Skip to main content
Beantwoord

source knop afstandsbediening doet niks

  • 31 May 2024
  • 29 reacties
  • 280 Bekeken

Sinds vandaag Odido in huis, maar de source knop van de afstandsbediening doet niets?

rest werkt prima, maar nu moet je voor de source alsnog je tv afstandsbediening pakken, daar worden we niet blij van!

29 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Allereerst van harte welkom bij Odido, super bedankt dat je voor ons hebt gekozen! 😀

Ik ben blij om te lezen dat de rest prima werkt, maar ik hoop je te kunnen helpen om ook de sourceknop werkend te krijgen. Houd er wel rekening mee dat dit afhankelijk is van het type TV. In sommige gevallen, kan het zijn dat dit niet compatible is. 

Laten we het proberen! 

Ga naar Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > TV Box 4K Remote > Bediening TV aanpassen. 

Laat je mij weten of het is gelukt?

Dat was al gelukt, maar ik heb al andere topics gezien waarin al staat dat de source knop kapot is, als je de knop gebruikt, werkt je afstandsbediening 20 seconden niet. “Wordt aan gewerkt” staat er dan bij, maar dat is 3 maanden geleden al.

 

source knop op mij voormalige ziggo next afstandsbediening werkte probleemloos met deze Samsung tv, daar kan het dus niet aan liggen!

Reputatie 7
Badge +3

@Martinusz Het klopt inderdaad dat er een issue speelt op de sourceknop, waarbij na indrukken de andere knoppen voor X aantal seconden niet werken. Echter speelt dit in de meeste gevallen op afstandsbedieningen waarbij de sourceknop wel heeft gewerkt (de TV heeft bediend). 

Heeft dit bij jou ook eerst wel gewerkt en nu niet meer? En ervaar je inderdaad dat wanneer je op de sourceknop drukt, de andere knoppen tijdelijk niet meer werken? Ik verneem het graag!

Het heeft helaas (2 dagen in huis nu) altijd niet gewerkt en vanaf het begin de andere knoppen geblokkeerd. Dus als ik inderdaad de source knop probeer, dan kan ik x seconden geen gebruik maken van de afstandsbediening.

heb overige wel het idee dat het kastje een “tweedehands” is, verpakking was eerder open geweest kon je duidelijk zien, plus op het kastje zit een kras. Misschien had het kastje met afstandsbediening dit euvel ook al eerder voordat ik hem kreeg.

Reputatie 7
Badge +3

@Martinusz Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! 

Het lijkt er inderdaad op dat ook jouw afstandsbediening last heeft van dit lopende issue. Ik wil natuurlijk heel graag net als jij dat dit is opgelost, maar op dit moment kan ik nog niet zeggen wanneer. Ik hoop hier snel meer duidelijkheid over te krijgen. 

Betreft de Mediabox, deze zou niet beschadigd moeten zijn. Graag ontvang ik hier een foto van. Ik vermoed echter niet dat het probleem met de afstandsbediening hiermee is opgelost, gezien dit ook op andere apparaten speelt. 

Op zich het boxje werkt prima verder en staat in een tv kast dus zie de kras niet, denk dat het een retourtje is geweest aan de doos te zien.

maar goed die werkt wel, dus verder geen probleem.

Reputatie 7
Badge +3

@Martinusz Fijn om te lezen dat de Mediabox verder naar behoren werkt! 😀

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta klaar om verder te helpen! 

Ik merk ineens dat het issue verholpen is?!

de Source knop werkt eindelijk zoals het hoort!

Reputatie 7
Badge +3

@Martinusz Geweldig nieuws! 😀

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe dit plotseling kan. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat het nu werkt!

Te vroeg gejuicht denk ik, nu werkt het weer niet en doet de AB niets meer na gebruik van source knop, maar dan ook letterlijk niets meer, ook niet na 20 seconden.

Reputatie 7
Badge +3

@Martinusz Goed dat je dit gelijk weer bij ons meldt. Ik help je graag verder om de afstandsbediening weer werkend te krijgen! 

Is dit eenmalig gebeurd en krijg je de afstandsbediening weer aan de praat na een herstart (van de stroom) van de Mediabox of gebeurd dit nu elke keer als je op de sourceknop drukt? 

Ik verneem graag wat je doet om dit op te lossen. Laat je het mij weten, dan kijk ik gelijk met je mee! 

Ik had batterij er even uitgehaald, daarna deed de AB het weer. Nu heeft ie weer de symptomen dat wanneer je de source knop gebruikt, er niks gebeurd, en na een seconde of 20 doet de AB het dan weer.

Wel vreemd, voor 1 dag deed de Source knop het dus perfect met de tv 😲

Reputatie 7
Badge +3

@Martinusz Jeetje, dat schiet niet op zo. Ik ben in ieder geval wel blij dat de source-knop weer ‘werkt’. 

Ik adviseer je toch om de update even af te wachten. Ik denk dat het momenteel sporadisch zal werken, omdat er toch nog lopende issues spelen. Hier wordt aan gewerkt! 

Dacht even dat er dus een update was gedaan, maar dat is dus niet het geval :) jammer, maar het geeft ook hoop, want het kan dus wel werken! :D

Reputatie 7
Badge +3

@Martinusz Ik hoop met je mee, ik heb er in ieder geval een goed gevoel over. Dank je wel voor je positieve instelling! 😊

Bij mijn Samsung tv werkt ook alles behalve de source knop. Wanneer komt de update?

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn sony tv. Benieuwd wanneer dit gaat werken. Blijft lastig als je toch een 2e afstandbediening nodig hebt om source te kunnen selecteren.

Reputatie 7
Badge +9

@Lxxv @JanTimmerman , de update wordt nu in beta getest. Dit zal ongeveer 2 weken duren volgens de planning. Als alle bevindingen positief zijn, zal de update hierna voor iedereen beschikbaar worden! 

@Lxxv @JanTimmerman , de update wordt nu in beta getest. Dit zal ongeveer 2 weken duren volgens de planning. Als alle bevindingen positief zijn, zal de update hierna voor iedereen beschikbaar worden! 

Kan ik lid worden van de testgroep?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Lxxv, heel leuk dat je jezelf wil aanmelden voor de testgroep, bedankt! 😃 Op dit moment hebben we geen testers nodig voor de TV updates. Wél vind je 1 of 2 keer per jaar een oproep voor testers op de Community. Dit zetten we altijd centraal op de homepage van de Community.

Ik hoop ook jou graag in het topic terug te zien zodra de tijd daar is! 😊

Sinds vandaag Odido in huis, maar de source knop van de afstandsbediening doet niets?

rest werkt prima, maar nu moet je voor de source alsnog je tv afstandsbediening pakken, daar worden we niet blij van!

Ik lees op de communiteit forums hier dag veel.mensen problemen hebben met de source knop. Ook recente reacties dat het weer werkt. Echter hier doet de source knop het niet. Als deze word gebruikt "bevriest" de AB 20 seconden.

 

Ik heb eerder ook ergens gelezen dat er meerdere versies van de mediabox zijn (een met witte knop en een met roze knop?) Is er inmiddels wel een oplossing bekend of gaat odido nog iets doen hieraan. Speelt al maanden bij odido en altijd komt er we verwachten spoedig oplossing. Ik vind 4 maanden niet bepaald spoedig. 

Kan ik zelf nog iets doen om het werkend te krijgen?

Reputatie 7
Badge +3

@Bart686 Ik beantwoord jouw vragen graag! 

Het probleem wat je omschrijft betreft de source-knop is bij ons bekend en wordt opgelost in de aankomende software update. De software wordt momenteel getest door onze beta testers. Zodra deze is goedgekeurd, wordt dit ook uitgerold naar de rest van de Mediabox gebruikers. Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsen we alle updates betreft de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

De afstandsbediening met de witte knop, is de Mediabox afstandsbediening. De afstandsbediening met de roze knop, hoort bij de oudere Aria TV Boxen. Op deze pagina kan je het verschil goed bekijken: TV afstandsbediening | Odido.

@Lxxv @JanTimmerman , de update wordt nu in beta getest. Dit zal ongeveer 2 weken duren volgens de planning. Als alle bevindingen positief zijn, zal de update hierna voor iedereen beschikbaar worden! 

Hoi Demi, de 2 weken zijn inmiddels voorbij maar de update is niet uitgerold. Wat is nu de status?

Reputatie 7
Badge +9

De software zal deze week uitgerold worden @Lxxv. Dit zal in batches gebeuren en hopelijk eind deze week zijn alle Mediaboxen up to date! 

Jaaaaaa eindelijk werkt de source knop :)

Reageer