Ik heb sinds vorige week problemen met bekijken van NPO Start en Pathe Thuis, zowel op mijn smart TV (via de apps), als op mijn laptop (via de websites). Daarvoor werkte alles altijd probleemloos.
Bij de TV (Panasonic Viera) merk ik dat als die via een kabel is verbonden met de modem, het meestal niet werkt, en heel soms wel. Als de TV via Wifi is verbonden werkt het vrijwel altijd, maar stopt de stream na zo’n 25 minuten. De internetverbinding lijkt niet het probleem, want commercials (NPO) en trailers (Pathe) werken prima. Ook de browser op de smart TV werkt gewoon.
Op mijn laptop (Windows 10) heeft het deze week nog via Wifi gewerkt, maar vandaag werkt daar zowel kabel als Wifi niet. Pathe geeft de melding: Error 5. Error during license server request, en NPO: DRM: License error! com.widevine.alpha update, XHR status is complete, status is Unauthorized (401).
Op een PC (ook windows 10, maar heeft alleen een kabel verbinding) werken beide juist weer wel goed.
Wat ik heb geprobeerd:
- Omwisselen netwerk kabel
- Modem herstarten
- Internet snelheid gecontroleerd; is OK, mijn abonnement is 50/30, en een speedtest geeft ~ 47/30
- Alle andere apparaten die iets met internet doen uitgezet
- Andere browsers geprobeerd, caches geleegd
Heeft iemand een idee waar ik nog meer naar kan kijken?