Skip to main content

Telkens een zwart scherm op televisie via amino tv box

  • 30 september 2024
  • 9 reacties
  • 140 Bekeken

Wij hebben al een aantal maanden problemen bij het bekijken van de tv uitzendingen op onze samsung televisie via de amino tv-box.
Het beeld valt weg en er verschijnt een zwart scherm, soms enkele keren achter elkaar maar op dit moment bij het kijken naar o.a. NPO1 heel vaak.
Ik heb een aantal keren al de modem en tv box van de stroom gehaald en opnieuw opgestart maar dat helpt niet. 
Ik hoop dat iemand hier serieus naar kan kijken want onze grens is nu wel bereikt.

Alvast bedankt.

Uitgelichte reactie

30 september 2024

Hi @Ton Rijsdijk, dat is natuurlijk niet fijn tv kijken.

Ik kan de Amino voor je omruilen naar onze Mediabox. Hopelijk werkt deze een stuk beter. In dit topic lees je alles over de Mediabox:  

 

Zal ik hem voor je omruilen?

9 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14078 reacties
  • 30 september 2024

Hi @Ton Rijsdijk, dat is natuurlijk niet fijn tv kijken.

Ik kan de Amino voor je omruilen naar onze Mediabox. Hopelijk werkt deze een stuk beter. In dit topic lees je alles over de Mediabox:  

 

Zal ik hem voor je omruilen?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 30 september 2024

Hoi Tommie,

Wij staan voor alles open, dus ook voor de mediabox 

Wij zien deze graag tegemoet.

Groetjes,

Ton en Marian


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14078 reacties
  • 30 september 2024

Ik heb de Amino voor je omgeruild @Ton Rijsdijk, je ontvangt hier spoedig bericht over en zodra de Mediabox onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 1 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

Ik heb de Amino voor je omgeruild @Ton Rijsdijk, je ontvangt hier spoedig bericht over en zodra de Mediabox onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier! 

Bedankt voor de moeite.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 21 oktober 2024
Ton Rijsdijk schreef:
Tommie van Odido schreef:

Ik heb de Amino voor je omgeruild @Ton Rijsdijk, je ontvangt hier spoedig bericht over en zodra de Mediabox onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier! 

Bedankt voor de moeite.

Hoi Tommie,

Wij hebben de mediabox nu enkele weken in gebruik, eerst even wennen maar inmiddels zijn we nu goed bekend met de werking hiervan en bevallen de nieuwe mogelijkheden hiervan.
Helaas zijn de zwarte beelden niet verleden tijd, een keer 3 dagen achter elkaar geen zwarte beelden maar daarna toch weer dagelijks dat de zwarte beelden verschijnen. De ene dag af en toe, een andere dag snel na elkaar.
Wat kunnen we nu verder ondernemen om dit probleem op te lossen ?

Alvast bedankt voor een reactie.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14078 reacties
  • 21 oktober 2024

Hi @Ton Rijsdijk, de stream lijk in orde te zijn van de Mediabox. Kan je eens een powerflip uitvoeren? Als het nogmaals voorkomt, zou je dan een andere HDMI-kabel kunnen proberen? Wellicht zit er een fout in de kabel.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 22 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @Ton Rijsdijk, de stream lijk in orde te zijn van de Mediabox. Kan je eens een powerflip uitvoeren? Als het nogmaals voorkomt, zou je dan een andere HDMI-kabel kunnen proberen? Wellicht zit er een fout in de kabel.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hoi Tommie,

Bedankt voor je reactie.
De powerflip had ik voorheen al een aantal keren uitgevoerd, ik heb nu een andere hdmi kabel geïnstalleerd.
De hele avond geen zwart beeld gezien, hopelijk houdt dit aan, zo niet dan laat ik het weer weten.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 28 oktober 2024
Ton Rijsdijk schreef:
Tommie van Odido schreef:

Hi @Ton Rijsdijk, de stream lijk in orde te zijn van de Mediabox. Kan je eens een powerflip uitvoeren? Als het nogmaals voorkomt, zou je dan een andere HDMI-kabel kunnen proberen? Wellicht zit er een fout in de kabel.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hoi Tommie,

Bedankt voor je reactie.
De powerflip had ik voorheen al een aantal keren uitgevoerd, ik heb nu een andere hdmi kabel geïnstalleerd.
De hele avond geen zwart beeld gezien, hopelijk houdt dit aan, zo niet dan laat ik het weer weten.

Hoi Tommie,

Een week geen zwart scherm gezien, ik ga er van uit dat het probleem is opgelost, bedankt voor je inzet.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14078 reacties
  • 29 oktober 2024

Dat klinkt als goed nieuws in ieder geval @Ton Rijsdijk, hopelijk blijft het zo! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen