Als ik tv wil kijken op mijn iMac op de website t-mobiletv.nl moet ik heel vaak de pincode opnieuw intoetsen. Niet echt handig. Het klantnummer wordt overigens wel automatisch ingevuld.
Graag een oplossing hiervoor.
Hoi
De pincode wordt getriggerd bij elke nieuwe sessie, dit doen we uit veiligheidsoverweging. Ik weet niet zeker of dit omzeild kan worden, maar misschien heeft onze TV-expert
Hoi
De sessies worden op de server afgemeld, dus zelfs als je browser de pincode onthoudt, word je toch automatisch afgemeld. Ik heb wel twee andere mogelijkheden. Je kunt een wachtwoordmanager gebruiken om de gegevens in te vullen. Je klantnummer is dan je gebruikersnaam en je pincode je wachtwoord. Optie twee is, als je de pincode lastig kunt onthouden, om hem te wijzigen naar een code die bijvoorbeeld een betekenis voor je heeft (maar niet te makkelijk te raden door anderen). Dat kan via My T-Mobile Thuis. Ik hoop dat ik je zo toch wat alternatieven heb kunnen bieden. Succes!
Enorm bedankt voor de uitstekende tips
Bedankt voor de snelle reactie.
Het probleem is niet dat het een moeilijke pincode is. Die is zo in te vullen waardoor je verder kunt. Optie 2 vervalt daarmee voor mij dus (pincode hoef ik niet te wijzigen).
Ik gebruik Safari als browser en die âvultâ wel het klantnummer in maar niet de pincode. Ik heb ook andere browsers (Opera en Firefox) geprobeerd maar die vullen ook niet de pincode in.
Dat doet Safari wel bij andere websites die om inloggegevens vragen maar niet in t-mobiletv.nl.
Dat betekent m.i. dat het automatisch invullen van de pincode blijkbaar niet is toegestaan op de website. Of zie ik iets over het hoofd hier?
Het gegeven dat een sessie op de server wordt afgemeld uit veiligheidsoverweging begrijp ik niet. Waarop heeft die âveiligheidâ dan betrekking?Â
En hoe lang duurt een sessie dan eigenlijk? Mss kan de lengte van een sessie op een aantal dagen worden gesteld?
Ik zie een reactie graag komen.
Â
Safari heeft de pincode inderdaad opgeslagen. Deze wordt dus niet uit Safari overgenomen door T-Mobile TV.
Bij inloggen in My T-Mobile worden zowel het e-mail adres als het wachtwoord uit Safari opgehaald. Dat werkt gewoon.
Enige conclusie die ik kan trekken is dat het automatisch invullen van de pincode blijkbaar niet is toegestaan op de website T-Mobile TV. Een goede reden hiervoor heb ik niet gelezen / gehoord.
Met andere woorden, ik heb dus geen oplossing hiervoor gelezen / gehoord.
Ik zal dit als wens / suggestie aandragen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.