Beantwoord

surround speakers sonos storen zodra ik muziek via de televisie afspeel.

  • 8 April 2020
  • 1 reactie
  • 266 Bekeken

Zodra ik via de televisie radio afspeel of youtube gaat het volume op mijn sonos play ones harder en zachter.

 

Sonos zegt dat het er aan ligt dat dat deze geluids bronnen stereo signaal uitsturen en de playbar dit om probeert te zetten naar surround sound.

Ik kan in mijn aria tv box ook niets wijzingen aan de geluids instelleningen behalve op stereob of ac3 zetten.

 

Als dit zo zou zijn lijkt me niet dat ik de enige ben die hier problemen mee zou hebben? En het lijkt me ook vreemd dat dit niet zou kunnen.

 

Sonos beweert doodleuk dat ik dus niet via mijn televisie radio kan luisteren en youtube afspelen.

 

Is dit via een omweg wel te realiseren, of is er een tv bos beschikbaar met optische uitgang zonder dat hier extra kosten aan verbonden zitten? Misschien dat het dan wel gaat.

icon

Beste antwoord door Brian 12 April 2020, 10:59

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hi @maikey123, met AC3 zouden de zenders die Dolby beschikbaar hebben op Dolby af moeten spelen. AC3 is namelijk een Dolby geluidscodec. AC3 werkt niet op alle zenders maar is wel op het merendeel beschikbaar. Je zou nog kunnen proberen om de TV Box aangesloten op de Sonos een fabrieksreset te geven (het kleine knopje onder de usb aansluiting) om te kijken of de Sonos het geluid dan pakt. We hebben eventueel een TV Box met een S/PDIF aansluiting beschikbaar maar dit is wel een ouder type. Als je wil dan kan ik de huidige Aria 610 eventueel voor je omruilen voor dit oudere 510 type. Laat maar weten wat je voorkeur heeft!

Reageer