Skip to main content

Wij zijn sinds een paar maanden overgestapt naar Odido. Tot een paar dagen geleden was de beeldkwaliteit prima. Maar, in ieder geval, sinds gisteren is de beeldkwaliteit ineens slecht. Alsof de resolutie lager is gezet. Zo zijn de zwarte letters in het menu van de mediabox niet volledig, net als de letters die aangeven hoe lang een programma nog duurt. 

Ik heb de mediabox al van de stroom afgehaald maar dat heeft helaas niet geholpen. Ook zijn er geen algemene storingen of storingen in de buurt bekend. 

Wat kan ik doen om weer normaal beeld te krijgen?

P.s. Ter aanvulling, het beeld via bijvoorbeeld Netflix is wel goed. Het is alleen bij de tv-zenders.


Omdat ik altijd benieuwd ben wat zo'n box allemaal kan en wat de mogelijkheden zijn pluis ik het hele menu altijd uit, d.w.z. bij instellingen enz.  zag wel dat je b.v. de resolutie niet kunt aanpassen, hier is het beeld perfect teksten zoals gids of andere zijn scherp en goed te lezen.

Ergens ver weg in m'n achterhoofd en geheugen dacht ik wel eens gelezen te hebben dat als je net als ik op glasvezel van KPN zit je ook de streams via KPN krijg, het zijn uiteraard wel de zenders welke Odido aanbiedt,  of het nog zo is weet ik niet, althans het was zo.


Hi @Hartevelt, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie geen gekke dingen omhoog komen. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren? Ik zie dat het ONT al 55 dagen online is. Wellicht lost dit het euvel voor je op!

 Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 


Hoi Tommie,

Gisteren heb ik via een andere weg contact gehad met odido. Zij hebben mij toen de modem en mediabox van de stroom af laten halen. 

Dat heeft gewerkt! We hebben nu dus gelukkig weer goed beeld.

 

Bedankt voor je reactie!

 

Groetjes van Patricia 


Reageer