Skip to main content

We hebben internet+TV op onze Sony smart t.v. De twee methodes om programma’s terug te kijken (https://www.odido.nl/service/producten/tv/gebruiken/terug-kijken) werken geen van beide:

  1. Met de TV gids Terug Kijken. WANT: Na het openen van de TV gids met de gids-knop op de afstandsbediening kom ik niet verder. Het pijltje naar links spingt over de zender heen naar de Guide. De action knop op de afstandbediening laat de functie van 2 gekleurde toetsen zien blauw beweegt de cursor naar rechts, dan kun je met geel weer terug naar vandaag.
  2. Met de zoekfunctie Terug Kijken. WANT: Ik zie geen zoekfunctie met vergrootglas in het TV menu. Alleen een google zoekfunktie die naar You Tube filmpjes verwijst.

 

(Hoe) Is dit op te lossen?

Welkom op onze Community! @Maddy9NL 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat jouw favoriete programma’s weer kunt kijken wanneer het jou uitkomt! 

Wil je de volgende vragen beantwoorden? 

  • Om welke zenders en/of afleveringen gaat het? 
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Ervaar je dit ook met het afspelen van andere films/series? Zo ja, welke?
  • Heb je ook problemen met het afspelen op andere apparaten?
  • Kun je een voorbeeld noemen (datum/tijdstip/programma)?
  • Welk merk en type TV gebruik je?
  • Wat voor soort afstandsbediening gebruik je?
  • Van welke OS maakt de TV gebruik? 
  • Welke versie van de Odido TV app gebruik je?

Alvast bedankt voor de moeite! Zodra ik de antwoorden binnen heb, maak ik gelijk een ticket aan naar de technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit zullen oplossen. 
 


Dank je wel voor je antwoord. Onderstaand mijn antwoorden op de vragen. Hoop snel weer te horen!

  • Om welke zenders en/of afleveringen gaat het? Alle zenders
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Sinds de aansluiting op 15 feb
  • Ervaar je dit ook met het afspelen van andere films/series? Zo ja, welke? Alle zenders
  • Heb je ook problemen met het afspelen op andere apparaten? Op mijn mobiel gaat het goed
  • Kun je een voorbeeld noemen (datum/tijdstip/programma)? Alles
  • Welk merk en type TV gebruik je? SONY KD55XF9005 LED-TV
  • Wat voor soort afstandsbediening gebruik je? De origineel bijgeleverde

     

  • Van welke OS maakt de TV gebruik? Android vs. 9
  • Welke versie van de Odido TV app gebruik je?
  •  


We zijn inmiddels een stuk verder. Het werkt, maar niet zoals aangegeven op https://www.odido.nl/service/producten/tv/gebruiken/terug-kijken. Daar staat bij methode 1: “ Met de TV gids Terug Kijken.

Open de TV gids met de gids-knop op de afstandsbediening. Kies de zender van het programma dat je wil terugkijken. Blader daarna met de pijltjesknoppen naar het programma dat je wil kijken.”

Echter de gids-knop op onze afstandsbediening gaat naar de gids van de ingebouwde T.V. app van de televisie. Dat laat keurig de t.v. programma’s zien, maar kan alleen vooruit spoelen.

Om naar de odido gids te gaan, moet op onze (originele Sony) afstandsbediening de middelste knop worden gedrukt, daarna voor terugkijken pijltje omhoog en 2x naar links, of methode 2 de zoekfunctie gebruiken.

Grappig, als je’t eenmaal weet.

 

Die ingebouwde T.V. app konden we niet verwijderen, en het lukte evenmin om de knop op de afstandbediening naar de odido gids te laten gaan. Nog suggesties hiervoor?

 

 


Hi @Maddy9NL, goed om te horen dat je het uitgevonden hebt. Wat bedoel je precies met de ingebouwde TV app konden we niet verwijderen? 


Het idee was om de ingebouwde app te verwijderen zodat de gidsknop daar niet meer naar toe zou gaan, maar naar de odido app. Bleek niet mogelijk, het zij zo.

Ander vraag: Ik merk dat sommige buitenlandse series niet beschikbaar zijn voor terugkijken bij odido, maar bij ziggo wel. Voorbeeld: op BBC FIRST, de serie Darby and Joan. Is daar iets aan te doen?


Hi @Maddy9NL, het klopt dat niet alle programma's beschikbaar zijn voor het terugkijken. Hier kunnen wij zelf niks aan doen, dit heeft namelijk te maken met de rechten die we ontvangen van de zenders zelf. 


Bedankt voor de reactie. Jammer dat niet alle programma’s beschikbaar zijn voor terugkijken. Ik had dit graag eerder geweten. Sterker nog: is dat niet iets om eerlijk te vermelden bij de Ads?

Andere vraag betreft de rechten van de zenders snap ik niet waarom kan het ene programma wel worden teruggekeken op bijv. BBC FIRST, en het andere niet, terwijl het bij ZIGGO welk kan. Is het misschien een keuze van ODIDO om voor de ene wel, en de andere niet te betalen?

Ik wil graag inzicht in de welke programma’s nog meer niet beschikbaar (zullen) zijn voor terugkijken. Hoe kan ik daar nu achter komen?

 

Best kritische vragen, ik weet het, en/maar open antwoorden stel ik zeker op prijs.


Dat begrijp ik volledig @Maddy9NL. Dit is inderdaad per zender, programma en proivder verschillend. We hebben een heel mooi Zenderoverzicht voor klanten, hier kun je precies zien wat er mogelijk is op een zender! Let op dat het per programma ook nog kan verschillen, hier hebben we geen lijst van. 


Tsja, dat zenderoverzicht heb ik natuurlijk allang.

Ik heb nog even nagevraagd bij BBC FIRST hoe het kan dat ODIDO voor het genoemde programma de rechten niet ontvangt en ZIGGO wel. Het blijkt toch echt een keuze van ODIDO te zijn., g

Was wel zo netjes geweest van ODIDO om vooraf te communiceren dat welke beperkingen er zijn in het terugkijken.

Ik ga wat anders doen, gegroet.


Reageer