Hallo Allemaal,
Ik ben onlangs over gestapt van KPN naar T-Mobile waarbij ik mijn FRITZ!Box heb meegenomen.
Dit is echt een verademing geweest omdat ik niet alles in huis opnieuw hoef te verbinden en qua IP-adressen hoef in te regelen. Ook heb ik op het moment van wegvallen van het KPN signaal zelf de T-Mobile apparatuur aan kunnen sluiten waardoor ik binnen 1min weer internet in huis had. De monteur had die middag een eenvoudig klusje bij ons.
Toch ervaar ik nu een klein probleem. Ik hoopte de T-Mobile App te kunnen gebruiken vanaf mijn TV net zoals ik daar ook Netflix, Videoland, Spotify enzovoort op gebruik. Dit zou betekenen dat ik het TV kastje dan niet nodig zou hebben.
Dit werkt echter prima zolang ik de TV door middel van Wifi verbind met de FRITZ!Box. Als ik de TV verbind met de FRITZ!Box d.m.v. een ethernet kabel werkt de APP niet.
Bij mij is het als volgt.
FRITZ!Box → Netgear manager switch → TP-Link managed switch → TV
DIT WERKT NIET!
Ik heb dan ook de 2 switches er tussenuit gehaald
FRITZ!Box → TV
DIT WERKT NIET!
FRITZ!Box → Wifi → TV
Dit werkt prima!
Ook heb ik de mogelijkheid nog om de FRITZ!Box er uit te halen en de Zyxel er voor in de plek te zetten.
Zyxel → Netgear manager switch → TP-Link managed switch → TV
Dit werkt prima!
Ik heb de FRITZ!Box in gebruik genomen op 2 verschillende manieren.
- De T-Mobile Thuis Glas profiel instellingen
- De configuratie handmatig ingesteld door kiezen van Andere Internet aanbieder. Hierna de VLAN ID 300 ingevuld en opgeslagen.
Beide methoden geven exact hetzelfde resultaat zoals hierboven is beschreven. Geen werkende TV App via ethernet maar wel via Wifi.
Probleem lijkt dus echt te komen door de FRITZ!Box maar waarom werkt het dan wel via Wifi en niet via Ethernet. Ik denk dat ik in ieder geval niet de schuld kan leggen bij de switches aangezien het in combinatie met de Zyxel router prima functioneerd.
Is er iemand die enig idee heeft waardoor dit veroorzaakt kan worden en hoe het op te lossen is. Of heeft iemand exact hetzelfde probleem? Dan hoor ik het heel graag.
Mijn dank is groot!
gr. Jeroen