Skip to main content

Goedenavond,

 

Voor mijn blinde vader hebben wij op zijn nieuwe adres Odido afgesloten. Hij heeft een afstandsbedieining met Google spraakfunctie, er van uitgaande dat hij hiermeen makkelijker naar hoge kanaalnummers kan door het in te spreken. Maar wanneer dit gebruikt wordt (ga naar kanaal 4, ga naae sbs6 etc) komt er alleen in beeld dat de zender niet gevonden kan worden. Als we zeggen ga naar Viaplay gaat ie naar de app dus dat werkt wel een soort van. Doen we iets verkeerd of was onze verwachting verkeerd?

Even ter lering voor een niet blinde, waarom heb je een TV abonnement voor hem afgesloten? Is radio niet beter/ voldoende?


Wat heeft de audio van radio te maken met de audio van tv? 😂🤌🏻 ter info : je moet spraak bediening wel even aanzetten. Zie de volgende link: 

 

https://www.odido.nl/service/producten/tv/gebruiken/afstandsbediening


Even ter lering voor een niet blinde, waarom heb je een TV abonnement voor hem afgesloten? Is radio niet beter/ voldoende?

 

Omdat mijn vader van sport houdt en hij dus graag Eurosport, ESPN etc luistert 🤷‍♀️. Met de radio kom je niet zo ver wat betreft verschillende sporten zoals handbal en wielrennen behalve een korte samenvatting hooguit. Hij is pas sinds kort blind ook trouwens en hij wil nog wel wat 'gewone' dingen houden


Hartstikke goed @Kirsten87 , ik hoop dat de tip die je eerse kreeg in dit topic iets opleverd want het TV kastje is niet echt met voorbedachte raden ontwikkeld voor slechtzienden en blinden. Is anders de TV app misschien wat? Dan gebruik je de afstandsbediening van de TV, die is neem ik aan ook geschikt gekocht.


Reageer