Skip to main content

We hebben een Samsung soundbar. Die koppelen we aan de tv en we kiezen voor optische geluidsuitgang. Bij Bluetooth loopt het geluid namelijk niet synchroon met het beeld en bij optisch wel. 

Nu is er een update van odido geweest en sindsdien kunnen we het volume van de soundbar niet meer regelen met de ab van odido als we kiezen voor optisch. 

Ik verbind de soundbar met de tv via het menu van odido. Dan springt het automatisch op BT. Zodra ik dit over zet op optisch is de verbinding weg. Voorheen werkte deze stappen wel, maar nu niet.

Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet meer aan de praat terwijl het eerst goed werkte. 

Heeft iemand een idee hoe we dit op kunnen lossen? 

Hi @Sannevvv, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je de afstandsbediening eens willen ontkoppelen en opnieuw koppelen? Als dit niet werkt voer dan een factory reset uit op de Mediabox.

 

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op pOK] en nVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op pOK] en nThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Kan je mij laten weten of dit geholpen heeft? Alvast bedankt.


Helaas heeft het opnieuw koppelen van de ab niet geholpen.
Het vreemde is dat ik de soundbar koppel aan de box van odido. Dan springt deze automatisch op BT. Zet ik de soundbar om naar optisch dan is de verbinding meteen verbroken. Terwijl dit voorheen de oplossing was en nu sinds de update niet meer werkt. 
Is er nog een andere oplossing mogelijk? 


Maar dit is wel logisch @Sannevvv, de optische verbinding zal niet werken in combinatie met bluetooth. Als je hem op optisch zet en via de optische ingang op de tv aansluit, werkt hij dan ook niet? Het kan niet en BT en optisch tegelijkertijd. De Mediabox heeft ook geen optische ingang.


De optische aansluiting zit gekoppeld aan de tv en aan de soundbar. Dit is niet veranderd en werkte voor de update wel. 


Dus via de optische aansluiting werkt het geluid niet @Sannevvv? Kan je de soundbar en/of de Mediabox eens resetten en opnieuw verbinding maken?


Het geluid werkt dan wel, maar dan kunnen we de ab van odido niet gebruiken om het volume te regelen. Daar gaat het eigenlijk om.
Dit kon dus voorheen wel...


En wat gebeurt er als je hem via bluetooth verbindt @Sannevvv


Dat werkt op zich wel, maar dan loopt het beeld en geluid net niet synchroon en dat is echt heel vervelend. Vandaar dat we voor optisch hebben gekozen. 

 


Nee dat snap ik helemaal @Sannevvv, heb je de Mediabox al eens gereset? 


Ja dat heb ik zojuist ook geprobeerd. Helaas niet geholpen. 
Ik heb uiteindelijk de soundbar met de tv verbonden via instellingen en gekozen voor optische ingang. Nu werkt het weer. Wel anders dan we gewend waren maar het werkt. Dus dit topic mag gesloten worden! 


@Sannevvv Super fijn om te lezen dat je de oplossing hebt gevonden, geweldig! 😀