Skip to main content

Eerste keer opstarten app bij eerste zender: prima geluid.

Bij wisselen van kanalen zijn er heel veel zenders waar het volume lager wordt en het klinkt alsof je onder een deken zit. Waardeloos dus!

Soms zit er zelfs audio van een andere zender er doorheen!

Beide problemen lossen zich niet op door te wachten.

Enige manier is TV uit en aan zetten. Dan is het geluid wel goed. Maar bij wisselen van zenders begint de ellende weer opnieuw.

Sinds een paar weken gemerkt en ik ben er wel klaar mee. Als het niet opgelost wordt ga ik wel terug naar NLziet. Nooit problemen mee gehad. Ook niet met YouTube, hboMax, Netflix, de NOS app.

Alleen de Odido TV app is op het moment erg slecht met audio en dat reproduceert voortdurend.

 

 

Hi @ursusMaritimus, als het goed is hebben we hier wel een verklaring voor. Zou je de volgende stappen eens willen uitvoeren?

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

 


Hi Tommie,

Ik heb geen mediabox, alleen de Odido TV app op m'n Sony Bravia (Google TV). Volgens mij zitten daar geen audo settings in.

Uiteraard wel op Google TV en dat werkt met alle andere apps perfect samen met de soundbar (NLziet, Eurosport, F1TV, NetFflix, YouTube, etc). Enige app die problemen oplevert is de Odido TV app.

Het werkte een paar maanden gewoon goed met Odido TV, alleen de laatste paar weken ineens niet meer. Ik heb geen instellingen aan TV of app gewijzigd.

Groet, Mike


Heb je de soundbar al eens opnieuw gekoppeld @ursusMaritimus? Is het mogelijk om deze te resetten? Anders powerflippen (30 seconden de stekker uit het stopcontact halen). 


Ik heb het inmiddels op weten te lossen in de Odido TV app. Daarin zit een instelling bij audio over ‘streaming’ of ‘tunneling’ (naam weet ik even niet meer precies) en die stond bij de nieuwe versie op uit als default en als die aanstaat werkt het weer zoevend. Geen idee waarom die versie gepusht is met die setting op uit als default. Sinds die tijd was het probleem er ook.

Verder ook volume om 100 ipv 80 gezet, maar het geluid van de Odido TV app is nog steeds zachter dan van andere apps op mijn Sony. Is daar nog iets aan te fixen (in jullie app dus).

Mijn set-up is prima en ik hoef voor niet één andere app dat een hard reset te geven. Odido TV App vind ik persoonlijk nog een beetje shaky. Dat ken ik veel minder van andere streaming apps.


Ah kijk aan, fijn om te horen @ursusMaritimus. Heb je na deze instellingen nog een keer mijn stappen geprobeerd? Anders kun je dit ook nog eens proberen:

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

 


Ik zei al eerder dat ik geen Mediabox heb ...


Reageer