Skip to main content

Het staat vast verspreid onder de verschillende topics, maar zie hieronder het lijstje met opmerkingen en gebreken die ik in het eerste weekend heb geconstateerd tijdens het ontdekken van de T-Mobile mediabox:

Info bij programma’s

  • Slecht leesbare tekst onderin bij overgang van de verschillende zenders; de tekst is dusdanig dik dat de letters vollopen.
  • Letters zijn soms te klein, soms te groot. Er is geen consistensie.
  • Weinig programma info. Ik mis bijvoorbeeld Serie - Programma info.

TV gids

  • Doorlatende achtergrond leidt af. Overweeg een instelbare doorlatende achtergrond.
  • Letters zijn soms te klein en soms te groot, geen consistensie.
  • De favoriet hartjes zijn onnodig / hebben geen meerwaarde. Bovenin wordt al verteld welke selectie je hebt gekozen. De vrijgekomen ruimte kan beter gebruikt worden om de TV gids overzichtelijker te maken.
  • Weinig zenders per pagina, als de regels smaller worden gemaakt, kunnen er meer zenders op de pagina.
  • Te veel loze ruimte tussen de zender logo’s en de programma regel.

Cloud opnemen

  • De snelheid van vooruit en terugspoelen werkt niet, wat je ook kiest, de snelheid blijft hetzelfde (en SUPERTRAAG)!!
  • Opnemen is niet echt intuitief.
  • Bij verwijderen van een programma moet er 3x een bevestiging worden gegeven, niet echt nodig, lijkt me. Waarom eerst ook nof een vinkje aanzetten?
  • Programmagids geeft zeer onduidelijk weer dat een programma opgenomen wordt (met cloud logo). Dit valt nauwelijks op!

Beeldresolutie

  • Beeldresolutie is veel te gecomprimeerd, vooral bij kleinere details, zoals een mensenmassa met vele kleine gezichten. Het wordt dan één grote blur-partij (en het ligt niet aan mijn 4k LG TV).
  • Onderwerpen / vlakken zoals zand / asfalt / water worden geblurred / blokkerig.

GUI (Graphical User Interface)

  • Slechte vlakverdeling van de verschillende items, soms dicht op elkaar, maar soms ook heel erg ver uit elkaar.
  • Het ziet er allemaal heel erg blokkerig / amateuristisch uit, een beetje zoals Windows 10 First Edition. Vierkant en items slecht verdeeld.

TV Media box

  • Hinderlijke LED aan de voorkant, die je niet kunt dimmen.
  • De mediabox heeft een zichtverbinding nodig met de afstandbediening, waardoor je ‘m niet onzichtbaar kunt plaatsen.
  • Reactie tussen mediabox en afstandsbediening is matig, je moet goed richten. Nieuwe batterijen helpen niet.
  • Het HDMI signaal laat de TV niet automatisch aanspringen.

Kijk eens naar de Ziggo interface, deze heeft het tegenwoordig goed voor elkaar. Maar dat moeten jullie ook kunnen, en dan weet ik zeker dat er nog meer klanten van Ziggo naar T-Mobile gaan vertrekken. Succes met implementeren, je mag me altijd benaderen voor toelichting en extra info.

 

Hi @MakeItBetter, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je review over de TV Update. Alle feedback die we krijgen is waardevol en proberen we zo goed mogelijk mee te nemen in onze verbeteringen. We hebben een topic genaamd Wensen & Suggesties, hier kan je ook een reactie onder plaatsen met al je waarnemingen! Hier gaan we eens in de zoveel tijd doorheen om alle feedback te verzamelen en om te kijken wat wel en niet mogelijk is.


Goedendag,

Vandaag heb ik de nieuwe mediabox ontvangen. En ja, ik heb een suggestie (wens).

Er zou een mogelijkheid op moeten zitten om het beeldscherm uit te zetten als ik radio luister. Een logo van de zender of de verspringende odido screensaver vind ik erg hinderlijk. Ik ben op zoek geweest maar volgens mij zit deze optie er nu niet op. Dit was wel het geval met de ontvanger van mijn  vorige provider. Ik hoor graag of dat mogelijk is.

Wim


In vervolg op mijn vorige bericht: Als ik schakel naar een ander net door de op de cijfertoetsen te drukken komt er rechts onder in beeld de hinderlijke melding “Druk op links voor uitleg hoe je de Odido TV moet bedienen”. Inmiddels weet ik dit wel. Deze melding zou je moeten kunnen uitschakelen.

 

Ook hier heb ik naar gezocht maar ik kan nergens vinden of dit uitgeschakeld kan worden. Zie ik iets over het hoofd?

 

Wim


En ik zie nu dat ik mijn wensen/suggesties bij de verkeerde topic heb gezet. Kunnen jullie deze verplaatsen naar het topic “Wensen en suggesties voor Internet + TV”?

Excuses voor het ongemak.

Wim


Hi @Wim_A, mag ik je vragen om dit samen zelf te bundelen in een mooi bericht voor op onze Wensen & Suggesties? Dan kun je het zelf maken zoals je wilt, andere klanten kunnen dan stemmen op jouw ideeën!

 

 


hoi @Tommie van Odido , Tuurlijk wil ik dat doen maar ik zie dat de topic “wensen & suggesties gesloten is. Wat nu?

Gr, Wim


We hebben een nieuwe vorm van Wensen & Suggestie's @Wim_A! Klik op de link en dan kunnen andere klanten hun stem uitbrengen op jouw idee. Wij houden je vervolgens op de hoogte. 


Reageer