Skip to main content

Wij hebben twee nieuwe STB ontvangen omdat we last hadden van blokjes. De nieuwe STB zijn geüpdatet maar storen nu met onze Sony AG9. Als de tv en stb wordt uitgezet en weer aan dan ontvangen wij geen beeld alleen ruis, piepjes en zwart beeld. We moeten dan de de STB of de TV opnieuw opstarten om beeld te krijgen. 

Wat gaat er fout? 

We hebben al langere tijd t-mobile tv en internet via glasvezel.

Het tv beeld is goed maar soms is er sprake van haperen / stotteren. Daarvoor hebben we een alle tv kastjes, voedinkjes, afstandbedieningen en kabels moeten vervangen. 

De nieuwe kastjes lossen het probleem helaas niet op. Er komt nu een monteur van KPN om de glasvezel door te meten. Daar wachten we nog op.

Helaas is er intussen een NIEUW probleem bij gekomen: als ik het TV kastje en de TV inschakel, krijg ik vaak stilstaande ruis in het beeld, waarin vaag een raster te herkennen is. Afgewisseld met zwart beeld. Daarbij hele harde klik- kraak en piepgeluiden uit de luidsprekers.

Dit gebeurt vaker als de TV en kastje langer uitgeschakeld zijn geweest (lijkt het). Bijv. 's ochtends.

Om weer normaal beeld te krijgen, moet ik óf het TV kastje resetten (stroom eraf, wachten, stroom erop) óf ik moet de TV opnieuw opstarten. Het is de Sony Bravia AG9 met AnroidTV OS. Ik heb het TV kastje omgeruild, het probleem blijft. Ook de TV software is up to date.

Het is een erg vervelend probleem en ik heb geen idee waar het aan ligt. Herkent iemand dit probleem en wat was de oplossing?


Hoi @David Bassie, welkom op de Community!

Wil je mij een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Zodra ik jouw profiel kan inzien, kan ik een aanpassing doen en checken of we het via een reprovisie kunnen oplossen. Met een reprovisie verzenden we Internet en TV opnieuw naar het modem zodat er een nieuw signaal kan worden aangemaakt. Dat lost vaak dit soort problemen op. Sorry voor het ongemak, maar we gaan het herstellen!


Hoi Jason, bedankt voor je reactie. Ik heb eerst maar eens mijn TV teruggezet naar fabrieksinstellingen. Nu kijk ik het even aan, of het probleem misschien wegblijft. Zoniet, kom ik bij je terug met een privebericht.

 

David


Goedemiddag @David Bassie, we spraken elkaar al privé, maar voor de volledigheid zet ik het antwoord (minus de persoonlijke info vanuit KPN) in dit topic:

Ik zie dat Guidion graag langskomt om alle apparatuur te vervangen. De netbeheerder heeft geconstateerd na een grondige meting dat eerst alles in de binnenhuisinstallatie vervangen moet worden voordat we over kunnen gaan op een andere conclusie.

Zou je alsjeblieft een afspraak met hen willen maken om dit te herstellen? Dit kan via de afspraaktool die vanmorgen naar je verstuurd is (SMS en e-mail). Mocht het toch niet lukken, dan kun je altijd bellen met 088-2000 151. Succes en laat het me weten als ik iets voor je kan doen.


Ik ben al jaren klant van T mobile zowel met mobiel als tv inetnet en vast bellen. Ik merk enigetijd dat mijn stb ontzettend stoort. Happerend geluid. Happerende beelden. Na een aantal resets van de stb blijft hij dit aanhouden. Ik heb een nieuwe ethernetkabel aangeschaft ik heb een nieuw modem maar nog blijft de stb storen.  Midden april is er een monteur geweest die alles na heeft gekeken. Ik heb nu weken later dus ontzettend veel problemen met tv kijken. Kan mijn stb vervangen worden?


Hi @EstherLB, top dat je hiervoor aan de bel trekt! Jij hoort te allen tijde optimaal van een goedwerkende TV Box te genieten, dus ik ga jou hierbij helpen. Super dat jij zelf al verschillende stappen hebt ondernomen. Ik ben gelijk een kijkje in jouw verbinding gaan nemen en ik zie de TV Box hier niet in terug. Zou jij aan mij kunnen laten weten of jouw TV Box rechtstreeks is aangesloten op het modem of maak jij gebruik van eigen apparatuur? Als de TV Box niet rechtstreek is aangesloten op het modem, kunnen wij de kwaliteit hiervan niet garanderen.

Daarnaast wil ik jou toch nog graag eens vragen om nauwkeurig de volgende stappen te volgen. Jij geeft namelijk al aan vaker een reset te hebben uitgevoerd, maar vaak helpt het ook om exact deze stappen op deze volgorde bij langs te lopen. Wil jij het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk is jouw probleem nu verdwenen. Ik hoor heel graag van je of dit dé oplossing was en hoe jouw TV Box is aangesloten, zodat ik jou weer zo goed mogelijk verder kan helpen! 💪


Reageer