Skip to main content

Beste forumleden,

Ik ben sinds 31oktober 2022 klant bij T-Mobile. Ik heb Internet voor Thuis en TV. Er was destijds een actie. De eerste 6 maanden 30 euro voor internet, en 6 maanden "gratis” tv ten waarde van 12,50.

Na de actieperiode zou ik 35 euro voor internet, en 12,50 voor tv moeten betalen. Wat schetst nu mijn verbazing? Er wordt niet 12,50 maar 13,57 in rekening gebracht voor TV. Internet is wel 35 euro zoals afgesproken.

Ik heb hierover een aantal keren gebeld met de klantenservice. Zij hadden hier geen verklaring voor en gingen het corrigeren op mijn volgende factuur. 

Het lijkt op inflatiecorrectie omdat het 8,6% meer is dan 12,50. Maar inflatiecorrectie is voor mij dit jaar toch niet van toepassing omdat ik na 1 oktober 2022 klant ben geworden? 

Is er iemand binnen dit forum die weet wat er aan de hand is, en opheldering kan geven? Ik heb geen zin om maandelijks met de klantenservice te bellen om mijn factuur te laten corrigeren.

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt

 

 

 

Bij het kennisitem.

"Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die op of na 1 oktober 2022 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage."

 

Interessant is dus, gaat het hier om het afsluiten van het contract of het ingaan van de dienst. Waarschijnlijk heb je eerder dan 1 oktober 2022 een bestelling gedaan?

 


Ik weet niet meer wanneer ik de aanvraag heb gedaan. Het lijkt mij logisch dat de ingangsdatum als leidraad wordt gebruikt. 

Waarom is dan alleen het tarief van de tv verhoogd? En niet van internet? Beide zelfde datum aangevraagd en aangesloten. 


Ook een goede vraag. Een moderator kan even in de achterliggende systemen kijken.


Hoi @FD055, scherp dat het je is opgevallen, je hebt inderdaad gelijk! De inflatiecorrectie zou ook moeten gelden voor de prijs van het internet. Ik vermoed dat de korting roet in het eten gooit voor de inflatiecorrectie, maar ik ga naar aanleiding van jouw melding er niet voor zorgen dat jouw internetprijs omhoog wordt gecorrigeerd. Dit is wel goed om mee te nemen.

Bedankt voor het melden en ik wens je nog veel plezier met de huidige prijs toe! 😃


Hoi @Cal , bedankt voor je reactie. Dus als ik het goed heb begrepen kijken jullie naar de datum van aanvraag voor het toepassen van inflatiecorrectie? En niet naar de ingangsdatum van de dienst? Ik heb het even opgezocht. Mijn aanvraag is gedaan op 20 september, en de dienst is ingegaan op 31 oktober.

 


@FD055 de correctie wordt toegepast op alle abonnementen afgesloten voor 1 oktober 2022. We hebben hier ook een heel topic over geschreven, neem gerust een kijkje! 

 

 


Hoi @Tommie, in het topic waarnaar je verwijst, staat het volgende; Voor T-Mobile Thuis abonnementen geldt:
"Is je huidige abonnement na 1 oktober 2021  ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden."

Ik heb mijn abonnement op 20 september aangevraagd, maar het is 31 oktober pas ingegaan. 

Mijn inziens zou het niet verhoogd moeten worden als ik deze tekst lees. 


Hoi @FD055, fijn dat je zo alert bent! Ik ben dieper in je dossier gedoken en ik zie dat je hier vorige maand ook contact over hebt gehad met een collega. Naar aanleiding van dit gesprek zijn de extra kosten voor TV gecrediteerd op de factuur van juli. Dit zal je zien op de rekeningen pagina in je My T-Mobile Thuis account zodra de rekening is gepubliceerd: My T-Mobile Rekeningen. Daarnaast heeft de collega melding gemaakt bij de verantwoordelijke afdeling.

Nogmaals bedankt voor het melden, hier gaan wij voor je achteraan! 💪


@Cal Bedankt voor je reactie. Die "verantwoordelijke afdeling" zoals jij het noemt lijkt zijn veranwoording niet te nemen. Ik heb 2 maanden geleden al mijn eerste melding gedaan. Daarom wilde ik het ff op de community melden. Ik heb geen zin om elke maand met de klantenservice hierover te bellen. Jullie kunnen hier ook niets mee zo te horen. Jammer.


Hoi @FD055, geen zorgen, ik zie dat de collega die je vorige maand heeft geholpen de extra kosten voor TV gelijk voor een heel jaar gecrediteerd heeft zodat je hier niet steeds achteraan hoeft. Persoonlijk verwacht ik dat het vrij lastig is om dit probleem te corrigeren en dat dit diep in de systemen ligt. Omdat dit voor mij ook de eerste keer is dat ik dit zie durf ik ook niet te zeggen hoe snel we de speld in de hooiberg weten te vinden.

Ik hoop voor je dat ze snel vooruitgang boeken, hoe dan ook heeft de collega het al voor dit jaar rechtgezet!


Reageer