Beantwoord

Televisie geen netwerkverbinding

  • 10 November 2021
  • 7 reacties
  • 476 Bekeken

Het komt de laatste tijd regelmatig voor dat mijn televisie aangeeft geen netwerkverbinding te hebben, terwijl op de achtergrond wel gewoon televisie te zien en te horen is. Oftewel, hij heeft wel verbinding maar herkent dit niet? (internet werkt gewoon, wifi doet het en ook kabels goed aangesloten) 

De enige oplossing is het kastje (entone) helemaal van 't stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Dit opstarten duurt altijd zeker 5-10 minuten, hij is erg traag. Dit is allemaal erg vervelend en kost onnodig tijd. Is hier een oplossing voor? Komt zo'n 1 a 2 keer per week voor. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 November 2021, 16:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Izumi87 

Is de tv box rechtstreeks verbonden met het modem zonder dat hier iets tussen zit?

Helpt een andere internetkabel ook niet?

Hoi @Waqqas ,

Ja, de modem is rechtstreeks verbonden met kabel, zit niets tussen. Kabel is al gecontroleerd en in orde. Lijkt me eerder dat er storing in de modem is (geweest) of in het kastje zelf. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Izumi87,

Slim dat je hulp inschakelt! Ik kan zeker de puber-periode van de TV Box verhelpen. :wink:  Om een diepe analyse van de TV Box te doen ben ik erin gedoken en op basis van mijn bevindingen zou ik een fabrieks reset van de TV Box aanraden. Mocht je toch nog tegen dit probleem aanstoten, of iets anders willen delen, geef het gerust aan. Dit gaan we hoe dan ook voor je oplossen! :smile:

 

PS: Hoewel het niet relevant is aan jouw vraag viel het mij op dat je van het KPN glasvezelnetwerk waarover wij momenteel glasvezel aan je leveren over kan naar ons eigen glasvezelnetwerk. Op ons eigen netwerk kan je tot 1000 Mbit/s afnemen in plaats van 100 Mbit/s op het netwerk van KPN. Oftewel, een mooie snelheidsverhoging van tien keer zo snel! Mocht je hier interesse in hebben, dan raad ik je graag aan om een kijkje te nemen op de volgende pagina van jouw My T-Mobile Thuis account: Wijzig je internetverbinding. Daarnaast staan de Community, Waqqas en ik zeker voor je klaar! 

Hoi @Cal ,

Ik heb vorige maand nog een volledige reset moeten uitvoeren omdat na m'n vakantie de hele boel ook al overhoop lag. Naar mijn idee is het daarna ontstaan. Kan het niet gewoon zijn dat het kastje oud wordt? Heb deze ondertussen al flink aantal jaren... Weet niet hoevaak vervangen nodig is? Sowieso is tv kastje traag met reageren en zappen, dat ik liever op andere manieren kijk dan via dat ding. 

En voor zover ik weet krijg ik gewoon glasvezel hier binnen, geen idee over welk netwerk en m.i. ook niet relevant zolang het werkt... Maar per 1 januari vervalt het kopernetwek toch? Ik heb 100 mbit/s en heb niet vaak problemen met de internetsnelheid. Ik ga niet per maand ineens meer betalen voor sneller internet dat ik toch niet gebruik... 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Izumi87, we gaan de TV Box voor je omruilen. Het modernere broertje van de Kamai 510, de Aria 610x, is sneller en heeft betere specificaties zoals de processorchip die vernieuwd is. Het vervangende exemplaar ontvang je binnen maximaal vijf dagen thuis. De Kamai 510 die je nu hebt, kun je bij een milieustraat afleveren of elders deponeren, deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Hiermee zal je geen netwerkonderbrekingen meer hebben en wordt jouw TV-ervaring veel beter. 

Geniet van een gezond, zonnig weekend! 

@Jason helemaal super! Ik zal m'n schoentje bij de voordeur zetten! 😉

Bedankt, ik ben benieuwd 👍🏻 ook een fijn en zonnig weekend gewenst! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Izumi87, als je er een wortel bij zet, kan de goedheiligbezorger ook nog eventjes genieten van een lekkere snack! 😊 Haha nee hoor, de box komt eraan. Ik verwacht dat je morgen of overmorgen een e-mail krijgt met daarin de track&trace-code. Zo kun je 24/7 de status van jouw pakketje volgen en weet je precies wanneer jouw schoen gevuld zal worden.

Nog een mooie week toegewenst! 😄