Skip to main content
Beantwoord

Telkens zwart beeld


Tijdens het tv kijken heb ik (soms meerdere malen per minuut) even zwart beeld. Nog geen maand geleden de klantenservice aan de telefoon gehad, (tijdens de hulp werd na 16 minuten spontaan de verbinding verbroken), maar modem harde reset gegeven tv-box gereset, heeft tijdelijk gewerkt en nu krijg ik het zelfde probleem weer. Kan mij niet voorstellen dat ik elke maand alles moet resetten en alles opnieuw moet gaan instellen.

tussendoor diverse malen een speedtest gedaan en kwam telkens rond de 370 Mbit/s uit zowel up- als download

Hey @RicardoD, zou je de Mediabox eens willen resetten? Ik kan hem niet goed uitlezen namelijk.

Wat mij ook opvalt is dat jouw 2,4 GHz band erg overbelast wordt. Dit komt door al je, ik gok slimme radiatorknoppen, en je TP-Link's. Deze nemen de volle capaciteit van je 2,4 band in beslag en dit kan zorgen voor verstoring op je netwerk. Hierdoor kan het beeld vastlopen.


Hey @RicardoD, zou je de Mediabox eens willen resetten? Ik kan hem niet goed uitlezen namelijk.

Wat mij ook opvalt is dat jouw 2,4 GHz band erg overbelast wordt. Dit komt door al je, ik gok slimme radiatorknoppen, en je TP-Link's. Deze nemen de volle capaciteit van je 2,4 band in beslag en dit kan zorgen voor verstoring op je netwerk. Hierdoor kan het beeld vastlopen.

begin er een beetje moedeloos van te worden, maar de Mediabox is weer gereset… Slimme radiatorknoppen heb ik niet. En TP-link’s? Wat zijn dat?

 


De TP-Links zijn je camera's @RicardoD. Welke apparaten heb je allemaal op wifi zitten dan? Ik zie 5 apparaten van Espressif Inc, zij maken ook slimme radiatorknoppen en 2 apparaten van Frontier Silicon Ltd. en 1 van Hon Hai.


De TP-Links zijn je camera's @RicardoD. Welke apparaten heb je allemaal op wifi zitten dan? Ik zie 5 apparaten van Espressif Inc, zij maken ook slimme radiatorknoppen en 2 apparaten van Frontier Silicon Ltd. en 1 van Hon Hai.

2 camera’s, 5 sonoff schakelaars, telefoon, laptop, soms een telefoon laptop of tablet van het werk… anders zou ik niet weten…


Kan je die Sonoff schakelaars eens loskoppelen @RicardoD? Is de verbinding dan wel stabiel? 


Kan je die Sonoff schakelaars eens loskoppelen @RicardoD? Is de verbinding dan wel stabiel? 

Dat gaat maar bij 1 lukken, de rest zit weggewerkt en aan een vaste stroomaansluiting… 

en dit zit al een jaar of 3, en bij de vorige provider nooit problemen mee gehad…


Om 18:45 weer de mediabox die aan gaf dat de netwerkverbinding weg was


Hoi @RicardoD, bedankt voor de informatie! We wachten momenteel op de update. Het zal echt zo snel mogelijk beschikbaar zijn. Tot deze tijd adviseer ik om een powerflip uit te voeren. Groetjes, Ishana


Hoi @RicardoD, bedankt voor de informatie! We wachten momenteel op de update. Het zal echt zo snel mogelijk beschikbaar zijn. Tot deze tijd adviseer ik om een powerflip uit te voeren. Groetjes, Ishana

Vanavond weer een powerflip gedaan, maar dat veranderd nog steeds niks… nog steeds de zelfde problemen… ook is af en toe bij een storing dat het volume in eens heel zacht is… dan moet ik van zender wisselen en dan is het weer goed…

het voelt als constant een lekke band oppompen in de hoop dat hij in eens niet meer lek is… zit inmiddels al meer dan 4 maand “deze band op te pompen” en het is nog steeds niet goed…

Ik mag toch verwachten dat ik een stabiele verbinding heb voor zowel internet als tv, daar betaal ik uiteindelijk ook voor…


Hi @RicardoD voor het probleem met dat het geluid zacht is, heb ik in ieder geval alvast de oplossing voor je! 

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Uiteraard ben ik het ook zeker met je eens dat je een stabiele verbinding moet hebben. We helpen je dan ook graag verder om dit voor mekaar te krijgen. Merkte je overigens al iets van verschil toen je 1 van de Sonoff schakelaars had losgekoppeld of helemaal niet? 


Hi @RicardoD voor het probleem met dat het geluid zacht is, heb ik in ieder geval alvast de oplossing voor je! 

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
😎 Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Uiteraard ben ik het ook zeker met je eens dat je een stabiele verbinding moet hebben. We helpen je dan ook graag verder om dit voor mekaar te krijgen. Merkte je overigens al iets van verschil toen je 1 van de Sonoff schakelaars had losgekoppeld of helemaal niet? 

Dat voor het volume gaat bij mij waarschijnlijk niks uit maken, alles van HDMI cec stond al op uit… maar we gaan het zien…

 

heb een poosje 1 van die schakelaars los gekoppeld gehad, maar totaal geen verschil… maar zoals in van de vorige antwoorden al stond, bij de vorige provider zaten ze er ook op en zelfs een poosje een paar meer, en nooit dit soort dingen ervaren…


Hi @RicardoD, weet je al meer? Ik ben benieuwd!


Hi @RicardoD, weet je al meer? Ik ben benieuwd!

Ja weet meer, er veranderd niks… nog steeds geluid af en toe weg of heel zacht. En beeld valt nog steeds weg…


@RicardoD Ik wil je graag helpen om het volume weer goed te krijgen, zodat je weer optimaal van TV kan genieten! 

Wil je deze alternatieve oplossing eens proberen?

Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig! 


Reageer