Skip to main content

Ik ben deze week overgestapt van Ziggo naar T-Mobile glas. De Ziggo-box was via HDMI aangesloten op mijn Marantz receiver en werkte perfecte met alle geluidsformaten en beeld ed. Nu wilde ik de t-mobile box op dezelfde manier aansluiten natuurlijk, maar dat vindt de t-mobile box niet lekker. Beeld hapert en af en toe zwart beeld. Sluit ik de tv rechtstreeks aan op de t-mobile box dan heb ik perfect beeld, maargoed ik heb niet voor niets een leuke surroundset die ik nu niet kan gebruiken met tv. Ik heb al een andere HDMI en netwerkkabel geprobeerd. Zijn er nog dingen die ik kan uitproberen?

Hoi @NL12358 en welkom op de community!

Ik zou zelf inderdaad denken dat de setup die je probeert te gebruiken gewoon zou moeten werken! Helaas kan ik zelf zo snel even niet bedenken waar het aan zou kunnen liggen. Wel kan ik eventueel een tussenoplossing aanbieden.

Zelf hebben wij thuis namelijk onze receiver aangesloten op een poort van de tv die HDMI-ARC ondersteund. Op die manier kun je de box direct op de tv aangesloten laten, en dan stuurt de TV alleen de audio via die poort terug naar de receiver. Je zou even moeten kijken of zowel je TV als de Marantz dat ondersteunen, maar als het goed is zou dat wel het geval moeten zijn als de apparaten een beetje modern zijn. In de instellingen van de TV zou je dan die poort als audio output moeten instellen, en de Marantz zul je waarschijnlijk op een van de AUX-modi moeten zetten.

Wij gebruiken het zelf thuis om het geluid toch door onze Harman/Kardon receiver te laten lopen wanneer we een streaming dienst willen kijken via een app die op onze Android TV zelf draait en niet beschikbaar is op onze box.

 

Natuurlijk hoop ik dat iemand anders op het forum het daadwerkelijke probleem voor je opgelost krijgt, maar hopelijk heb je ook wat aan mijn (tijdelijke) (tussen)oplossing :)

 

-Gilbert


Hoi @NL12358 en welkom op de community!

Ik zou zelf inderdaad denken dat de setup die je probeert te gebruiken gewoon zou moeten werken! Helaas kan ik zelf zo snel even niet bedenken waar het aan zou kunnen liggen. Wel kan ik eventueel een tussenoplossing aanbieden.

Zelf hebben wij thuis namelijk onze receiver aangesloten op een poort van de tv die HDMI-ARC ondersteund. Op die manier kun je de box direct op de tv aangesloten laten, en dan stuurt de TV alleen de audio via die poort terug naar de receiver. Je zou even moeten kijken of zowel je TV als de Marantz dat ondersteunen, maar als het goed is zou dat wel het geval moeten zijn als de apparaten een beetje modern zijn. In de instellingen van de TV zou je dan die poort als audio output moeten instellen, en de Marantz zul je waarschijnlijk op een van de AUX-modi moeten zetten.

Wij gebruiken het zelf thuis om het geluid toch door onze Harman/Kardon receiver te laten lopen wanneer we een streaming dienst willen kijken via een app die op onze Android TV zelf draait en niet beschikbaar is op onze box.

 

Natuurlijk hoop ik dat iemand anders op het forum het daadwerkelijke probleem voor je opgelost krijgt, maar hopelijk heb je ook wat aan mijn (tijdelijke) (tussen)oplossing :)

 

-Gilbert

Dank je wel. Dat is idd een idee. TV is al dmv ARC aangesloten op de receiver. Apps van de tv zenden dan het geluid naar de receiver. Ik hoop ook dat het normaal opgelost kan worden, maar als dit gaat werken is een een prima workaround, thx


Reageer