Skip to main content

Wanneer ik tv kijk via de app op mijn LG tv blijft het beeld haperen bij Discovery Channel. Gelukkig ben ik nog geen andere zenders tegengekomen waar dit ook voor geldt. Is dit een bekend probleem of kan ik iets doen om het op te lossen? Probleem doet zich zowel draadloos als ook bekabeld voor. Ik wil geen gebruik maken van een box, dat is nog meer drama. Streamen van iPhone/iPad naar de tv gaat wel goed. Mij lijkt het in de app voor de LG tv te liggen bij deze zender. Misschien dat meer mensen dit hebben en ook reeds aangekaart bij Odido. 

Hi @Luigi66, goed dat je dit aankaart.

Gaat het dus echt alleen om Discovery Channel? En komt het voor bij specifieke programma's of geheel willekeurig? Zou je voor mij ook de versie van de app, software versie van je tv en typenummer van de tv willen doorsturen? Alvast bedankt!

Inderdaad Tommie, alleen bij Discovery Channel maar wel alle programma’s. 
LG Webos 6.4.0

App versie 20.390

LG OLED55C16LA

@Luigi66 Super, dank je wel! Goed dat je ook aangeeft dat het tijdens elk programma is op Discovery channel. Ik heb het zojuist ook op andere devices getest en hier lijkt het wel te werken zonder stilstaand beeld. Ik vermoed dan ook inderdaad dat het dan aan de LG app kan liggen. Om het probleem goed door te kunnen zetten voor onderzoek, heb ik nog wat extra info nodig. 

1. Vanaf welke datum en tijdstip ervaar je dit probleem?
  2. Wanneer het beeld hapert, loopt het beeld dan vast of krijg je eventueel nog een zwart scherm of een foutmelding te zien? 
  3. Zou je eventueel een filmpje kunnen maken van het beeld en deze hier in het topic via een wetransfer link willen delen? 

Bedankt alvast voor de moeite!

@Luigi66 Super, dank je wel! Goed dat je ook aangeeft dat het tijdens elk programma is op Discovery channel. Ik heb het zojuist ook op andere devices getest en hier lijkt het wel te werken zonder stilstaand beeld. Ik vermoed dan ook inderdaad dat het dan aan de LG app kan liggen. Om het probleem goed door te kunnen zetten voor onderzoek, heb ik nog wat extra info nodig. 

1. Vanaf welke datum en tijdstip ervaar je dit probleem?
  2. Wanneer het beeld hapert, loopt het beeld dan vast of krijg je eventueel nog een zwart scherm of een foutmelding te zien? 
  3. Zou je eventueel een filmpje kunnen maken van het beeld en deze hier in het topic via een wetransfer link willen delen? 

Bedankt alvast voor de moeite!

Hi @Demi van Odido en @Tommie van Odido ,

Ik kreeg geen foutmelding of een zwart scherm. maar alleen een hapering (freezend beeld). Ik denk dat het ongeveer 2 welken heeft gespeeld. Inderdaad gespeeld, alles werkt nu weer, er is geen update van de app geweest of de TV.

Maar ben wel blij dat het nu weer werkt. Wat mij mag er een slotje op, bedankt voor het meedenken!

Fijn om te horen @Luigi66

Helaas te vroeg gejuicht.

Nu werkt de app helemaal niet meer. Aangezien ik dacht dat dit telefonisch sneller opgelost kon worden ben ik nu al meer dan 2 weken aan het bellen. Vandaar dat ik dit topic maar even weer een schopje geef.

@Tommie van Odido of ​@Demi van Odido of een andere mod: Kunnen jullie mij nog helpen?

Sinds ik mijn abonnement heb verlengd kan ik niet fatsoenlijk tv-kijken via de app op mijn LG TV. Ik heb bewust verlengd omdat ik zeer tevreden was over de app en ik bij een andere provider gebruik moet maken van een extra kastje. Echter heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik verlengd heb. TV kijken is echt een drama en voor mij ook reden, wanneer ik op korte termijn, geen verbetering constateer ik mijn rechtsbijstand ga inschakelen. Voor mij is dit het niet nakomen van een dienst die ik afneem. 

Hoor graag spoedig van jullie.

Hi ​@Luigi66, goed dat je hier weer bij ons terug komt! Ik heb meteen je verbinding uitgelezen. Ik zie niet direct terug hoe je de LG TV hebt aangesloten. Is dit via wifi of bekabeld? Mocht het bekabeld zijn, op welke LAN-poort heb je de TV aangesloten? Ik zie wel dat er veel apparaten zijn aangesloten op LAN-poort 1. Zou je eens een andere poort willen proberen?

Mocht je de TV via wifi hebben verbonden, klopt het dat je dan gebruik maakt van een eigen wifinetwerk? Ik zie dat de wifi op ons modem is uitgeschakeld. Ik hoor graag of dit verschil geeft!

In de tussentijd heb ik het probleem op de LG TV voor jouw type tv ook doorgezet naar ons tv team, hopelijk hebben we dit model in bezit, zodat we het probleem kunnen reproduceren. Mocht je ook nog een filmpje kunnen maken waarop het probleem te zien is, dan ontvang ik die ook graag hier in het topic via een wetransferlinkje. Dan kunnen we dit ook gelijk meenemen voor verder onderzoek.

Bedankt alvast!

Hi ​@Luigi66, goed dat je hier weer bij ons terug komt! Ik heb meteen je verbinding uitgelezen. Ik zie niet direct terug hoe je de LG TV hebt aangesloten. Is dit via wifi of bekabeld? Mocht het bekabeld zijn, op welke LAN-poort heb je de TV aangesloten? Ik zie wel dat er veel apparaten zijn aangesloten op LAN-poort 1. Zou je eens een andere poort willen proberen?

Mocht je de TV via wifi hebben verbonden, klopt het dat je dan gebruik maakt van een eigen wifinetwerk? Ik zie dat de wifi op ons modem is uitgeschakeld. Ik hoor graag of dit verschil geeft!

In de tussentijd heb ik het probleem op de LG TV voor jouw type tv ook doorgezet naar ons tv team, hopelijk hebben we dit model in bezit, zodat we het probleem kunnen reproduceren. Mocht je ook nog een filmpje kunnen maken waarop het probleem te zien is, dan ontvang ik die ook graag hier in het topic via een wetransferlinkje. Dan kunnen we dit ook gelijk meenemen voor verder onderzoek.

Bedankt alvast!

Bedankt ​@Demi van Odido Demi voor je reactie.

De problemen ervaar ik zowel bekabeld als via WiFi. De Tv is aangesloten op lan poort 2 of 3. Op lan poort 1 zitten mijn eigen mesh-routers in AP-modus. De WiFi van de Zyxel, zelfs met een extra WiFi-plus, is zo dramatisch dat ik daar al kort na aansluiting afscheid van heb genomen! Ik heb getracht filmpjes naar de KS te mailen, maar deze waren al snel boven de maximale toegestane grootte. Die heb ik allemaal reeds verwijderd van mijn iPhone. Ik zal proberen binnenkort nieuwe te maken, stuur je de link in PB en niet via de community, er hoeven geen beelden van mijn woonkamer all over. We kijken nu via de app op de iPhone en dan via AirPlay naar de LG TV. Dit is verre van optimaal wanneer je wilt zappen enzo, maar levert in ieder geval minder frustratie op. De filmpjes komen als ik er tijd voor heb en de tv vrij is daarvoor.

Hoop dat je er wat mee kunt.

Hey ​@Luigi66, zou je eens je eigen acces point willen loskoppelen en controleren of de app dan wel goed werkt? Dus tv bekabeld in de Zyxel zonder dat je acces point verbonden is. 

Hey ​@Luigi66, zou je eens je eigen acces point willen loskoppelen en controleren of de app dan wel goed werkt? Dus tv bekabeld in de Zyxel zonder dat je acces point verbonden is. 

Hi ​@Tommie van Odido ,

Alles werkt goed, behalve de TV-app van Odido. Andere apps op mijn TV (Prime, Viaplay Videoland, AppleTV+, ZiggoGO, NPO). Denk echt niet dat het in het netwerk zit. Ook gezien dat de problemen zowel bekabeld als ook via WiFi er zijn.

Zie geen meerwaarde om mijn AP’s af te koppelen, tenzij jij mij anders kunt overtuigen.

Nou ik ben benieuwd of die voor de verstoring kan zorgen in onze app ​@Luigi66, als dit niet het geval is dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten en moet de technische dienst het verder onderzoeken. 

@Tommie van Odido  Dan zul je wel even een tijdje moeten wachten. Ik kan niet zomaar thuis de rest uit gaan zetten om te testen. Het is niet zo dat daar niets op draait en ik ook afhankelijk ben van de medewerking van de overige gezinsleden.

Ik heb alle tijd ​@Luigi66, dus neem ruim de tijd. 

Reageer