik heb verschillende programma's van verschillende tijden en verschillende dagen op verschillende zenders geprobeerd, maar helaas. Allemaal tonen onderstaand verschijnsel.

Bij The Masked Singer zie ik een zwart beeld met een spinner. Na 20 minuten is er niets veranderd. Het blijft een zwart beeld. Bij andere programma's zie ik de spinner heel kort en blijft er een zwart beeld over. Na een aantal minuten geen verandering (ik heb hier niet ook 20 minuten gewacht, maar wel een paar minuten). Zappen bij een zwart beeld doet niets. Alleen de 'terug-knop' haalt je uit het zwarte scherm (met of zonder spinner).

 

Wat heb ik al geprobeerd?

- De TV app opnieuw geïnstalleerd, zonder eerst te verwijderen

- Ook eerst de TV app verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd.

- De TV uit gezet. Intussen is de TV de hele nacht en dag uit geweest.

-Vanavond na de TV weer aan gezet te hebben, werd gevraagd de Odido TV app te herstarten. Gedaan.

Maar helaas, nog steeds niets terug te kijken, behalve op kanalen 1,2,3 en TLC.

 

​​​Specs van mijn TV.

Merk: Samsung

Modelcode: QE55S95BATXXN

Software versie: T-PTMDEUC-1651.7,BT-S

 

Internet via de Zyxel modem van Odido. Zit niets tussen (geen eigen router). TV via WiFi aangesloten.

 

Alvast bedankt!

Hey ​@FAM2024, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je gewoon je leuke programma's wilt terugkijken. Het lijkt erop alsof de verbinding niet helemaal optimaal is. Kan je eens een powerflip uitvoeren? Hopelijk is het daarna opgelost.

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hey ​@FAM2024, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je gewoon je leuke programma's wilt terugkijken. Het lijkt erop alsof de verbinding niet helemaal optimaal is. Kan je eens een powerflip uitvoeren? Hopelijk is het daarna opgelost.

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hi Tommie (van Odido),

 

Bedankt! Dat heeft geholpen. Heb daar zelf niet aan gedacht, omdat ik op sommige kanalen wel kon terug kijken. Nogmaals dank!


@FAM2024 Super fijn om te lezen dat het is gelukt! 

Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, laat het dan vooral weten. Ik sta voor je klaar!


Reageer