Hi, dank voor de melding. Om er voor te zorgen dat we iedereen zo goed mogelijk op de hoogte kunnen houden hebben we een centraal topic aangemaakt rondom de verbindingsproblemen. Hier vind je de laatste informatie! Dit losse topic heb ik daarom gesloten.
Wat betreft de TV Box, zou je de volgende stappen eens willen doorlopen? Daarmee lossen we vaak al alles op!
1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen.
2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!
3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.
4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.
5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.
6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier.
Alles geprobeerd, maar de box reageert niet op de afstandsbediening, beeld blijft zwart. Dus kan niet controleren of de disk vol zit. Hij blijft vaak lang hangen in zoeken naar netwerk. Daarna systeem klok gelijk zetten en dan zwart beeld
Bedankt voor je snelle terugkoppeling, daar kan ik wat mee! Als ik het goed begrijp reageert de box niet meer op je afstandsbediening. De TV Box zoekt naar netwerk, dan verschijnt de tijd in beeld en blijft alles zwart vervolgens. Zou je een factory reset op je modem willen uitvoeren? Of heb je dat naast de modem-herstart ook al gedaan? Het klinkt heel onlogisch en simpel, maar wil je eens proberen om de batterijen in de afstandsbediening van plek te wisselen? Ik hoor graag weer van je, dan schakel ik daarna met een specialist!
Reset van modem al gedaan, je ziet op de tv box dat de afstandsbediening commuceerd, blauw lampje knippert, toch ff de batterijen vervangen maar helaas
Nog eens gedaan
glasvesel box Stekker in uit
modem factory reset
tv box stroom er af utp kabel er uit. Stroom er op gezet gewacht op melding utp kabel er in
duurd +/- 2 minuten op netwerk zoeken , menu , systeem klok gelijk zetten, klok verschijnt op tv box, beeld blijft zwart op tv , tv box reageert niet op de afstandsbediening, je ziet wel lampje knipperen maar doet verder niets
Bedankt voor je toelichting en inspanningen @henkiekoopman! We hebben het doorgezet naar onze techneuten en specialisten. Zij gaan het nu onderzoeken en ik zal je een update geven wanneer er reacties zijn. Sorry voor het ongemak. Ik hoop oprecht dat dit zo snel mogelijk verholpen kan worden. Je kunt in de tussentijd gebruik maken van TV Anywhere via de app of op de TVA website. Zo kun je in elk geval 35 kanalen bekijken op de laptop/pc, tablet of mobiele telefoon.
Geen probleem, als ik maar weet dat er aangewerkt wordt
Dit probleem speelt momenteel in een groot deel van Utrecht/Leidsche Rijn, als ik de reacties zo lees in het storingstopic. Sinds gisteravond, toen in heel het land het internet van T-Mobile Thuis eruit klapte, doet in deze regio ook tv-box niks meer.
Ik wil me er graag bij aansluiten, al sinds gisteravond precies hetzelfde probleem met de TV-box; aantal keer dezelfde acties gedaan met aan/uitzetten, stekkers etcetc. maar doet het nog steeds niet. Erg irritant zeker in deze tijden! Ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost, het duurt al bijna 24u!
Ik ben overigens blij dat internet/WiFi het wel weer doet...
Hi all, dit lijkt inderdaad te gaan om de problemen die in dit topic beschreven worden. Om alle informatie op één plek te hebben heb ik daarom dit topic gesloten.