Sinds het nieuwe tv-platform krijg ik soms een 'sneeuwbeeld' met herrie als ik het kastje aanzet. Dit is alleen te verhelpen door het kastje van de stroom te halen. Gemiddeld gebeurt het 1x in 1 à 2 dagen. Een reset heeft niet geholpen. Hoe kan ik dit voorkomen?
Hallo
Nee, met de afstandsbediening uit- en aanzetten werkt niet. De stroom moet er echt af voordat hij weer werkt. Voor mijn begrip, stb is het kastje?
STB is het tv kastje inderdaad, Set Top Box.
Zou je eens een andere HDMI kabel willen proberen of een andere HDMI poort?
Ik weet niet waarom bovenstaande als antwoord is gekozen, want het helpt niet. Exact dezelfde problemen.
Welke tv heb je? Sneeuw en ruis klinkt alsof het een oude tv is.
Ik heb een Philips 50pus6203/12, niet echt enorm oud. Ik vind het ook zo frappant dat het 1 of 2 dagen na de update voor het eerst plaatsvond en daarvoor nooit. De rest van de apparaten die ik op de tv heb aangesloten (Xbox en Chromecast) hebben dit probleem ook nooit.
Waarschijnlijk hebben wij hier zéér binnenkort een oplossing voor. Deze wordt nu getest en zodra ik weet wanneer de oplossing voor iedereen beschikbaar komt, zal ik het melden.
Kijk, dat is goed om te horen. Hartelijk dank!
Wat is de oplossing geworden wij hebben hier ook last van.
Dacht dat het wel weg zou gaan naar een update.
Is alleen op te lossen door de stekker er uit te halen.
Groet.
Beste
Ook dat probleem herken ik. Dit komt bij mij alleen voor als ik eerst de TV aanzet en daarna pas de TV-box. Dat geeft bij mij nagenoeg 100% kans op een “sneeuw” beeld. Mijn ontvanger moet dan van de spanning af om het probleem op te lossen. Als ik eerst de TV-box aanzet en daarna de TV dan heb ik geen enkel probleem.
Gr. Johan
Er is sinds gisteren nieuwe software beschikbaar dat ook dit ‘sneeuw’ probleem zou kunnen oplossen.. Deze is eenvoudig te verkrijgen door de TV Box opnieuw op te starten. Willen jullie laten weten of dit probleem hiermee wordt opgelost?
Die werd gisteren inderdaad gedownload, maar vervolgens werd de oude versie weer gedownload. Gaat dus ook niet echt lekker.
De update van de TV-box heb ik uitgevoerd, door een hard reset uit te voeren. Het “sneeuw” probleem heb ik nog niet kunnen reproduceren.
Gr. Johan
Hi
Dan is er iets misgegaan met de herstart. Wil je voor de zekerheid de TV Box nog eens van de stroom halen, ditmaal iets langer. Zeg een volle minuut. Als tweede optie kun je de TV Box ook een fabrieksreset geven: uitleg fabrieksreset TV Box.
Ik ben benieuwd of dit hetzelfde effect heeft als bij Johan684!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.