Skip to main content

Beste Lezers,

 

Na veel gedoe met Philips, die ik de schuld gaf van het schokkende beeld, ben ik doorverwezen naar t-mobile. 

 

De tv is goed en het schokkende beeld komt volgens Philips vanuit t-mobile. Logisch want alleen bij t-mobile is het, met name bij voetbal, dramatisch. Zodra de camera van links naar rechts of anders om gaat, begint het beeld te haperen. 

 

Ik heb bewust gekozen voor een Android tv en wens dan ook goed beeld bij het kijken naar de nummer 1 sport in Nederland. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Ik heb iets gelezen over frequenties, maar ik weer niet hoe ik dit in moet stellen en of het daadwerkelijk helpt. 

 

Kan iemand me helpen met dit issue? issue? Dank alvast! 👍🏻

@Foxalert 

Misschien is het handig ook te melden hoe het een en ander is aangesloten.

Kabel of via wifi, direct op de router of er nog wat tussen.

Een filmpje van het probleem en hier plaatsen  kan ook helpen.

Dan kunnen ze je makkelijker helpen hier op het forum.

 


@Foxalert

Misschien is het handig ook te melden hoe het een en ander is aangesloten.

Kabel of via wifi, direct op de router of er nog wat tussen.

Een filmpje van het probleem en hier plaatsen  kan ook helpen.

Dan kunnen ze je makkelijker helpen hier op het forum.

 

Direct op de modem met kabel. 


Oke dan is wifi uitgesloten.

Plaats hier eens een filmpje van het probleem.

Dat kan bijvoorbeeld via linkje via deze https://streamable.com/ en hier plaatsen.


Heeft gewoon met kwaliteit stream t-mobile app te maken. Is gewoon nog niet goed genoeg.

 

Kijk zelf nu WK noodgedwongen via de NOS app en niet via de T-mobile tv app.

 

Zelfs op glasvezel met 1gb is het prut. Overweeg overstap terug naar ziggo. 


@robbietobbie Welke problemen ervaar je exact met het kijken naar het WK en kijk je via de wifi of bekabeld? Verder ben ik ook benieuwd via welk apparaat je onze T-Mobile TV app gebruikt. Dan kunnen onze tv-specialisten hiermee aan de slag. Alvast bedankt!


De kwaliteit van de streams is gewoon te laag. Dat is met name te zien bij snelle beeld wisselingen zoals bij sport. Blijkbaar buffert het Amino kastje in ieder geval nog iets, uit armoede de app maar weer ingewisseld voor een kastje. En nee, dat heeft niets met mijn bekabeling, weergave apparaten of wat dan ook te maken. T-mobile weet waar het probleem echt zit, bij de lage stream kwaliteit en het onstabiele netwerk (glasvezel). Dus alsjeblieft, ga me niet weer vragen naar de versie van mijn app, tv, amino of router... 


@robbietobbie zou je met de TV app eens willen proberen hoe de beeldkwaliteit is wanneer je (tijdens het kijken) via Optie > Kwaliteit de streamkwaliteit tijdelijk instelt op 1080p50? Daarnaast kan het soms ook zo zijn dat je TV-scherm op bijvoorbeel 60fps ingesteld staat. Ik weet zelf even niet of en hoe je dit op een Philips toestel kan instellen. Maar het is de moeite waard om te checken of je de refresh rate op op 25fps of 50fps kan instellen.


Dat zal geen verschil maken. Al dit soort opties zijn al uitgeprobeerd. Zoals ik al aangaf (kijk ook naar de klachten die er zijn hierover) is er niets dat de klant aan zijn of haar kant kan doen om deze middelmatige kwaliteit op te lossen. De stream kwaliteit die T-Mobile uitzendt (of wellicht ook ontvangt) is gewoon niet goed genoeg.


Dat zal geen verschil maken. Al dit soort opties zijn al uitgeprobeerd. Zoals ik al aangaf (kijk ook naar de klachten die er zijn hierover) is er niets dat de klant aan zijn of haar kant kan doen om deze middelmatige kwaliteit op te lossen. De stream kwaliteit die T-Mobile uitzendt (of wellicht ook ontvangt) is gewoon niet goed genoeg.

Jeetje! Ik voel mij eindelijk niet meer enige. Als ik Netflix kijk: super strak. Schakel ik naar livevoetbal: spring ik 15 jaar terug in de tijd. Ik kan de rugnummers amper zien. Ook al echt alles geprobeerd, instellingen kastje, instelling tv, HDMI poorten, Wifi, bekabeld. Het blijft echt zo onscherp. Overschakelen naar de T-mobile app heeft ook geen nut. Ik volg dit dus met interesse.


Het probleem is dat wij niet de enigen zijn. En dit speelt al heel lang, jaren al. Geen goede kwaliteit beelden, niet synchroon lopen beeld en geluid, haperingen, etc. etc.

En al die tijd worden we "zoet gehouden" met verhalen over updates en vragen over versies software app, tv of wat dan ook. Terwijl iedereen bij T-mobile wel weet waar het probleem ligt. 


Het probleem is dat wij niet de enigen zijn. En dit speelt al heel lang, jaren al. Geen goede kwaliteit beelden, niet synchroon lopen beeld en geluid, haperingen, etc. etc.

En al die tijd worden we "zoet gehouden" met verhalen over updates en vragen over versies software app, tv of wat dan ook. Terwijl iedereen bij T-mobile wel weet waar het probleem ligt. 

Ik heb T-mobile nu een jaar en vooral last bij live-tv. ESPN en nu het WK. Zouden andere glasvezel aanbieders dat beter voor elkaar hebben?


Geen idee eigenlijk. Maar het is niet van deze tijd. 1gb glasvezel, alles bedraad aangesloten en dan deze kwaliteit. Maar goed, NOS geeft stream ook alleen naar door in 1080p 50hz. Dus helaas geen 4k of wat dan ook. 


Kleine update, ik zit naar een TV uitzending uit 1982 te kijken. Brazilië tegen Servië nu dus. Wat een waardeloos beeld. Zowel via het Entone boxje als via de App. Dus nu maar (wat een armoede) de NOS app opgestart en die live stream aan het kijken. Ook bagger, maar minder bagger dan t-mobile opties. Niet blij mee. 


Ik heb een 100mb/s glasvezellijn met de Amino 610 box de tv in de kamer is een LG 55” Oled en in mijn slaapkamer staat de “oude” FHD 39” Panasonic op beide mooi helder beeld van schokkerig beeld geen enkele last, en zelfs de rugnummers van Brazilie zijn goed te lezen.

De kwaliteit welke geleverd werd door Glashartmedia in het begin toen glasvezel werd uitgerold in Twente en de Achterhoek nu alweer jaren geleden zal denk ik voorlopig niet terug komen, de streams waren van een veel hogere bitrate en je had tevens DVB-C helaas door KPN stop gezet.


Dat is mooi voor jou. Ik heb een T-mobile gigabit glasvezel verbinding. UTP cat6 kabels naar Entone box en Neo qled TV. Zowel box als, TV app bagger. Netflix, Disney+, Prime video en wat niet meer, superstrak. 

ESPN, Ziggo sport en NOS sport live beelden: zeer slecht via T-mobile. En dat zal ook voorlopig wel niet beter worden. Het enige dat mij tegenhoudt om weer naar Ziggo over te stappen is gezeik met email adressen. 


Zo ie zo is de aanbeveling om een eigen,  of in iedergeval een provider onafhankelijk email adres te gebruiken. 


Wel heel vreemd dan, bij u liggen UTP cat6 kabels welke veel nieuwer zijn dan de UTP kabels die hier liggen dat zijn de kabels die er al lagen toen ik in het appartement kwam wonen 5 jaar geleden, dus liggen er eigenlijk al veel langer.

Voor de tv in de kamer gebruik ik niet de HDMI kabel die bij de Entone geleverd word maar een Highspeed HdMI welke in de HDMI 2.1 zit van de tv, dit is eigenlijk de HDMI poort die vaak door gamers word gebruikt, 

Desondanks zou u gezien de configuratie zelfs een veel beter beeld moeten hebben dan hier,


Hoezo heel vreemd? Kijk even op dit forum naar de klachten. Niet zo vreemd dus.

 

Los van het feit dat voor de hoeveelheid data (Bitrate) die het betreft, de hdmi kabel er vrijwel niet toe doet (maar Entone kastje zit vast via hoge kwaliteit kabel), mijn klacht gaat ook over de tv app. Heeft niks met hdmi te maken. 


Hi @robbietobbie en @TePen, zoals je al aangeeft @robbietobbie is het bij ons bekend dat sommige klanten de beeldkwaliteit hebben aangestipt als verbeterpunt. Dit wordt dan ook nog steeds meegenomen in ons algemene verbetertraject. Voor nu kan ik jullie hier dan ook geen specifieke oplossing voor bieden - sorry. Wel wil ik zeker weten of het bij jullie niet om blokjesbeeld gaat of echte haperingen in het beeld, want dit is zeker niet de bedoeling en wil ik heel snel bestrijden. Laten jullie dit aan mij weten? Hier help ik namelijk graag bij! 


Haperingen en lage kwaliteit bij live sport wedstrijden. Geen idee hoe jullie dit dan op willen lossen? Het amino kastje dat ik nu dan maar weer gebruik is beter. Maar dat kost me dan weer 2,50 per maand extra. Hou mijn hart vast als jullie ondersteuning kastjes afschaffen en alleen de app aanbieden. 


Het afschaffen van de kastjes zal zeker “voorlopig” niet gebeuren, er zijn nog veel mensen die geen slimme tv hebben en geen dingen als een Chromecast of Apple TV willen.

Voor de LG zou er ook een app komen, misschien ga ik deze eens proberen maar mijn kastje ruil ik zeker niet in voor de app als deze er is, een app werkt goed voor diensten als Netflix of Videoland enz. mede omdat streamingdiensten minder complex zijn dan een tv app.

Het is puur een gevoel kan het heel goed mis hebben.


Hi @robbietobbie, merci voor de aanvulling! Ik wil je graag tegemoetkomen en heb de kosten van de TV Box voor drie maanden voor je vergoed. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Na deze drie maanden hoop ik dat je inmiddels de verbeteringen ervaart. Ook hoef je zoals @BeMu al aangeeft niet bang te zijn dat we de TV Boxen afschaffen. Laat het me vooral weten als ik verder nog iets voor je kan betekenen.


Reageer