Skip to main content

Recentelijk de overstap gemaakt van Ziggo naar T-Mobile. Internet (1000/1000) en telefonie ‘lopen‘ inmiddels als een zonnetje. Top!

Ik gebruik geen set top box van T-Mobile maar een Apple TV 4K (model 2021) met de T-Mobile TV app (versie 1.49). Valt mij op dat sommige ‘functies’ in de app nog niet functioneel zijn (opties menu rechtsboven, instelbaarheid geluid etc.). Ondanks dit vind ik de T-Mobile TV app prettig werken op de Apple TV. 

Heb recentelijk een LG C1 TV (4K) aangeschaft. Deze TV leverde ‘een plaatje’ in combinatie met de Ziggo set top box. Met de Ziggo app op de Apple TV vond ik het beeld veel minder.

Ondanks dat ik geen ervaring heb met een set top box van T-Mobile schat ik in dat de kwaliteit van het T-Mobile beeld op mijn TV ook wel goed zal zijn? Met de T-Mobile TV app op de Apple TV heb ik deze ervaring nog niet en vind de kwaliteit van het beeld (nog) niet acceptabel.

Ookla speedtest op mijn Apple TV laat bijna gigabit snelheden zien, de gebruikte highspeed HDMI kabel, tussen Apple TV en TV, wordt door de Apple TV als goed getest (functie Apple TV) en ik heb veel tijd gestopt in het tweaken met de instellingen op de Apple TV en LG C1 maar krijg geen mooi scherp beeld.  Ik verwacht geen 4K van de streams maar wel een scherp Full HD beeld. De T-Mobile TV streams lijken wisselend in kwaliteit (en geluid) en niet voldoende scherp, met name bij beweging. 

Zie ik mogelijk iets over het hoofd of zit het in de beeldkwaliteit/verwerking van de T-Mobile streams/app?

Ik ben benieuwd of het aangekondigde onderhoud aan het t mobile tv platform komende week een beter tv beeld zal opleveren. Even afwachten. Heeft iemand een idee wat het onderhoud behelst?


Hallo @Henk2021 

Verandert er nog iets? Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

In de reacties wordt aangegeven dat je op 32x en 64x kan doorspoelen.


Dank voor je info. Ik had het onderhoudsbericht wel gelezen, maar vond ‘up to date’ houden een beetje vaag. 
Als er zichtbaar weinig anders wordt, verwacht ik geen nieuwe of aangepaste functionaliteit (helaas). Of is weinig toch wel iets?

Dat de tv dienst stabiel moet werken snap en verwacht ik.

 


Voor het modem wordt ook vaak onderhoud gedaan met hetzelfde bericht, er veranderd meestal niks. Je hoeft er niet te veel van te verwachten 👍


Naast de beeldkwaliteit bij met name snel bewegende beelden, valt het mij ook op dat de streams via de T-mobile TV app op de Apple TV in zowel stereo als in multi channel worden weergegeven. Afhankelijk van het kanaal. In de app is het geluid input signaal niet centraal af te dwingen door een instelling? Als je door de zenders swiped geeft dit een onrustige geluidservaring. 


@Henk2021 ik ben sinds gisteren ook overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis en ervaar precies hetzelfde:

  • Internet is geweldig snel; top
  • TV beeld is duidelijk minder dan bij Ziggo; flop
  • Apple TV app is onvolwassen en vol met problemen (via Apple TV 4k (2021); flop
  • Geluid is niet goed (via Apple TV 4K (2021) en Apple HomePods); flop. 

Daarnaast ervaar ik problemen met de Siri-remote: de menu's van de TV app reageren niet goed op de afstandsbediening. Heb jij die ervaring ook?

Ik heb getwijfeld over de LG C1 maar uiteindelijk de Philips OLED806 gekocht. Er zit een groot verschil in kwaliteit van het beeld tussen T-Mobile en Ziggo (ik keek Ziggo ook via de Apple TV 4K (2021). De Ziggo/Philips/Apple TV leverde inderdaad “een plaatje” op. 


@kvh65 

De Apple TV app en kwaliteit van beeld/geluid is idd verre van optimaal. Scrollen door menu’s gaat bij mij wel goed alleen de tv gids niet. Loopt niet soepel. Instelling scroll snelheid in settings Apple TV helpen mogelijk iets. Wacht op verbetering door TMobile :( 


@Henk2021 Instelling scroll snelheid in app kan misschien een oplossing zijn. Waar in de ATV instellingen zit dat verstopt, weet jij dat?


@kvh65 

instellingen->Afstandsbedieningen en apparaten->touchpadtracking->traag


Thanks @Henk2021. Inmiddels ben ik er achter dat een aantal functies in de TV app van de Apple TV niet werken, maar dat deze functies wel werken op de Android App op de TV zelf. Daarover heb ik gisteren gebeld met T-Mobile. Zij geven aan dat er een storing is mbt de Apple TV interface, waardoor je niet door bepaalde lijsten kunt scrollen. Als ik een opname selecteer crasht de app en kom ik terug op het toegangsscherm van de Apple TV.

Door deze storing kan ik - bijvoorbeeld - de opnames via de Cloud niet bekijken. De opname staat wel klaar, maar is niet te selecteren (omdat er geen paars kader omheen staat). Hetzelfde euvel bij het scrollen door “Mijn Zenders”. Dit euvel doet zich niet voor bij de Android TV App (op de Philips TV), daar is het kader om de opname wel paars en wel te kiezen zonder dat de App crasht.

Het lijkt mij dat de implementatie van de Apple Remote API niet werkt. Hierdoor is de communicatie tussen de Apple Remote en de App interface niet goed. Dat is vreemd vind ik, omdat Ziggo dit probleemloos voor elkaar heeft.

Gisteren heb ik me dus laten vertellen dat er aan gewerkt wordt en dat de storing waarschijnlijk snel opgelost is. Echter, als ik zo eens wat rondzoek lijken de problemen met Cloud opnemen in de Apple TV App al langer te bestaan.

@Henk2021 wat zijn daarmee jouw ervaringen?

Overigens, je kunt het Touchpad op de Remote disablen en alleen met het "Clickwheel” werken, maar dat maakt het probleem niet anders. Of het Touchpad gebruikt wordt of niet, de app blijft crashen.

 


@kvh65 

Maak zelf geen gebruik van de dienst cloud opnemen. Het terugkijken van uitzendingen werkt wel prima.


Dag @Henk2021 , dank je, dat is goed om te weten. 

 

Groet,

Koen


Ik las in een ander deel van dit forum dat je als Apple TV gebruiker mee kan doen aan test flight. Je kan op die manier de beta versie van de volgende versie testen en feedback geven. Nu vroeg ik me af waarom hiervoor niet een pagina is zodat dit bekend wordt. Ook zou ik graag de log zien waarin staat wat er voor de volgende versie geland staat. 


Hi @VOne, dit klopt als een bus! Lijkt het jou ook leuk om mee te doen aan deze testflight? Dan kun je het e-mailadres dat je gebruikt voor Apple TV in een privébericht (door op mijn naam te klikken) naar mij sturen. Goed punt en merci dat jij dit aangeeft. Ik kan alvast aan je meegeven dat 14 december weer en nieuwe update volgt. Deze versie zorgt ervoor dat de App niet crasht wanneer een klant de serie recordings opent. Wij hebben een topic waarin feedback kan worden aangegeven over AppleTV, wellicht is het een idee om hier ook de verbeteringen in te noemen: 

Zou je dat fijn vinden? 😁


Hi @VOne, dit klopt als een bus! Lijkt het jou ook leuk om mee te doen aan deze testflight? Dan kun je het e-mailadres dat je gebruikt voor Apple TV in een privébericht (door op mijn naam te klikken) naar mij sturen. Goed punt en merci dat jij dit aangeeft. Ik kan alvast aan je meegeven dat 14 december weer en nieuwe update volgt. Deze versie zorgt ervoor dat de App niet crasht wanneer een klant de serie recordings opent. Wij hebben een topic waarin feedback kan worden aangegeven over AppleTV, wellicht is het een idee om hier ook de verbeteringen in te noemen: 

Zou je dat fijn vinden? 😁

Hi Lisa,

Top dat T-Mobile zo actief is op de community. Als ik op de link echter klik krijg ik de melding Sorry, je hebt nog geen toegang tot deze pagina. Ik ben ingelogd, dus mogelijk is het alleen beschikbaar als je mee doet aan de test flight?

Wat ik bedoel met pagina, is dat je eigenlijk een aparte pagina op de T-Mobile site moet krijgen waarin staat hoe je mee kan doen aan test flight (actief promoten). Als dat er teveel oplevert, dan kan je een limiet aan kandidaten instellen. Wat veel ook denk ik wel willen weten is, krijg je de beta app naast je huidige officiële versie of kan je alleen maar de beta draaien en overschrijft die de officiële versie?


Hoi @VOne, het klopt dat jij een foutmelding te zien krijgt! Je hebt nog geen toegang tot deze sub-sectie. Dat zal pas gebeuren wanneer je je ingeschreven hebt voor de testflight, precies zoals Lisa ook aangaf! 😊

Als je haar een privéberichtje stuurt met de gevraagde gegevens, komt het vast helemaal in orde!


Afgelopen dagen diverse malen de melding ‘afspelen mislukt. Probeer het opnieuw’. Internet verbinding lijkt wel oké. Moet echt snel verbeteren die Apple TV app. 

 

 


Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 


Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 

Het issue ontstaat soms bij live tv. Niet bij terugkijken. Mogelijk verliest de app zijn verbinding met de stream bron. Ik heb niet de indruk dat de internet verbinding de boosdoener is. Even de update afwachten


Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 

Het issue ontstaat soms bij live tv. Niet bij terugkijken. Mogelijk verliest de app zijn verbinding met de stream bron. Ik heb niet de indruk dat de internet verbinding de boosdoener is. Even de update afwachten

Vandaag tijdens het live kijken naar het T mobile Ziggo F1 kanaal hetzelde issue en de melding ‘afspelen mislukt. Probeer het opnieuw’. Direct de tv gids functie gestart en blijkt dat volgens de tv gids het volgende programma moet starten. Vervolgens het Ziggo kanaal via de tv gids weer gestart en de live tv met Ziggo F1 ging weer verder. Issue lijkt op te treden bij overgang tussen live programma’s gekoppeld met de tv gids. 


 

 


Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 

Het issue ontstaat soms bij live tv. Niet bij terugkijken. Mogelijk verliest de app zijn verbinding met de stream bron. Ik heb niet de indruk dat de internet verbinding de boosdoener is. Even de update afwachten

Vandaag tijdens het live kijken naar het T mobile Ziggo F1 kanaal hetzelde issue en de melding ‘afspelen mislukt. Probeer het opnieuw’. Direct de tv gids functie gestart en blijkt dat volgens de tv gids het volgende programma moet starten. Vervolgens het Ziggo kanaal via de tv gids weer gestart en de live tv met Ziggo F1 ging weer verder. Issue lijkt op te treden bij overgang tussen live programma’s gekoppeld met de tv gids. 

Lijkt toch random te gebeuren. Zojuist midden in een programma 
 

 

 


Dankjewel voor de aanvulling @Henk2021, goed om te weten! Yes, ik hoor heel graag morgen een nieuwe terugkoppeling van je. Als dit probleem zich dan nog voordoet, dan speel ik dit ook meteen door naar mijn collega. Super dat je mij in de topics zo goed op de hoogte houdt! 💪


Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 

Het issue ontstaat soms bij live tv. Niet bij terugkijken. Mogelijk verliest de app zijn verbinding met de stream bron. Ik heb niet de indruk dat de internet verbinding de boosdoener is. Even de update afwachten

Vandaag tijdens het live kijken naar het T mobile Ziggo F1 kanaal hetzelde issue en de melding ‘afspelen mislukt. Probeer het opnieuw’. Direct de tv gids functie gestart en blijkt dat volgens de tv gids het volgende programma moet starten. Vervolgens het Ziggo kanaal via de tv gids weer gestart en de live tv met Ziggo F1 ging weer verder. Issue lijkt op te treden bij overgang tussen live programma’s gekoppeld met de tv gids. 

Lijkt toch random te gebeuren. Zojuist midden in een programma 
 

 

 

In de releasenotes van de Apple TV T-Mobile app staat dit issue niet vermeld als opgelost. Wat moet ik dan testen?

 


Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 

Het issue ontstaat soms bij live tv. Niet bij terugkijken. Mogelijk verliest de app zijn verbinding met de stream bron. Ik heb niet de indruk dat de internet verbinding de boosdoener is. Even de update afwachten

Vandaag tijdens het live kijken naar het T mobile Ziggo F1 kanaal hetzelde issue en de melding ‘afspelen mislukt. Probeer het opnieuw’. Direct de tv gids functie gestart en blijkt dat volgens de tv gids het volgende programma moet starten. Vervolgens het Ziggo kanaal via de tv gids weer gestart en de live tv met Ziggo F1 ging weer verder. Issue lijkt op te treden bij overgang tussen live programma’s gekoppeld met de tv gids. 

Lijkt toch random te gebeuren. Zojuist midden in een programma 
 

 

 

In de releasenotes van de Apple TV T-Mobile app staat dit issue niet vermeld als opgelost. Wat moet ik dan testen?

 

Zojuist met het live kijken wederom een vastloper. Pffffffff……

@Lisa De Apple TV T-Mobile app is op dit moment niet echt klaar voor normaal tv gebruik. Er is daarnaast op korte termijn geen zicht op verbetering. Ik zou adviseren dit product terug te trekken uit de App Store.

 


Hi @Henk2021, ik had echt heel graag gelezen dat jij heel blij was met het gebruik van de App! Dankjewel dat jij zo helder aangeeft dat dit jij geen verbetering hebt opgemerkt. Zojuist heb ik je in het onderste topic van een antwoord voorzien: 

Wij willen er alles aan doen om de App zo goed mogelijk te laten werken, dus mijn collega's gaan hard aan de bak om deze feedback te verwerken! Mocht jij nog andere punten hebben, laat die dan zeker weten. Ik geef heel graag alles door aan mijn collega's, zodat jij met veel plezier van de App gebruikt kunt maken!