Skip to main content
Beantwoord

Storende TV na update + EOL Zyxell T50

• 19 januari 2025
  • 5 reacties
  • 55 Bekeken

Hallo,

Al jaren maak ik gebruik van Odido TV + Internet (eerst T-Mobile). Afgelopen week was er een aankondiging dat er 's nachts een update aan het netwerk zou worden uitgevoerd. Sinds de update hebben we last van haperend TV beeld met steeds wisselende resolutie en zwarte balken.

Ik heb alle apparatuur al een tijdje uitgehad en opnieuw opgestart. We kijken TV via de Odido TV app op een Philips Android TV en de TV is verbonden met een Cat6 kabel naar de Zyxell T50 router.

Daarnaast kom ik er net achter dat de Zyxell T50 al End-of-Life is en er inmiddels met nieuwe abonnementen een T56 wordt meegeleverd. Nu las ik hier wat topics waarbij gebruikers een nieuw modem hebben ontvangen, kan ik ook in aanmerking komen voor een nieuwe router? Als bestaande klant ontvang ik nu namelijk geen updates meer.

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Mark

Beste antwoord door EmVeeDee

Teresa van Odido schreef:

Welkom op onze community! ​@EmVeeDee 

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en een topic opent. Ik help je graag verder om dit op te lossen, zodat je weer kan genieten van TV! 

Ik verwacht namelijk dat de TV problemen met een nieuw modem verholpen zijn. In jouw geval, stuur ik de Zyxel T-54, omdat je een DSL verbinding hebt. Dit modem is in principe hetzelfde als de T-56, maar beschikt ook over een DSL-poort. 

Je ontvangt hier een e-mail over ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. Het oude modem hoef je niet meer te retourneren, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Laat je mij nog weten of de TV weer goed beeld geeft? Mocht dit niet zo zijn, sta ik klaar om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido,

Ik heb de T54 Modem ontvangen en geïnstalleerd. Tot op heden heb ik geen last meer gehad van de TV problemen.

Bedankt voor je hulp!

Fijn weekend.

Bekijk origineel

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19 januari 2025

Hallo ​@EmVeeDee 

De T56 krijg je bij glasvezel en bij DSL de T54. Heb je de T50 al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en een topic opent. Ik help je graag verder om dit op te lossen, zodat je weer kan genieten van TV! 

Ik verwacht namelijk dat de TV problemen met een nieuw modem verholpen zijn. In jouw geval, stuur ik de Zyxel T-54, omdat je een DSL verbinding hebt. Dit modem is in principe hetzelfde als de T-56, maar beschikt ook over een DSL-poort. 

Je ontvangt hier een e-mail over ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. Het oude modem hoef je niet meer te retourneren, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Laat je mij nog weten of de TV weer goed beeld geeft? Mocht dit niet zo zijn, sta ik klaar om je verder te helpen! 

• heeft eerste post geplaatst
  • 19 januari 2025

Hoi ​@Teresa van Odido,

Bedankt voor de snelle reactie en fijn dat je een nieuwe router kunt toesturen. Ik hoop inderdaad ook dat de problemen dan verleden tijd zijn maar zodra ik hem heb ontvangen zal ik het nog even terugkoppelen! 

• heeft eerste post geplaatst
  • 24 januari 2025
Teresa van Odido schreef:

@Teresa van Odido,

Ik heb de T54 Modem ontvangen en geïnstalleerd. Tot op heden heb ik geen last meer gehad van de TV problemen.

Bedankt voor je hulp!

Fijn weekend.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 25 januari 2025

Hi ​@EmVeeDee, wat super fijn dat je het nieuwe modem binnen hebt en geen problemen meer ervaart. Mocht je uiteraard in de toekomst weer problemen ervaren, dan weet je ons te vinden! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen