Skip to main content

Sinds afgelopen vrijdag werkt terugkijken en begin gemist niet meer via het tv kastje bij alle rtl zenders (bij andere zenders of via de pc werkt dit wél).

Heb al geprobeerd de modem opnieuw op te starten en een reset geprobeerd van het tv kastje (stroom eraf toen internet kabel uit TV kastje en er pas weer in gedaan na zo'n 30seconden toen de tv aangaf dat er geen internet gevonden was), maar tot op heden heeft dit niet geholpen.

 

Weet niet of dit te maken heeft met de internetproblemen die ik ook ervaar (gameservers zijn onbereikbaar zonder vpn)?

 

Iemand enig advies/tips? 

Ik heb het even getest met een rtl 4 uitzending van vr 14 mei 15:34 i can see your voice

Het beeld blijft stilstaan, maar het geluid loopt bij mij door. 
Pak je de uitzending ervoor (beau) loopt beeld en geluid vast.

 

Dit ook even getest via de CanalDigital app en hier lopen beide programma’s normaal door zonder problemen.

 


Ik heb het even getest met een rtl 4 uitzending van vr 14 mei 15:34 i can see your voice

Het beeld blijft stilstaan, maar het geluid loopt bij mij door. 
Pak je de uitzending ervoor (beau) loopt beeld en geluid vast.

 

Dit ook even getest via de CanalDigital app en hier lopen beide programma’s normaal door zonder problemen.

 

Yup exact dat probleem. Grappig genoeg werkt het ook gewoon via de tv-anywhere app (mobiel, mits op data netwerk) en op de pc (indien verbonden via vpn). 


Hi @Step_shadow, heel fijn dat jij dit gelijk aankaart! Dankjewel voor de aanvullingen @pvdh14. Dit issue is sinds maandag bij ons bekend en is momenteel nog in onderzoek bij onze TV specialisten. Ik hoop dan ook dat ik jou heel snel kan voorzien van het goede nieuws dat dit is opgelost. Zodra ik hier een nieuwe update over binnenkrijg, dan koppel ik dat aan jullie terug! 💪


Hi @Step_shadow, graag geef ik jou een update omtrent het onderzoek! De TV specialisten zijn nog druk bezig om door middel van klantvoorbeelden het probleem definitief op te lossen. Voor nu wil ik jou graag de workaround meegeven. Wanneer jij het terugkijken start en dan op 1 drukt, dan zal hij 1 minuut verder spoelen en dan gaat het afspelen wel goed. Ik hoop dat dit ook voor jou werkt. Zodra ik definitief hoor dat het probleem is verholpen, dan laat ik dat uiteraard aan jou weten.


Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik dacht net slim te zijn door de modem te resetten en toen het tvkastje. Maar dat maakte het alleen maar erger. Want nu start de opname helemaal niet meer. Het beeld blijft zwart, behalve de programmatitel onder in beeld,  en er gebeurt niets. Dit is alleen zo bij RTL4. Is er al een oplossing in zicht?


Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik dacht net slim te zijn door de modem te resetten en toen het tvkastje. Maar dat maakte het alleen maar erger. Want nu start de opname helemaal niet meer. Het beeld blijft zwart, behalve de programmatitel onder in beeld,  en er gebeurt niets. Dit is alleen zo bij RTL4. Is er al een oplossing in zicht?

@Blois2019 probeer dit is; "Wanneer jij het terugkijken start en dan op 1 drukt, dan zal hij 1 minuut verder spoelen en dan gaat het afspelen wel goed."


Dank je, maar dat werkt niet. De opname start uberhaupt niet. Er gebeurt helemaal niets als ik op 1 druk. Lijkt wel of alles vastgelopen is :( 


@Blois2019 probeer je tv menu is te herstarten.

Account - instellingen - tv box 

En dan herstart selecteren bij tv menu herstarten. Probeer dan bovenstaande nog is.

 


Heb het geprobeerd, er is helaas niets veranderd. Wel fijn dat je zo meedenkt hoor :) 

Zo blijft het eruit zien:  zwart beeld en geen reactie op de 1.

 


Apart, je zou verwachten dat als je de.ontvanger van stroom haalt deze weer normaal opstart. Dan wordt het even een klusje voor een t-mobile medewerker om je verder te helpen.  Die kunnen je box op afstand uit lezen.


@Blois2019 ik heb het kunnen reproduceren.

Ik kon het oplossen door dit te doen.

Ga naar account; verder kijken en verwijder daar goeie tijden. Ga dan terug naar je tv gids en start het programma opnieuw. Druk dan op 1 om een minuut te skippen. Het programma loopt bij mij dan verder.


Het is gelukt, dank je wel!

 


@Blois2019  graag gedaan. Fijn dat ik je heb kunnen helpen.


Hi allemaal, heel erg bedankt voor jouw hulp @pvdh14, topper! Fijn dat deze workaround voor nu het probleem oplost. Momenteel is dit issue nog steeds in onderzoek en er is nog geen nieuwe concrete update beschikbaar. Zodra deze komt, dan laat ik dat direct hier weten. 


Hi allemaal, ik wil graag laten weten dat het probleem van programma’s Terug Kijken op RTL4 helemaal is verholpen! Afgelopen nacht hebben wij een wijziging doorgevoerd, waardoor het Terug Kijken van programma’s op RTL4 weer volledig mogelijk is. Onze excuses nog voor het ongemak. Bij aanhoudende problemen raden wij een reset van de TV Box aan.


Reageer