Filmpje verstuurd. Heb er een verhaal bijgezet.
Groet Huub
filmpje verstuurd met een verhaaltje erbij.
Groet Huub
Kan je het filmpje hier delen @Huub55?
Ik heb het filmpje via wetransfer naar communityteam@odido.nl gestuurd.
Ik wil dat hier best delen maar hoe?
Ik kan hier geen filmpje plakken.
Dit is de downloadlink:
https://we.tl/t-kdoFHJsHRL
misschien werkt dat
Bedankt @Huub55, ik heb het doorgezet naar onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij de oorzaak vinden!
Beste Tommy, of andere moderator,
Ik heb sinds ons laatste contact, 14 dagen geleden,
nu spontaan een nieuwe mediabox ontvangen. Die andere zou onherstelbaar beschadigd zijn.
Na installeren nog precies hetzelfde probleem. Tijdens installatie was de box al constant aan het flikkeren. Ook tijdens de verschillende updates, maar misschien moet dat wel.
Na installatie had ik na 10 sec al het eerste zwarte beeld en na 30 sec het tweede….
Probleem dus duidelijk nog niet opgelost.
mijn referentienummer is: 72245028.
Huub
Hey @Huub55, kan je checken welke firmware op de Mediabox staat? Je hebt nu 3 Mediaboxen gehad en alle 3 hebben hetzelfde issue, het lijkt erop dat het niet aan de Mediabox ligt maar aan de tv of HDMI-kabel. Kan je daar naar kijken?
Firmware is V12.8.6755
Maar hij staat nu constant te knipperen als ik hem aanzet…..
Het zou de hdmi kabel niet moeten zijn want die was nieuwe bij de box bijgeleverd en die heb ik gebruikt.
Kan het de HDMI-poort in de tv zijn @Huub55? Die kan ook defect zijn namelijk. Knippert het beeld alleen bij het aanzetten of ook tijdens het tv kijken?
Nog even een aanvulling,
Heb net een complete restart gedaan.
Alles van de stroom gehaald en alle stekkers uit de TV en uit de modem.
Daarna alleen de mediabox aangesloten op het modem en de TV.
Blijft zwarte beelden geven…..
Niet meer bij het aanzetten. Wel bij TV kijken. Had andere HDMI poort gebruikt….
Kan je eens een laptop aansluiten op dezelfde HDMI-kabel & poort om te kijken of je daar ook zwart beeld krijg @Huub55?
ik heb geen laptop, maar wel een andere TV.
Ga ik daar op proberen.
Dat kan natuurlijk ook @Huub55, ik ben benieuwd!
Boeiend…
Heb de box op de TV op zolder aangesloten en speelt nu 15 min zonder zwarte beelden…
TV in de huiskamer is een LG WebOS Oled55C7V van okt 2017
TV op zolder is een LG 47LA6208 van sep 2013.
Is daar een oplossing voor anders dan een andere TV kopen…..
Beste Tommie,
We zijn al weer 4 dagen verder. Kan het kloppen dat ik nog geen reactie heb gehad?
Hi @Huub55, daar was ik al bang voor. Dan gok ik dat de HDMI-poort op de tv defect is. Gebeurt dit op alle poorten van de tv? Ik kan daar zelf vrij weinig aan doen jammer genoeg. Je zou de TV app kunnen downloaden om zo als nog tv te kijken.
HDMI poort is niet defect… zitten er 3 op en op alle drie hetzelfde probleem.
Andere apparaten werken prima op die poorten dus dat is het probleem niet.
Heb je nog meer opties
Groet Huub
En een andere HDMI-kabel @Huub55? Hij werkt namelijk wel goed op je andere tv dus er is ergens iets niet goed. Heb je al bij de HDMI-instellingen van de tv gekeken of daar iets verkeerd staat?
Alles nagekeken en dubbel gecheckt.
Die media player werkt dan kennelijk niet met dat type TV.
Ben ik daar de enige in of is er bij jullie TD bekent of er nog meer TV's zijn die daar last van hebben?
Nee dit hebben we nog niet eerder gezien @Huub55. Misschien kan je de leverancier een belletje geven, wellicht weet hij nog iets?
Tja, of terug gaan naar Ziggo. Daar had ik dat probleem niet.
Dank zover, ik kijk wel hoe ik hier verder mee om ga.
Groet Huub
@RicardoD Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling!
Ik wil je vragen om het modem en het ONT nogmaals op de volgende wijze een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet:
Je kan van te voren de Mediabox stroomloos maken. Vervolgens wil ik vragen of je de komende 3 dagen de data/tijdstippen van wegval wil noteren. Ik ga dit dan nogmaals grondig onderzoeken. Ik hoop dat we op die manier de oorzaak en dus ook de oplossing kunnen vinden.
Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag!
Een paar dagen terug alles gereset van ont tot mediabox…alle instellingen weer opnieuw moeten doen en nu al weer diverse keren gehad dat het beeld “bevriest” of even zwart werd, en vandaag om 20:15 viel het beeld weg en gaf hij aan dat het netwerk niet bereikbaar was (mediabox is bekabeld aangesloten)
@RicardoD Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling!
Ik wil je vragen om het modem en het ONT nogmaals op de volgende wijze een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet:
Je kan van te voren de Mediabox stroomloos maken. Vervolgens wil ik vragen of je de komende 3 dagen de data/tijdstippen van wegval wil noteren. Ik ga dit dan nogmaals grondig onderzoeken. Ik hoop dat we op die manier de oorzaak en dus ook de oplossing kunnen vinden.
Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag!
Een paar dagen terug alles gereset van ont tot mediabox…alle instellingen weer opnieuw moeten doen en nu al weer diverse keren gehad dat het beeld “bevriest” of even zwart werd, en vandaag om 20:15 viel het beeld weg en gaf hij aan dat het netwerk niet bereikbaar was (mediabox is bekabeld aangesloten)
Rond 21:00 en 21:40 beeld stond weer stil