Skip to main content

Het probleem:
Zodra ik de T-Mobile TV app open op Android TV 11 valt het apparaat uit en start het besturingssysteem opnieuw op.

 

Getest met de volgende apparaten:
X96 Max Plus Ultra - Android TV 11 box
Tanix X4 Pro - Android TV 11 box 

 

De app heb ik geïnstalleerd via de Google Play Store, dus mijn apparaat is compatible. Apps zoals Netflix & Disney+ werken perfect. Beide apparaten zijn Google gecertificeerd (anders zou Disney+ niet werken) en hebben een Widevine L3 certificering.

 

Getest met de volgende versies van de app:
1.1.655 (side-loaded)
1.3.2121 (Google Play Store - dus mijn apparaten zijn compatible)

 

Bij het side-loaden krijg je normaal de keuzes “Gereed” & “Open”.Bij mij is “Open” grade-out (niet te selecteren). Ook verschijnt de app wel in het “App” menu (rode icoon links boven op de startpagina), maar niet in de “App Drawer”.

 

Casten vanuit mijn smartphone (T-Mobile TV Anywhere app) werkt wel op beide apparaten.

 

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Hi @Abonnee99, welkom op onze Community!

Zou je de app kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Ik ben dit nog nooit tegengekomen, het kan zijn dat de TV App de boxen niet ondersteund. Omdat het eigen apparatuur is kan ik daar geen garantie op geven. Je kan de TV App ook op je tv zetten als je beschikt over een SmartTV. Op onze website staan welke apparaten geschikt zijn voor de app.


Hi @Abonnee99, welkom op onze Community!

Zou je de app kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Ik ben dit nog nooit tegengekomen, het kan zijn dat de TV App de boxen niet ondersteund. Omdat het eigen apparatuur is kan ik daar geen garantie op geven. Je kan de TV App ook op je tv zetten als je beschikt over een SmartTV. Op onze website staan welke apparaten geschikt zijn voor de app.

 

Herstarten en opnieuw installeren helpt niet. Voorheen heeft heeft de app gewerkt, maar ik weet niet of ik toen een andere versie had geïnstalleerd.

 

Ik heb ook nog een Android TV box die op Android 12 draait en daar werkt de app wel.

 

Maakt de T-Mobile TV app een log bestand aan? Zo ja, dan kan ik de oorzaak waarschijnlijk wel achterhalen.


Hoi @Abonnee99, volgens mij maakt de app wel logs aan en kun je die via de admin inzien. Ik zal eens navraag doen bij onze tv-specialisten. In de tussentijd schakel ik graag de deskundige hulp van onze huisexpert @Demi in: heb jij een idee of dit probleem vaker voorkomt met Android 11 en zo ja, wat de oplossing is? 


@TMTV Heb jij nog ideeën? 


@Abonnee99 Overigens, ik zie dat je gebruikmaakt van een mediabox die via een derde partij geleverd is. Zoals Tommie aangaf, is het voor ons dan erg lastig troubleshooten. Ik hoop dat je dat begrijpt!


Hoi @Abonnee99,

Ik heb de boxen die je gebruikt opgezocht. Volgens verschillende websites draaien ze niet op Android TV 11, maar op Android 11, hetzelfde besturingssysteem als mobieltjes. Daar werkt de app niet op, althans niet op TV-boxen. Daarnaast heeft de app volgens mij Widevine L1 nodig (L1 is beter dan L3). Je zou kunnen proberen om de mobiele app (TV Anywhere) erop te zetten, maar ik heb hier meerdere verhalen gelezen dat dat niet zou werken. Dan blijft als enige mogelijkheid met je huidige apparatuur over dat je vanaf je mobieltje kunt casten naar de TV-boxen. Dan heb je niet alle zenders, maar hopelijk wel die zenders die je wilt kijken.

Ik hoop dat ik je zo wat duidelijkheid heb kunnen geven.


Ik heb er andere firmware op gezet zodat de apparaten wel TV OS hebben:
https://slimboxtv.ru/tanix-x4/
 

De firmware heb ik aangepast zodat de Google Certificering in orde is en DRM content wel goed wordt afgespeeld. Daardoor spelen Netflix, Disney+ & Amazon Prime Video in full HD met 5.1 geluid af.
 

De app heeft in het verleden op deze firmware gewerkt. Nadat ik een schone installatie heb gedaan werkt de app niet meer.  Dus de app heeft geen Widevine L1 nodig.
 

Ik heb een Android TV box met Android 12 AOSP (developer firmware), Widevine L3 (laagste DRM certifiering) en het toestel is geroot. Die draait de app zonder problemen.

 

Mijn vraag:

Wat zijn de eisen van de app om te kunnen functioneren:

  1. Vereist de app dat DRM content afspelen is toegestaan?
  2. Worden er eisen aan Widevine gesteld?
  3. Moet het apparaat Google Certified zijn?
  4. Welke codecs zijn nodig?
  5. Moet de security patch release up-to-date zijn?
  6. Is unlocked bootloader toegestaan?
  7. Is een geroot apparaat toegestaan?
  8. Worden bepaalde regio's buitengesloten?
    De firmware heeft Rusland als regio standaard.
    Ik kan het “build.props” bestand aanpassen indien nodig en er “nl-NL” van maken.

 

.


@Abonnee99 De exacte systeemeisen (anders dan de Android-versie) weet ik niet precies. De app heeft sowieso DRM nodig. De meeste kanalen zijn daarmee beveiligd, op NPO en nog wat andere zenders na. Zou je de app DRM Info eens kunnen installeren en het resultaat hier plaatsen. Volgens mij moet HDCP (niet te verwarren met DHCP) ook mogelijk zijn. Misschien kan TV-expert @Hans-Juriën de gedetailleerde eisen delen.


Naar aanleiding van jouw tip @TMTV zullen we kijken waar we nog kunnen verduidelijken dat een mediabox echt op Android TV en niet alleen op Android moet draaien - anders wordt het niet volledig ondersteund. Dank voor de feedback!


Naar aanleiding van jouw tip @TMTV zullen we kijken waar we nog kunnen verduidelijken dat een mediabox echt op Android TV en niet alleen op Android moet draaien - anders wordt het niet volledig ondersteund. Dank voor de feedback!

Het zou fijn zijn als julie mijn punten zouden kunnen verduidelijken. Technische specificaties zijn van groot belang gezien het aanbod van Android TV boxen.

 

Ik heb een MeCool KM2+ Android TV box besteld die alle certificeringen heeft. Dan weet ik tenminste zeker dat jullie app werkt.


Reageer