Skip to main content

Sinds overgang naar glasvezelabonn. half april nog steeds geen goed werkende tv qua mogelijkheden iVm afst.bediening niet goed werkt. Na ca 30 mailtjes vv en 2 x monteurbezoek ten einde raad. Odido doet niet wat ze beloven...probleemloos overstappen. Erge spijt dat ik dit gedaan heb. Voorheen 3 Jr probleemloos gewoon tv gekeken. 

Wie heeft oplossing maar overweeg op te zeggen want nw abonnement maakt Odido niet waar...🤨🤨

Welkom op onze community! @LizeR 

Goed dat je je middels deze weg nogmaals bij ons meldt. Ik kijk graag met je mee, zodat je binnenkort weer goed gebruik kan maken van de afstandsbediening en weer kan genieten van TV!

Wil je mij vertellen wat er precies aan de hand is met de afstandsbediening? Daarnaast ben ik benieuw wat je bedoelt met een ‘niet goed werkende TV’. Ervaar je bijvoorbeeld haperingen of geen beeld? Laat je het mij weten?

Mocht je problemen hebben met de source-knop van de afstandsbediening. Het is bij ons bekend dat de andere knoppen na het indrukken van de source-knop tijdelijk (± 90 seconden) niet meer werken. Voor nu is hier nog geen oplossing voor, maar dit wordt met de volgende software update opgelost. Momenteel wordt deze getest door onze beta testers. Zodra dit succesvol is afgerond, wordt dit ook uitgerold naar alle andere klanten. Ik adviseer je om ons Mediabox topic in de gaten te houden, hier worden alle updates geplaatst. 

Ik wacht jouw terugkoppeling af. Ik sta klaar om je verder te helpen!


Het is een heel lang verhaal dus wellicht handiger als u mij belt.

Heb div callnrs. De laatste is *********. Heb 2 msiltjes  gisteren ontvangen met dat ik jullie moet bellen. Gedaan en ik zou teruggebeld worden. Niets gehoord nog. Laatste keten Morpheus, Arno gesproken en zou monteur getegeld wordrn masr is door jillie afgewezen. Kont hier nu op neet dat ik niet jullie afst.bed kan gebruiken maar mijn eigen vd tv . Helaas heeft die natuurlijk niet alles er op. Balen...al 3 mbd bezig. Titaal maar 3 dgn heeft het goed gewerkt. Zie mijn dossier. Ovetweeg op te zeggen als dit niet spoedig getrgeld  is. Gelukkig heb ik rechtsbijst.verz. want dit nw abonnement doet niet wat hij zegt. Dus ...…

mijn tel nr kunt u daar vinden. . Nu beteikbaar en.morgenmi.

moderator edit: persoonlijke gegevens


Hi @LizeR, via dit platform kan ik je niet bellen. Ik help je via dit topic graag verder! Wil je wel liever bellen? Dan kan dat via 0800-0092, daar staan mijn collega's voor je klaar. Check inderdaad de uitleg van Teresa over de Source knop, het kan zijn dat je hier last van hebt. Dit zijn we aan het onderzoeken en de oplossing komt eraan. Kun je helemaal geen gebruik maken van de afstandsbediening? Probeer de volgende stappen dan eens:

  • Druk eerst tegelijk op [ok] en Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Druk vervolgens tegelijk op oOK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Hiermee heb je de afstandsbediening ontkoppeld en weer gekoppeld met de Mediabox. Uit je bericht haal ik niet volledig wat er nu speelt en wat exact het probleem is. Dat is niet erg, maar misschien kun je inderdaad beter bellen naar 0800-0092. Dan kunnen mijn collega's makkelijker heen en weer vragen stellen. Wil je het wel via dit platform doen? Leg mij dan exact uit wat er speelt, wat er niet werkt. Schrijf het bijvoorbeeld heel duidelijk stap voor stap op!


Dank voor reactie maar jullie odido afstandbediening is nu niet aangesloten  dus reageert niet op tv. Mijn eigen tv ab gebruik ik en heeft monteur vorige x aangesloten omdat hij er helemaal niet uitkwam..maw  hij heeft zich er gemakkelijk,ijk mee afgemaakt...dat is zeker een erg slechte zaak van gideon,.beaamde Arno van odido die ik gelijk gebeld heb na zijn vertrek. Daarom zei arno ook dat de monteur gewoon  weeer zou komen.

Dus  Oplossing?????


Ps

En ik ben alleen, ouder en heb er helemaal geen verstand van


@LizeR Als de afstandsbediening niet is aangesloten, kan je deze juist koppelen door de knoppen combinaties ingedrukt te houden zoals mijn collega Cheyenne hierboven aangeeft. Gezien je aangeeft dat deze niet is aangesloten, hoef je alleen deze combinatie in te drukken:

  • Druk tegelijk op pOK] en nThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Verder heb ik het ticket van mijn collega Arno erbij gepakt met het verzoek voor een monteur. Deze is zo te zien afgekeurd met de reden: 

“Verschillende geluidsproblemen op Mediabox. Als de mediabox uit standby komt ervaart de klant geen geluid. De enige manier om dit op te lossen is door de mediabox opnieuw op te starten. Dit is een bekende bug en zit in de software van de mediabox. We werken hard aan een oplossing.” 

 

Klopt het dat je eigenlijk alleen problemen ervaart met het geluid instellen of zijn er andere zaken ook aan de hand? Want het probleem met het geluid is al bij ons bekend en in onderzoek. De nieuwe update wordt nu nog getest en zodra deze is goedgekeurd, is de update voor iedereen beschikbaar en is het voor je opgelost. Voor nu kan je dan ook de Mediabox van de stroom halen voor 30 seconden en dan weer aan te sluiten om het probleem tijdelijk op te lossen.

 

Voor meer informatie over lopende zaken op de Mediabox kan je deze terugvinden in de openingspost in dit topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.


Reageer