Recentelijk de overstap gemaakt van Ziggo naar T-Mobile. Internet (1000/1000) en telefonie ‘lopen‘ inmiddels als een zonnetje. Top!
Ik gebruik geen set top box van T-Mobile maar een Apple TV 4K (model 2021) met de T-Mobile TV app (versie 1.49). Valt mij op dat sommige ‘functies’ in de app nog niet functioneel zijn (opties menu rechtsboven, instelbaarheid geluid etc.). Ondanks dit vind ik de T-Mobile TV app prettig werken op de Apple TV.
Heb recentelijk een LG C1 TV (4K) aangeschaft. Deze TV leverde ‘een plaatje’ in combinatie met de Ziggo set top box. Met de Ziggo app op de Apple TV vond ik het beeld veel minder.
Ondanks dat ik geen ervaring heb met een set top box van T-Mobile schat ik in dat de kwaliteit van het T-Mobile beeld op mijn TV ook wel goed zal zijn? Met de T-Mobile TV app op de Apple TV heb ik deze ervaring nog niet en vind de kwaliteit van het beeld (nog) niet acceptabel.
Ookla speedtest op mijn Apple TV laat bijna gigabit snelheden zien, de gebruikte highspeed HDMI kabel, tussen Apple TV en TV, wordt door de Apple TV als goed getest (functie Apple TV) en ik heb veel tijd gestopt in het tweaken met de instellingen op de Apple TV en LG C1 maar krijg geen mooi scherp beeld. Ik verwacht geen 4K van de streams maar wel een scherp Full HD beeld. De T-Mobile TV streams lijken wisselend in kwaliteit (en geluid) en niet voldoende scherp, met name bij beweging.
Zie ik mogelijk iets over het hoofd of zit het in de beeldkwaliteit/verwerking van de T-Mobile streams/app?