Skip to main content

Wij hebben al een aantal maanden problemen bij het bekijken van de tv uitzendingen op onze samsung televisie via de amino tv-box.
Het beeld valt weg en er verschijnt een zwart scherm, soms enkele keren achter elkaar maar op dit moment bij het kijken naar o.a. NPO1 heel vaak.
Ik heb een aantal keren al de modem en tv box van de stroom gehaald en opnieuw opgestart maar dat helpt niet. 
Ik hoop dat iemand hier serieus naar kan kijken want onze grens is nu wel bereikt.

Alvast bedankt.

Hi @Ton Rijsdijk, dat is natuurlijk niet fijn tv kijken.

Ik kan de Amino voor je omruilen naar onze Mediabox. Hopelijk werkt deze een stuk beter. In dit topic lees je alles over de Mediabox:  

 

Zal ik hem voor je omruilen?


Hoi Tommie,

Wij staan voor alles open, dus ook voor de mediabox 

Wij zien deze graag tegemoet.

Groetjes,

Ton en Marian


Ik heb de Amino voor je omgeruild @Ton Rijsdijk, je ontvangt hier spoedig bericht over en zodra de Mediabox onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier! 


Ik heb de Amino voor je omgeruild @Ton Rijsdijk, je ontvangt hier spoedig bericht over en zodra de Mediabox onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier! 

Bedankt voor de moeite.


Ik heb de Amino voor je omgeruild @Ton Rijsdijk, je ontvangt hier spoedig bericht over en zodra de Mediabox onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier! 

Bedankt voor de moeite.

Hoi Tommie,

Wij hebben de mediabox nu enkele weken in gebruik, eerst even wennen maar inmiddels zijn we nu goed bekend met de werking hiervan en bevallen de nieuwe mogelijkheden hiervan.
Helaas zijn de zwarte beelden niet verleden tijd, een keer 3 dagen achter elkaar geen zwarte beelden maar daarna toch weer dagelijks dat de zwarte beelden verschijnen. De ene dag af en toe, een andere dag snel na elkaar.
Wat kunnen we nu verder ondernemen om dit probleem op te lossen ?

Alvast bedankt voor een reactie.


Hi @Ton Rijsdijk, de stream lijk in orde te zijn van de Mediabox. Kan je eens een powerflip uitvoeren? Als het nogmaals voorkomt, zou je dan een andere HDMI-kabel kunnen proberen? Wellicht zit er een fout in de kabel.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hi @Ton Rijsdijk, de stream lijk in orde te zijn van de Mediabox. Kan je eens een powerflip uitvoeren? Als het nogmaals voorkomt, zou je dan een andere HDMI-kabel kunnen proberen? Wellicht zit er een fout in de kabel.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hoi Tommie,

Bedankt voor je reactie.
De powerflip had ik voorheen al een aantal keren uitgevoerd, ik heb nu een andere hdmi kabel geïnstalleerd.
De hele avond geen zwart beeld gezien, hopelijk houdt dit aan, zo niet dan laat ik het weer weten.


Hi @Ton Rijsdijk, de stream lijk in orde te zijn van de Mediabox. Kan je eens een powerflip uitvoeren? Als het nogmaals voorkomt, zou je dan een andere HDMI-kabel kunnen proberen? Wellicht zit er een fout in de kabel.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hoi Tommie,

Bedankt voor je reactie.
De powerflip had ik voorheen al een aantal keren uitgevoerd, ik heb nu een andere hdmi kabel geïnstalleerd.
De hele avond geen zwart beeld gezien, hopelijk houdt dit aan, zo niet dan laat ik het weer weten.

Hoi Tommie,

Een week geen zwart scherm gezien, ik ga er van uit dat het probleem is opgelost, bedankt voor je inzet.


Dat klinkt als goed nieuws in ieder geval @Ton Rijsdijk, hopelijk blijft het zo! 


Reageer