Sinds gisteren ben ik Odido Internet/TV klant (na vele jaren KPN). Ik heb geconstateerd, dat er bij gebruik van de Android versie van de Odidio App synchronisatie problemen zijn tussen beeld en geluid (beeld loopt iets achter). Met name bij praatprogramma’s is dit erg storend (hoewel vertraging klein is). Ik heb dit o.a. gemerkt bij NPO1,2,3, RTL 4 en SBS6. Ik heb geen mediabox, maar gebruik een Chromecast HD met Google TV (OS=Android TV 12 met Odido App) via WiFi connectie.
Deze manier van TV kijken ben ik al zeer lang gewend met o.a. NLziet, NPO Plus en KPN iTV app. Bij geen van deze apps (en ook niet de NetFlix app) heb ik dit probleem geconstateerd, dus de gebruikte apparatuur op zich lijkt in orde.
Ook heb ik gemerkt dat de iOS app (op iPad) deze problemen niet heeft. Als ik dan van de iPad naar dezelfde Chromecast stream blijft de uitzending prima (dus zonder synchronisatie problemen). Als ik hetzelfde programma dan weer terugschakel naar de Android app versie op de Chromecast is het probleem weer aanwezig. Het via iPad streamen naar de TV werkt dus wel maar is erg omslachtig en dus geen werkbare eindoplossing.
Een voorbeeld van een moment was vanmiddag (10-9) om ca 14.06 uur op NPO 1 (vragenuurtje) … maar eigenlijk is het vanaf het moment van aansluiten op elke NL zender die ik tot nu toe bekeken heb.
Een snelle check op BBC First en BBC One lijkt overigens aan te geven dat bij het bekijken van deze zenders geen sync probleem optreedt (?!).
Ik gebruik :
- Android TV 12
- App versie 2.0.4307
- Chromecast HD met firmware versie STTE.240615.007 (vandaag ge-update)