Hoi allemaal,
Mijn Sony Bravia TV KD55XF8596 was na het uittrekken van de stekker, niet meer verbonden met wifi. Een beperkt aantal apps kon ik gebruiken maar de foutmelding "verbonden maar geen internet toegang" bleef.
Gebeld met de helpdesk en een modem reset gedaan. Kennelijk is bekend dat de Braviaatjes moeite hebben met bepaalde instellingen dus werd geadviseerd 5GHZ uit te zetten en iets met onder/op kanaal 11 te zetten (correct me if I'm wrong, lack of knowledge hier).
Anyhow na zoeken op dit forum kwam ik erachter dat vanwege de TIJD, ik de foutmelding had ("beveiligings certificaten ongeldig ivm x aantal dagen in de toekomst"). Logisch, als de datum staat op 19 november 2019.. Helaas was dit niet aanpasbaar. Kon niet kiezen voor handmatig instellen oid dus daarmee probleem verhelpen. Nieuwe firmware downloaden via mobiel tethering/usb stick hielp evenmin.
-Volgens een van de topics hier, bleek een digitenne kastje aansluiten een oplossing. In elk geval iets waardoor de TV zender de tijd correct zou doorgeven ipv via wifi (schijnt de tv niet te pakken). Blijkbaar gaat er iets mis met het doorlussen van het signaal.
-Op de Sony Community werd vervolgens een oplossing geboden: Factory Reset en bij de installatie zodra je de taal kan selecteren, kiezen voor Nederland( (BELGIË) en later bij land nogmaals België. Dit is een semi permanente oplossing. Dwz dat je niet om de haverklap een FR hoeft uit te voeren, maar wél zodra de stekker weer uit het stopcontact is geweest..
Aangezien ik uren gefrustreerd bezig ben geweest met bellen, googlen, resetten en uitproberen leek het me even de moeite waard dit te delen (kon zo gauw deze oplossing niet terugvinden in de topics. Mocht ik schuin gekeken hebben, excuses :)
Edit: workaround staat onderaan, als laatste link. Gaat mij boven de pet. Maar iets met een DVB-T antenne dinges waardoor je geen FR hoeft te doen. Zie onderstaande links
Gebruikte links:
https://community.sony.nl/t5/android-tv/kd43xf8599-tv-wel-internet-maar-geen-verbinding/td-p/2704667
https://community.sony.nl/t5/android-tv/datum-en-tijd-instellen-lukt-niet-meer/td-p/2185579/page/3
https://community.sony.nl/t5/android-tv/work-around-time-setting/td-p/2636578