Skip to main content
Beantwoord

Samsung TV maakt geen verbinding met internet


Tot een paar dagen geleden werkte het allemaal nog prima. Maar ineens kan mijn Samsung televisie geen verbinding maken met internet. Ik krijg de melding: ‘Ongeldige gateway. Stel de juiste gateway in bij de netwerkinstellingen.’ Er wordt gevraagd om een viercijferige code voor zowel Gateway als DNS-server. Al gebeld met de klantenservice, lijn is gesplitst maar dit had geen effect. Daarom kreeg ik het advies om het hier in de community te delen. Ik hoop dat er een oplossing is, want zonder internet heb ik niks aan mijn televisie.

Beste antwoord door eric

Een 4 cijferige code, dat zal het IP adres zijn wat de televisie wilt hebben. Dit wordt normaal automatisch door de router uitgedeeld.

Meest logische is dat de verbinding tussen je tv en de router is verstoort. Heb je dit via een kabel, check dan de kabel. Indien via wifi, laat dan het wifi netwerk vergeten op de TV en start opnieuw met het wifi netwerk zoeken.

Bekijk origineel

3 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9046 reacties
  • Antwoord
  • 26 mei 2023

Een 4 cijferige code, dat zal het IP adres zijn wat de televisie wilt hebben. Dit wordt normaal automatisch door de router uitgedeeld.

Meest logische is dat de verbinding tussen je tv en de router is verstoort. Heb je dit via een kabel, check dan de kabel. Indien via wifi, laat dan het wifi netwerk vergeten op de TV en start opnieuw met het wifi netwerk zoeken.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 mei 2023

Dank voor je snelle reactie Eric, maar hoe laat ik het wifi netwerk vergeten op de TV? 

 

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 mei 2023

Het is inmiddels gelukt, thanks!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen