Skip to main content

Nadat we hier eindelijk glasvezel hebben gekregen ben ik overgestapt van Ziggo naar T-Mobile, zowel voor de bandbreedte als voor de prijs.

Alleen de gebruikerservaring van de standaard media box valt tegen in vergelijking met Ziggo.

  • Voor- en achteruit spoelen gaat veel onhandiger.
  • Tekst in bv. opnames is erg klein en daardoor lastig te lezen van iets grotere afstand.
  • Beperkte informatie bij opnames, bv. tijdstip ontbreekt.
  • Geen spraakbesturing. Deze is bij Ziggo erg handig om bv de reclame te skippen ("7 minuten doorspoelen").
  • Geen indicatie van positie reclameblokken bij opnames.
  • Kan niet het beeld stopzetten zonder een overlay te krijgen, bv. t.b.v. een screenshot of om een frame precies te bekijken.

Om te kijken of dit beter bevalt heb ik een Nokia 8000 Android streaming box aangeschaft.

Ik verwachtte dat hier TV Anywhere op zou draaien zoals op mijn Android phone, maar ik kon slechts T-Mobile TV vinden, dezelfde app als op de standaard box draait. Daar schoot ik dus niet heel veel mee op, behalve dat de Nokia box 8k ondersteunt en ook op 1080p een beduidend beter beeld geeft.
Ook heeft de afstandsbediening verlichte toetsen is werkt met bluetooth zodat  ik niet zo precies op de box hoef te richten.

Ik mis echter essentiële toetsen op de afstandsbediening voor Opnames en Gids. Deze moeten nu via een aantal stappen in een menu opgezocht worden.

Nu heeft de Nokia box ondersteuning voor Google spraakbesturing wat een aantal functies veel beter bereikbaar kan maken. Helaas is deze feature niet in jullie app geïntegreerd.

Vandaar mijn verzoek om dit toe te voegen. Gezien het sterk vergrootte gebruikersgemak en de reeds aanwezige ondersteuning van Google middels de Google assistent lijkt mij dit een aantrekkelijk en niet allte complexe uitbreiding.

@Lisa 

Ik heb ook nog een wens.

Het schakelen tussen de cijfer knoppen gaat veel te traag.

Voorbeeld : Je bent een zender aan het kijken op een hoger kanaal en je wilt even snel naar NPO1.

                    je drukt nummer 1 in voor dat hij op 1 springt duurt veel te lang.

Dit is bij alle apparaten zo in mijn geval Philips en Sony Android tv ,Nokia box

En de T-mobile tv ontvanger. ander puntje (helaas moest ik weer de nvidia shield tv pro er uit halen om de T-mobile tv ontvanger te testen) Max 4 apparaten

Die laatste wens wordt daar nog wat mee gedaan tot max 6 bijvoorbeeld (Deze laatste wens is al ingediend)

 


@peter-keetfm Ik denk dat dat meer mening is dan feit. Zelf vind ik de timing prima, soms ben ik al aan het drukken voordat ik me bedacht heb wat ook alweer de precieze zender was (16/17/18 bv). Dan vind ik het niet erg dat het langer duurt. Zelfde geld voor als je een typfout maakt, dan kan je zonder zappen verder typen. Als ik snel naar 1 wil, is het meestal 1-ok. Denk dat dit soort dingen lastig te tunen zijn, omdat iedereen toch wat anders wilt. (in tegenstelling tot het ontbreken van basic functies die op andere apparaten dan de Nokia wel aanwezig zijn)


Fijn dat de program up/down toetsen nu werken. Ik mis nu nog voornamelijk de gids-knop. Heeft iemand die al weten te mappen op de gids functie van T-Mobile TV?

En @Lisa, is het al bekend of deze gids functie door jullie aan de app gaat worden toegevoegd?

Behalve dat de Nokia box 4k ondersteund is ook het voor- en achteruit spoelen zooooveel beter dan bij de TV-Mobile box.


Hi @peter-keetfm, dankjewel voor het doorgeven! Ik ga het neerleggen bij mijn collega's, maar ik vermoed dat dit inderdaad meer een smaakkwestie is zoals @Navyblueboss ook aangeeft. Maar ik ga zeker kijken of we hier iets mee kunnen. 

Hi @Lex Augusteijn, het klopt inderdaad dat deze functie (nog) mist! De tv-specialisten hebben aangegeven dat ze nog niet weten of deze knop werkend gaat worden. Dit heeft met meerdere factoren te maken. Maar het is intern besproken en genoteerd, dus als dit eraan gaat komen dan laat ik dat aan jullie weten. Voor nu heb ik dus nog niet een heel concreet antwoord, sorry! 

 


@Lisa 

Ik doe het even in dit topic. (ik hoop dat dat niet erg is)

Ik zou graag het verzoek in willen dienen van max 4 naar max 6 apparaten.

Bij kpn op glasvezel kan je gewoon 6 ontvangers gebruiken.

Voor mij en allicht ander mensen is het zeer hinderlijk als je een 5e toestel gebruikt.

En dat je iedere keer apparaten uit de lijst van max 4 moet halen.

afmelden / aanmelden

Ik hoop met smart dat hier naar gekeken wordt om deze max teller op 6 te krijgen 😀

 


Hi @peter-keetfm, juist super dat je de communicatie zo op één en dezelfde plek houdt! 😁 Heel goed dat je dit laat weten. Ik ga deze feedback doorzetten en ga met je mee duimen of wij dit ook naar 6 apparaten kunnen bijstellen. Ik laat het je weten als dit is beoordeeld door de tv-specialisten. 


@Lisa

Het is zeer hinderlijk om iedere keer die melding van max 4 apparaten te krijgen.

Wordt dit nog een keer 6 apparaten.?

Al iets gehoord van het tv team.?

 


Hi @peter-keetfm, dankjewel dat je dit punt nogmaals aanstipt! Ik heb hem onlangs doorgegeven aan onze tv-specialisten en ik heb nog niet te horen gekregen of en wanneer hier daadwerkelijk iets mee gedaan gaat worden, vandaar dat ik je nog geen concrete terugkoppeling heb gegeven. Mijn collega gaf aan dat het (nog) niet op de planning staat, maar ik kon het wel als feedback doorgeven. Op korte termijn verwacht ik hier jammer genoeg dan ook geen verandering in, maar het is wel bij mijn collega's gedresseerd. Dus het gaat worden meegenomen! 


@Lisa zo'n functiewijziging zoals dat je bij de tv gids komt als je op het knopje tv gids drukt, is daar iets over te zeggen kwa of dit er aan zit te komen of dat het op een laag pitje staat? Kan me voorstellen, gezien de snelheid waarmee het zender omhoog en zender omlaag knopje werd toegevoegd, dat ze het geprobeerd hebben maar dat het even niet lukt en dat het dan laag op de prioriteitenlijst komt te staan. Bijvoorbeeld.

 

Ik zou het fijn vinden om te weten want dan weet ik of ik zelf een oplossing of wijziging in mijn setup ga zoeken of niet. Ik heb het op onze andere tv niet (ingebouwde Android tv) en kan er gewoon niet aan wennen helaas. 


Inderdaad zal het een mooie toevoeging zijn op de box 8000

Tv gids onder deze knop.

 


Hi @Navyblueboss, ik snap helemaal dat je hier meer duidelijkheid over wilt krijgen! Onlangs heb ik deze optie voorgelegd aan mijn collega’s. De tv-specialisten hebben toen aangegeven dat ze nog niet weten of deze knop werkend gaat worden. Het is intern besproken en genoteerd, maar het staat niet voor de korte termijn op de planning. Ik kan je nog niet laten weten of en wanneer dit eraan gaat komen, maar als dit eraan komt dan krijg ik dat zeker door van mijn collega’s. Ik vermoed dat dit nog wel even kan gaan duren. Weet je voor nu voldoende? 🍀