Skip to main content

Ik was tot nu toe heel tevreden over de diensten van T-Mobile, maar bij de uitrol van de nieuwe diensten zet ik toch wel enkele kanttekeningen. 

  1. Ik vind het heel vervelend dat de lokale opnames gewist worden en dat die opnamemogelijkheid verdwijnt. Als de TV-box met mijn blueray DVD recorder zou communiceren, dan zou ik de bewaarde opnames naar de recorder kunnen overbrengen, maar helaas dat werkt niet. Binnenkort kunnen die dan in de “cloud” worden opgeslagen, maar daar moet dan weer extra voor betaald worden, daar ben ik niet blij mee.
  2. Gemiste programma's terugkijken kon vroeger met behulp van een handig menu, maar sinds die mogelijkheid is verdwenen moet je met de cursor terugzappen en dat kost wel even tijd als het om enkele dagen terug gaat: heel onhandig!
  3. De ondertiteling verdwijnt! Af en toe is het handig om die aan te zetten, maar nu is die er straks niet meer, óf je moet die permanent instellen! Ik wil geen permanente ondertiteling, maar slechts een enkele keer!

Hoi @Trude,

  1. Opnames die je met het oude systeem hebt gemaakt worden inderdaad gewist. Daarom wordt de uitrol ook minimaal twee weken van tevoren aangekondigd. Zo heb je nog even de tijd om die programma's te kijken. Het was ooit zo dat opnemen op de harde schijf op het nieuwe systeem ook mogelijk was. Of dat nog steeds zo is, durf ik niet te zeggen. Mocht dat niet zo zijn, dan moet je inderdaad cloudopnemen aanzetten. Hoe het financiële plaatje er dan uitziet, weet ik niet zeker. De tv-box met opnamemogelijkheid kostte 5 euro per maand meer dan een box zonder opnemen. Ik neem aan dat die kosten komen te vervallen en je in plaats daarvan cloudopnemen kunt aanzetten. Het zou gek zijn als je twee keer betaalt voor opnemen waarvan maar één mogelijkheid werkt. Een moderator kan je hier vast meer over vertellen.
  2. Dat kan sneller! In de tv-gids kun je de groene knop gebruiken om in één keer een hele dag terug te gaan. Met de gele knop kun je een dag vooruit. Zo hoef je alleen nog maar naar de juiste tijd te gaan. Dat scheelt een hoop klikken.
  3. Als je geen permanente ondertiteling wilt, kun je de rode knop gebruiken en naar Audio & Ondertiteling gaan. Met deze optie blijft de instelling bewaard tot je zapt.

Hopelijk heb ik wat twijfels weg kunnen nemen. Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten!


Goedemorgen!

Heel veel dank voor de tips, daar kan ik wat mee!

Hartelijke groet, 

Trude


Reageer