Beantwoord

Starttijd van opname dynamisch maken

  • 7 April 2019
  • 5 reacties
  • 610 Bekeken

Is het mogelijk om de starttijd “dynamisch” te maken zodat een ingestelde opname na een “uitgelopen/live” uitzending toch vanaf het begin tot het eind wordt opgenomen?
icon

Beste antwoord door Brian 11 April 2019, 14:08

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi @the_menace, dit zou inderdaad echt top zijn maar we zijn hiervoor afhankelijk van de informatie vanuit content aanbieders (televisie zenders), dit is technisch dus erg lastig. Maar je kan de opnames uiteraard wel handmatig aanpassen!
Maar je kan de opnames uiteraard wel handmatig aanpassen!

Die afhankelijkheid van externe aanbieders snap ik. Kan T-Mobile met die aanbieders dan geen afspraak maken om de input voor de gids met zowel unieke programmacodes en op korte intervallen te krijgen, zodat jullie de gids actueel kunnen houden? Wanneer een gebruiker dan een opname instelt, is dat op programmacode i.p.v. harde starttijd.

Alleen stel ik juist een opname in omdat ik niet thuis ben. Als dan een programma voor mijn ingestelde programma uitloopt, kan ik het toch niet handmatig aanpassen?!
Reputatie 7
Hi @the_menace, ik snap de gedachtengang helemaal. Ik weet vanuit mijn eigen ervaring als klant dat andere providers hier ook tegenaan lopen dus ik vermoed dat het iets te maken heeft met de achterliggende techniek maar ik moet bekennen dat ik het fijne er niet van weet.

Om ook even in te haken op het andere topic waar Cheyenne je van antwoord heeft voorzien, de programma gids hoort zo veel mogelijk gelijk te lopen met de programmering maar door eventuele afwijkingen in de programmering kan het wel eens scheef lopen, een reset heeft hier dan niet zoveel effect. Mocht er echt een grote afwijking zijn dan is de TV Box even van de stroom én de internetaansluiting halen en weer aansluiten de oplossing (bij issues met de TV Box zelf).
Helaas na de vorige powerflip en reset begint het echt weer een drama te worden. Heb een aantal herhalende opnames ingesteld staan en helaas al 15min extra ingesteld staan maar toch mis ik soms nog een half uur.

Diverse kanalen toont qua gids dat een programma nog moet beginnen over 10min en dan blijkt het programma al bezig te zijn. Veelal Discovery achtige zenders.
Reputatie 7
Badge +1
Heel lang geleden en dan heb ik het over de "oertijd" van de televisie toen we nog blij waren met een simpele videorecorder met van die grote banden, had ik een JVC videorecorder met PDC afkorting voor programm delivery control, dat systeem werkte als volgt je klikte op de teletekstpagina van de zender aan wat je wilde opnemen, en vervolgens werd het opgenomen.

Als het programma later begon, begon de opname ook later, en stopte dan ook later nu zal het niet meer werken omdat veel zenders geen tt meer hebben, met de EPG van nu zou zoiets ook mogelijk moeten zijn?

Reageer