Teletekst via media box.

  • 17 April 2024
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Teletekst via media box

Ik heb een nieuwe media box en heb de teletekst-app geïnstalleerd.  Via pagina 888 is is het niet mogelijk slechthorende ondersteuning te krijgen. Tevens kan ik de onderstaande kleurenteksten (rood, blauw, geel en groen) niet via de bij de media box bijgeleverde afstandsbediening niet activeren.

Wie kan mij helpen en uitleggen hoe dit geactiveerd kan worden.

 

Piet. 

Gilbert 13 dagen geleden

Hallo Piet,

Voor zover ik weet is het bij de mediabox niet mogelijk om via Teletekst en in de kleurtjes ondertiteling te krijgen.

Als alternatief kun je wel gebruik maken van de ondertiteling in het TV menu. In de instructies die ik online vind staat dat je het op de volgende plek kan vinden:

menu → account → ondertiteling en audio → ondertiteling → doven en slechthorenden

-Gilbert

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge

Hallo Piet,

Voor zover ik weet is het bij de mediabox niet mogelijk om via Teletekst en in de kleurtjes ondertiteling te krijgen.

Als alternatief kun je wel gebruik maken van de ondertiteling in het TV menu. In de instructies die ik online vind staat dat je het op de volgende plek kan vinden:

menu → account → ondertiteling en audio → ondertiteling → doven en slechthorenden

-Gilbert

Beste Gilbert,

Helaas ben ik de teletekst niet op zonder naar ondertiteling maar naar het gebruik van teletekst zelf.

Voorbeeld: in de vorige versie van teletekst die ik op mijn Samsung TV had kon ik, zonder dit met het ingeven van paginanummers te doen met de gekleurde teksten onderaan de pagina waarin de verschillende hoofd lokken in de kleuren rood, geel, groen en blauw. Helaas is dit met de nieuwe media box niet mogelijk (ik krijg het in elk geval niet voor elkaar) omdat ik op de afstandsbediening van mijn nieuwe media box de kleurknoppen mis.

Daarom: wie kan mij hierin verder helpen.

Piet van Loo.

Reageer