Skip to main content

Tijdens het tv kijken heb ik (soms meerdere malen per minuut) even zwart beeld. Nog geen maand geleden de klantenservice aan de telefoon gehad, (tijdens de hulp werd na 16 minuten spontaan de verbinding verbroken), maar modem harde reset gegeven tv-box gereset, heeft tijdelijk gewerkt en nu krijg ik het zelfde probleem weer. Kan mij niet voorstellen dat ik elke maand alles moet resetten en alles opnieuw moet gaan instellen.

tussendoor diverse malen een speedtest gedaan en kwam telkens rond de 370 Mbit/s uit zowel up- als download

Hey @RicardoD, zou je de Mediabox eens willen resetten? Ik kan hem niet goed uitlezen namelijk.

Wat mij ook opvalt is dat jouw 2,4 GHz band erg overbelast wordt. Dit komt door al je, ik gok slimme radiatorknoppen, en je TP-Link's. Deze nemen de volle capaciteit van je 2,4 band in beslag en dit kan zorgen voor verstoring op je netwerk. Hierdoor kan het beeld vastlopen.


Hey @RicardoD, zou je de Mediabox eens willen resetten? Ik kan hem niet goed uitlezen namelijk.

Wat mij ook opvalt is dat jouw 2,4 GHz band erg overbelast wordt. Dit komt door al je, ik gok slimme radiatorknoppen, en je TP-Link's. Deze nemen de volle capaciteit van je 2,4 band in beslag en dit kan zorgen voor verstoring op je netwerk. Hierdoor kan het beeld vastlopen.

begin er een beetje moedeloos van te worden, maar de Mediabox is weer gereset… Slimme radiatorknoppen heb ik niet. En TP-link’s? Wat zijn dat?

 


De TP-Links zijn je camera's @RicardoD. Welke apparaten heb je allemaal op wifi zitten dan? Ik zie 5 apparaten van Espressif Inc, zij maken ook slimme radiatorknoppen en 2 apparaten van Frontier Silicon Ltd. en 1 van Hon Hai.


De TP-Links zijn je camera's @RicardoD. Welke apparaten heb je allemaal op wifi zitten dan? Ik zie 5 apparaten van Espressif Inc, zij maken ook slimme radiatorknoppen en 2 apparaten van Frontier Silicon Ltd. en 1 van Hon Hai.

2 camera’s, 5 sonoff schakelaars, telefoon, laptop, soms een telefoon laptop of tablet van het werk… anders zou ik niet weten…


Kan je die Sonoff schakelaars eens loskoppelen @RicardoD? Is de verbinding dan wel stabiel? 


Kan je die Sonoff schakelaars eens loskoppelen @RicardoD? Is de verbinding dan wel stabiel? 

Dat gaat maar bij 1 lukken, de rest zit weggewerkt en aan een vaste stroomaansluiting… 

en dit zit al een jaar of 3, en bij de vorige provider nooit problemen mee gehad…


Om 18:45 weer de mediabox die aan gaf dat de netwerkverbinding weg was


Hoi @RicardoD, bedankt voor de informatie! We wachten momenteel op de update. Het zal echt zo snel mogelijk beschikbaar zijn. Tot deze tijd adviseer ik om een powerflip uit te voeren. Groetjes, Ishana


Hoi @RicardoD, bedankt voor de informatie! We wachten momenteel op de update. Het zal echt zo snel mogelijk beschikbaar zijn. Tot deze tijd adviseer ik om een powerflip uit te voeren. Groetjes, Ishana

Vanavond weer een powerflip gedaan, maar dat veranderd nog steeds niks… nog steeds de zelfde problemen… ook is af en toe bij een storing dat het volume in eens heel zacht is… dan moet ik van zender wisselen en dan is het weer goed…

het voelt als constant een lekke band oppompen in de hoop dat hij in eens niet meer lek is… zit inmiddels al meer dan 4 maand “deze band op te pompen” en het is nog steeds niet goed…

Ik mag toch verwachten dat ik een stabiele verbinding heb voor zowel internet als tv, daar betaal ik uiteindelijk ook voor…


Hi @RicardoD voor het probleem met dat het geluid zacht is, heb ik in ieder geval alvast de oplossing voor je! 

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Uiteraard ben ik het ook zeker met je eens dat je een stabiele verbinding moet hebben. We helpen je dan ook graag verder om dit voor mekaar te krijgen. Merkte je overigens al iets van verschil toen je 1 van de Sonoff schakelaars had losgekoppeld of helemaal niet? 


Hi @RicardoD voor het probleem met dat het geluid zacht is, heb ik in ieder geval alvast de oplossing voor je! 

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
😎 Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Uiteraard ben ik het ook zeker met je eens dat je een stabiele verbinding moet hebben. We helpen je dan ook graag verder om dit voor mekaar te krijgen. Merkte je overigens al iets van verschil toen je 1 van de Sonoff schakelaars had losgekoppeld of helemaal niet? 

Dat voor het volume gaat bij mij waarschijnlijk niks uit maken, alles van HDMI cec stond al op uit… maar we gaan het zien…

 

heb een poosje 1 van die schakelaars los gekoppeld gehad, maar totaal geen verschil… maar zoals in van de vorige antwoorden al stond, bij de vorige provider zaten ze er ook op en zelfs een poosje een paar meer, en nooit dit soort dingen ervaren…


Hi @RicardoD, weet je al meer? Ik ben benieuwd!


Hi @RicardoD, weet je al meer? Ik ben benieuwd!

Ja weet meer, er veranderd niks… nog steeds geluid af en toe weg of heel zacht. En beeld valt nog steeds weg…


@RicardoD Ik wil je graag helpen om het volume weer goed te krijgen, zodat je weer optimaal van TV kan genieten! 

Wil je deze alternatieve oplossing eens proberen?

Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig! 


@RicardoD Ik wil je graag helpen om het volume weer goed te krijgen, zodat je weer optimaal van TV kan genieten! 

Wil je deze alternatieve oplossing eens proberen?

Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig! 

Heb de instelling aangepast, we gaan het zien/horen…

hoe zit het met mijn andere probleem (waar ik mij veeel meer aan stoor)… vind weer wachten op een update waarvan niet bekendheid wanneer die gaat uitkomen geen oplossing na ruim 4 maand…


@RicardoD Ik wil je graag helpen om het volume weer goed te krijgen, zodat je weer optimaal van TV kan genieten! 

Wil je deze alternatieve oplossing eens proberen?

Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig! 

Heb de instelling aangepast, we gaan het zien/horen…

hoe zit het met mijn andere probleem (waar ik mij veeel meer aan stoor)… vind weer wachten op een update waarvan niet bekendheid wanneer die gaat uitkomen geen oplossing na ruim 4 maand…

Geluid lijkt tot nu toe goed, maar beeld dat weg valt en WiFi/bedraad netwerk dat af en toe is nog steeds…


Kan je de Mediabox eens in een andere poort op het modem stoppen @RicardoD, krijg je de melding dan nog steeds? 


Kan je de Mediabox eens in een andere poort op het modem stoppen @RicardoD, krijg je de melding dan nog steeds? 

Van de week een andere poort geprobeerd, binnen 1,5  uur weer zelfde klachten…

ik ben intussen het probeer dit en probeer dat wel een keer zat net als het wachten op een update… vanaf 15 of 16 maart ben ik “afhankelijk” van jullie en ik zit nu al 5 maand te proberen en wachten, maar er veranderd voor mij tot nu toe niks… en zie het straks wel gebeuren dat ik de volle mep kan betalen (zit nu nog met de korting) voor een onstabiele verbinding van zowel tv, netwerk en WiFi…

wil graag verbetering zien, desnoods nieuwe zeikcel kast, mediabox o.i.d. want sta intussen wel op het punt om de “rotzooi” van de wand te trekken en retour te sturen en op zoek te gaan naar een andere provider…

het is voor mij ook een opstapeling van… vanaf dat er een afspraak voor installatie is het al misgelopen (is in de startpost te lezen)


Zal ik een ander modem, de T-54 opsturen om te kijken of het daarmee beter gaat @RicardoD


Zal ik een ander modem, de T-54 opsturen om te kijken of het daarmee beter gaat @RicardoD

@Tommie van Odido graag!


Hoi @RicardoD, ik heb meteen een nieuw modem voor je aangevraagd!  Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. Laat je me weten of het hiermee beter gaat? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


Hoi @RicardoD, ik heb meteen een nieuw modem voor je aangevraagd!  Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. Laat je me weten of het hiermee beter gaat? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Gisteren tussen 17:15 en 18:00 was een drama (met de oude modem) elke 2 a 3 min wel zwart beeld.

modem is gisteren vervangen, leek niks veranderd, toen alles uit en 1 voor 1 opstarten, is wel beter nu, maar nog steeds met regelmaat stilstaand beeld…


@RicardoD Dank je wel voor je terugkoppeling. Fijn om te lezen dat er al iets verbetering is met het nieuwe modem, we zijn op de goede weg. Ik help je graag verder!
 

Wil je de Mediabox eens aansluiten op een andere LAN-poort op het modem? Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt. 

Mocht dit niet werken wil je dan de volgende vragen voor mij beantwoorden? Ik ga dit dan meteen doorzetten naar onze technische dienst voor verder onderzoek. 

  • Ervaar je het stilstaande beeld alleen tijdens Live TV Kijken of ook tijdens Terug Kijken en/of Opnemen?
  • Wil je mij een voorbeeld geven van wanneer dit is voorgekomen (datum/tijdstip/zender/programma)? 

Alvast super bedankt voor de genomen moeite. Ik sta klaar om verder aan de slag te gaan, zodra ik jouw terugkoppeling ontvang! 


@RicardoD Dank je wel voor je terugkoppeling. Fijn om te lezen dat er al iets verbetering is met het nieuwe modem, we zijn op de goede weg. Ik help je graag verder!
 

Wil je de Mediabox eens aansluiten op een andere LAN-poort op het modem? Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt. 

Mocht dit niet werken wil je dan de volgende vragen voor mij beantwoorden? Ik ga dit dan meteen doorzetten naar onze technische dienst voor verder onderzoek. 

  • Ervaar je het stilstaande beeld alleen tijdens Live TV Kijken of ook tijdens Terug Kijken en/of Opnemen?
  • Wil je mij een voorbeeld geven van wanneer dit is voorgekomen (datum/tijdstip/zender/programma)? 

Alvast super bedankt voor de genomen moeite. Ik sta klaar om verder aan de slag te gaan, zodra ik jouw terugkoppeling ontvang! 

Ik heb het een poosje bijgehouden maar niet alles… het is zowel bij live als bij terugkijken

7-10 :

RTL7 

17:32 zwart beeld

19:00 stilstaand beeld

19:24 stilstaand beeld en WiFi weg op telefoon

Veronica

19:32 zwart beeld

19:58 stilstaand beeld

Net 5

20:32 zwart beeld

20:39 stilstaand beeld

 

9-10

RTL7

18:20 zwart beeld

18:25 zwart beeld

18:42 zwart beeld

20:42 stilstaand beeld

 

10-10

23:55 melding dat ethernetverbinding is weggevallen

 

11-10

Veronica

18:49 stilstaand beeld

19:27 zwart beeld & storing ethernet (melding op mediabox)

20:10, 20:34 & 20:47 stilstaand beeld

12-10

21:20 

melding op telefoon WiFinetwerk is niet verbonden met internet

ook vandaag tussen 18:00 en 19:45 op diverse zenders

o.a. Ned3, Net 5 en Comedy Central regelmatig stilstaand beeld.

 


Dank @RicardoD, ik heb een ticket voor onze technische dienst aangemaakt. Hopelijk kunnen ze aan de hand van je voorbeelden de oorzaak vinden! 


Reageer