Skip to main content

Slechte beeldkwaliteit voetbal via ESPN

 

Geen haperingen maar wel wazig en vlekkerig beeld. Valt vooral op bij voetbal waar veel beweging in zit. 

Lijkt op zeer lage bitrate van de stream. Andere zenders zoals de Nederlandse zenders zijn beter.

 

Ik gebruik een Chromecast en de Odido TV app. 

Hey @Stegmic, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Wazig en vlekkerig beeld lijkt alsof de Chromecast geen goede verbinding heeft. Het kan natuurlijk ook aan de stream liggen van ESPN. Ervaar je dit bij elke wedstrijd? Zou je een het modem en Media Converter eens stroomloos willen maken? Het viel me ook op dat je een eigen wifipunt aangesloten hebt. Is de Chromecast direct verbonden met het modem of jouw wifipunt?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Slechte beeldkwaliteit voetbal via ESPN

 

Geen haperingen maar wel wazig en vlekkerig beeld. Valt vooral op bij voetbal waar veel beweging in zit. 

Lijkt op zeer lage bitrate van de stream. Andere zenders zoals de Nederlandse zenders zijn beter.

 

Ik gebruik een Chromecast en de Odido TV app. 

Hey @Stegmic, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Wazig en vlekkerig beeld lijkt alsof de Chromecast geen goede verbinding heeft. Het kan natuurlijk ook aan de stream liggen van ESPN. Ervaar je dit bij elke wedstrijd? Zou je een het modem en Media Converter eens stroomloos willen maken? Het viel me ook op dat je een eigen wifipunt aangesloten hebt. Is de Chromecast direct verbonden met het modem of jouw wifipunt?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

De Chromecast is aangesloten op mijn eigen wifi mesh. De wifi van de modem zelf gebruik ik niet omdat deze lang niet genoeg dekking geeft in huis. Wifi snelheidstest in de buurt van de Chromecast 120Mbit op 2.4GHz, 400Mbit op 5 GHz. 

 

Het is geen verbindingsprobleem van de Chromecast, vele andere zenders zijn ok. Ook streamen vanuit andere apps geen probleem. 

Vooral bij voetbal valt de lage bitrate van de video stream op door het snelle pannen van het beeld. 

 

Ik lees op dit forum dat veel meer mensen dit ervaren, denk dat de bitrate teveel geknepen wordt 


Reageer