Beantwoord

Televisie op Samsung TV



Toon eerste reactie

69 reacties

Reputatie 3
@Brian Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Volgens de Televisie zelf via de info knop is de resolutie
1080p 60Hz. Moet dat geen 1080i met 50 Hz, en gaat het daar fout met die Aria610?
Reputatie 3
@Brian @paulklaverstijn

Vanochtend bleek dat mijn geluid steeds wegviel. Ik heb daarom de Aria een reset gegeven door het indrukken van de reset knop achterop zodat de firmware weer opnieuw wordt ingeladen.

En wat blijkt, na het laden van de firmware gaf de TV ineens aan dat het aangeboden signaal 1080i 50Hz was ??
Is er toevallig een update geweest vannacht, en is dit bij een van jullie nu ook het geval?
Ik had deze reset methode hiervoor ook al een paar keer geprobeerd, maar toen bleef het probleem bestaan.
Nu is het schokkende weg uit het beeld en loopt het vele malen vloeiender.
Wel is het nog steeds zo dat het beeld zelf nog erg wazig, maar daar weet de monteur aanstaande dinsdag wellicht meer over te vertellen.
Reputatie 3
@Brian @Glassertje @Baudewyn @TAVL ,

Driewerf dank aan @Baudewyn!!!!

Geïnspireerd door de post van @Baudewijn gisterenmiddag ook mijn Amino maar (weer) eens voorzien van pinnetje in de achterzijde om een fabrieksreset te doen. Tien minuten later viel ik van de stoel te van verbazing. Ik had prachtig beeld. Ook bij mij begon hetzelfde gevoel van @Baudewyn te bekruipen. Update? Op dat moment toch gereserveerd en een volledige voetbalwedstrijd bekeken. Geschakeld met RTL4 (dat was dramatisch slecht). Prima beeld. Vloeiend en zoals ik gewend was van ook mijn vorige provider.

Vanochtend de tweede ontvanger aangesloten. Niks gedaan en daar had ik hetzelfde gruwelbeeld als voorheen. In het menu de versie bekeken: 14.7.25_build6-bbl. Pinnetje achterin en het grote wachten begon. Ja hoor, na 10 minuten prachtig beeld. Versie: 14.8.69_build9-etv-vas-glop-as3

Morgen komt bij mij de monteur. Ik wacht vandaag af of het beeld goed blijft. Blijft het zo (en dat verwacht ik), dan bel ik de monteur af en ben ik een zeer tevreden klant.

Ik hoop voor @Baudewyn dat het dinsdag goed gaat.

Beste mensen, dank voor al jullie input. Een mooie 'draad met een voor mij mooi resultaat. Jullie hebben allen een biertje van mij tegoed. Ik denk dat ook TMT er iets aan zal hebben (gehad). Hou de 'draad' open voor @Baudewyn. Ben erg benieuwd'.

Heb nu beeld, telefoon en strak 1G internet.
Reputatie 3
Ben ik nog even. Mijn grote vraag nu is: "automatische updates?"
Reputatie 7
Badge +4
Hé wat goed om te horen. Dit zijn inderdaad mooie inzichten en bovenal resultaten. Blijft bijzonder dat het bij zowel jou als Glassertje om een Samsung gaat. Wellicht toch niet helemaal lekker bij de initiële koppeling.
Reputatie 6
Hé wat goed om te horen. Dit zijn inderdaad mooie inzichten en bovenal resultaten. Blijft bijzonder dat het bij zowel jou als Glassertje om een Samsung gaat. Wellicht toch niet helemaal lekker bij de initiële koppeling.
Je hebt niet goed gelezen. Ik heb ook gemeld dat mijn andere tv een Sony was en je het minder zag, maar wel aanwezig was. 😂
Reputatie 3
Goedemorgen,

Vandaag de monteur voor @Baudewyn . Veel succes ermee.

Wil nog even iets van gisteren delen met jullie. Ik kwam thuis, Tour de France einde kijken en kreeg geen enkele beweging in de tv-ontvanger. Een lichte irritatie kwam over mij heen. Stekkertjes eruit, stekkertjes erin, resetje hier, resetje daar. Affijn, resultaat nul.
Wat bleek? De vier weken geleden meegeleverde batterijtjes op de afstandsbediening waren al leeg, als in opperdepop. Batterijen in een afstandsbediening gaan jaaaaaren mee. Ik doe er nu maar het zwijgen toe.

Groet,
Paul.
Reputatie 7
Hey @Baudewyn & @paulklaverstijn,

Top dat de fabrieksreset dé handeling is gebleken om het grootste euvel te verhelpen.☺️ Verder ben ik ook wel benieuwd hoe het monteursverzoek bij @Baudewyn is verlopen!

@paulklaverstijn wel vreemd dat je nieuwe batterijen nu al op zijn! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Gelukkig had je nog een reservepaar achter de hand. Excuses hiervoor!
Reputatie 3
@Piotr @paulklaverstijn

De monteurs van Guidion zijn net langs geweest. Stom toevallig dezelfde monteur die het had aangelegd een paar weken geleden.
Ik heb hen uitgelegd dat het schokkende en springerige beeld inmiddels verholpen is, dankzij de andere firmware van afgelopen weekend.

Wel had ik nog een issue met de scherpte van het beeld. Ik heb mijn instellingen op de televisie niet verandert ten opzichte van de KPN/Telfort situatie, maar weet gewoon 100% zeker dat het beeld daar een stuk scherper was. Ik heb hen dat ook laten zien, door de scherpte instelling op 70% te zetten. Iets wat bij KPN totaal niet nodig was, daar stond op 0. Zij zagen ook dat het beeld beter werd, en hebben op mijn verzoek ook nog even de lijn gemeten. Met die meting kan ik eigenlijk niets, want ze staken een laptop in de UTP kabel die naar de Amino ging, en deden een speedtest. Die was uiteraard goed, want met mijn internetsnelheid is niks mis, en als je een een laptop inprikt schakelt de Zyxel die desbetreffende poort over naar het internet VLAN.
Ik heb ook gevraagd of er geen meting gedaan kon worden ten aanzien van iptv signaal en de bitrate die daarmee binnenkomt, maar dat konden ze helaas niet. Dat kon alleen Reggefiber.

Het uiteindelijke advies was om de beeldverbeteraars van de Samsung wat meer te gebruiken, zodat het beeld zo scherp wordt als dit ik verwacht. Zij vonden het beeld namelijk scherp genoeg.

Het is natuurlijk moeilijk uit leggen, want het is een ervaring en gevoel verhaal.Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het signaal van het iptv platform van T-Mobile beter zou moeten zijn dan die van het KPN platform, maar naar mijn mening is dat nu precies andersom.

Wellicht zit er toch nog een instelling in die Aria boxen die niet lekker zit, of is het een probleem met de
bitrate die uit de IPTV VLAN komt vanuit de POP , of ik ben gewoon te kieskeurig en moet ik er maar mee leven.
Als iemand nog een idee heeft houd ik mij van harte aanbevolen.
Reputatie 6
@Baudewyn Bedankt voor je terugkoppeling.

Ik heb mijn amino omgeruild voor een entone en het beeld is hier scherp. Zowel op Samsung 4K als een Sony 1080p.

Toen de monteur hier was voor dat probleem, heeft die naar backoffice gebeld. Deze heeft een lijnmeting gedaan. Doordat er een slechte rode kabel (zijn er veel van in omloop) tussen de mediaconverter en modem zat, was de beeldkwaliteit ergens in de 96%. Hij heeft ter plekke deze door toevallig een gele utp veranderd en de beeldkwaliteit sprong meteen naar ergens in de 99%, was net geen 100%. Dus ze kunnen zeker gewoon een lijnmeting aanvragen als ze bellen.
Reputatie 3
@Glassertje

Dat dacht ik eigenlijk ook, maar zei zeiden van niet. En aan een internet speedtest had ik eigenlijk niks.

Ik weet niet of er iemand van Webcare dit topic mee leest en dat vanaf daar eens zou kunnen meten?

Ik had trouwens naar aanleiding van jou eerdere topic over die kabel dat ook al hier uitgetest, maar dan met een eigen kabel want ik had die gele kabel uit het installatiepakket er al reeds op gedaan, maar dat gaf geen verschil.

Kan je die Aria omruilen voor een Entone dan? Ik dacht dat die alleen in het opnamepakket zitten?
Reputatie 6
@Baudewyn Toen Guidion me er eigenlijk mee liet zitten, had ik toevallig een opname ontvanger besteld. Dat is een Entone. Toen was het probleem verdwenen, maar zat nog met de normale Amino boven die hetzelfde probleem had. Ik heb gewoon de klantenservice gebeld en die man zei dat de kleinere broertje in principe dezelfde hardware had en wilde die mij wel omruilen. Dus zo heb ik mijn probleem opgelost. Al heb ik deze nog niet heel goed kennen testen omdst ik recent een operatie gehad heb. Maar van wat ik gezien heb zag het er goed uit. Ik heb m alleen nog niet aan mijn 4K aangesloten. Maar de problemen van boven waren met de Entone wel weg.

Ik vind gewoon dat ze gewoon de Amino om moeten ruilen voor een Entone en dan even laten weten of je probleem is opgelost. Entone Amulet 515b is met opname functie en Entone 510b is de normale ontvanger, Is net zo groot als de Amino.

Ik zou graag testen, maar gaat helaas niet.
Reputatie 3
Hallo @Baudewyn en @Glassertje ,

Het is van Guidion natuurlijk niet slim om dezelfde monteur te sturen. Is iets van de slager die zijn eigen vlees keurt. Dan laat de uitkomst zich wel raden.
Balen dat er dus niks aan verbetert kan worden, anders dat jij de boel zelf maar een beetje gekunsteld op mag lossen. Dat je een beeldverbeteraar moet gebruiken geeft al aan dat het aangeboden beeld niet goed is. Dat is dus gewoon een zaak van TMT. Laat TMT langs komen met al haar ontvangers en ze uitproberen.

Ik hoop dat ze meelezen en het oppakken.
Reputatie 6
@paulklaverstijn @Baudewyn Woont er 1 van jullie toevallig in Eindhoven? Anders mag je hier komen kijken hoe het beeld is.
Reputatie 3
Helaas. Hilversum.
Reputatie 6
@paulklaverstijn Das een beetje uit de buurt ja. Jammer.

Maar als webcare gewoon een ontvanger opstuurt om te testen, dan zit je toch richting een oplossing? Er moeten echt wel meer zijn die er last van hebben.
Reputatie 3
@paulklaverstijn @Glassertje

Hier in Dordrecht , is ook niet echt in de buurt zeg maar.

Ik ben het met je eens trouwens dat een beeld verbeteraar niet de bedoeling is. Het aangeboden beeld op zich zou van een dusdanige kwaliteit moeten zijn dat de TV eigenlijk niets extra hoeft te doen. En op die manier heb ik jarenlang zo gekeken bij Telfort/KPN.

Wellicht kunnen @Brian of @Piotr hier een rol van betekenis in spelen?
Reputatie 6
@paulklaverstijn @Baudewyn Ik heb ondanks alles toch de normale Entone op mijn Samsung 4K TV aangesloten en kan jullie melden dat het beeld haarscherp is. Gewoon zoals het hoort. Was zelf ook wel nieuwsgierig hoe het zat. Geen extra verbeteraars aangezet, alles staat bijna zoals die uit de winkel komt.
Reputatie 3
@Glassertje @Baudewyn ,

Top @Glassertje! Nu is alles gericht op @Baudewyn. Hoop dat t-mobile het snel oppakt voor hem.

Heb zo langzamerhand de community kunnen en mogen doorworstelen wat er zoal leeft. Valt me op dat de laatste tijd TMT erg populair is geworden. Enerzijds door het "gekluns" van de KPN c.s. (prijsverhogingen en pakketwijzigingen) en anderzijds door haar eigen campagne. Wellicht is door de grote aanvoer van nieuwe abbo's e.e.a. boven het hoofd is gegroeid en versneld (en dat gaat altijd ten koste van de kwaliteit) zaken zijn opgepakt. Ik denk dat bij stabilisatie de kwaliteit wel weer op niveau gaat komen. Ze moeten wel, anders zijn ze de klanten over exact een jaar weer kwijt......
Reputatie 7
Hey @Baudewyn,

Fijn dat het schokkende beeld nu in ieder geval is verholpen! Ervaar je het minder scherpe beeld op je beide TV's? Of alleen op je Samsung televisie? Eigenlijk zou er geen enkel verschil moeten zijn qua beeldkwaliteit tussen de Entone en Aria, beide TV Boxen leveren haarscherp beeld. Misschien dat je type televisie beter overweg kan met de Entone. Ik kan daarom één van je aria's omwisselen voor een Entone TV Box. Dan kun je testen of je met de Entone wél verschil merkt qua beeldkwaliteit.
Momenteel zijn de Entone's met opnamefunctie niet meer op voorraad, je kunt je Aria dus alleen voor een Entone omruilen zonder opnamefunctie. Ik hoor graag of ik dit voor je in orde mag maken!
Reputatie 3
@Piotr

Ik heb sowieso geen opname pakket, dus heb eigenlijk geen recht op eentje met opname mogelijkheden. Dus graag wil ik je van aanbod gebruik maken om er eentje om te ruilen, gezien de ervaring die @Glassertje daarmee heeft gehad mijn zijn Sony 4k.

Met betrekking tot het andere kastje ...... Deze staat op de kamer van mijn dochter, en die heeft nog een HD ready tv. Daar ziet het er prima uit trouwens, maar dat is geen vergelijk met een 4k tv.
Reputatie 7
Hey @Baudewyn,

Ik heb de ruil voor je in orde gemaakt. Binnen enkele ogenblikken ontvang je van mij een bevestiging van de ruil. De nieuwe TV Box ontvang je per post en kun je simpelweg aansluiten op de plek van je huidige TV Box. Laatstgenoemde kun je kosteloos naar ons retourneren. ☺️ Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen!
Reputatie 3
@Baudewyn @Glassertje @Piotr

Driewerf chapeau voor de service. Hoop dat hiermee voor ieders alle sores voorbij is.
Reputatie 6
@Baudewyn Er is ook een entone zonder opnemen, die heb ik gisteren getest.
Reputatie 3
@Piotr

Hartelijk dank voor je reactie en de service.

Ik zal nog even laten weten of het beeld inderdaad beter wordt met de entone.

Reageer