SAMSUNG TV App zwart beeld na kiezen kanaal of zappen

  • 21 January 2024
  • 36 reacties
  • 470 Bekeken

Ik kijk ODDIDO TV met de ODIDO App in de Samsung TV (gegevens hieronder). Ik heb geen klachten over het beeld zelf en alle kanalen werken  op zich goed. Toch is TV kijken sinds de overgang naar ODIDO een grote ergernis.

Vaak, maar niet altijd, blijft het scherm na kanaalwissel zwart. Wachten heeft geen zin, het blijf zwart. Ik moet dan een of meer tussen de naastliggende kanalen heen en weer zappen en dan kan ik pas kijken. Dit probleem doet zich willekeurig voor, de ene avond meer dan de andere. Maar ik kan mij geen avond herinneren dat het niet optreedt.

Note:

Er is geen enkel probleem (NOOIT!) met het schakelen tussen kanaal 1,2 en 3.

De ellende begint pas als ik naar kanaal 4 en verder zap, of met selectie knoppen een ander kanaal kies. Heen en weer zappen tussen omliggende kanalen (soms meerder keren) lost het wel op, maar is heel irritant.

De programma informatie (onder in beeld) komt wel. De informatie blijft enkele seconden staan en daarna blijft het beeld zwart.

Het probleem doet zich alleen voor bij de kanalen die ‘abonnee only’ zijn. Het lijkt erop dat de software telkens als ik zo’n kanaal kies dit via het netwerk gaar verifiëren en dit verifiëren om een of andere reden (timing?) mislukt. 

Het maakt geen verschil hoe ik naar een bepaald kanaal schakel: Zappen, direct nummer ingeven of via kanaallijst. Het juiste kanaal wordt wel gekozen (programma informatie verschijnt wel).

Ik heb de TV aangesloten met een kabel rechtstreeks op de switch. Als ik TV kijk is er nauwelijks of geen ander netwerk verkeer. (via Wifi zelfde probleem)

Als een zender eenmaal beeld geeft is dat beeld goed/perfect, geen hickups of andere storingen.

Ik heb 2 verschillende afstandsbedieningen. Beiden zelfde probleem

Ik weet ook zeker dat er niemand ander met mijn account kijkt. Heb hier één TV en kijk soms via de laptop.

 

Hieronder enkele gegevens.

Versie: Video MSA V600R19C10LNLD08-

-202230914-0641

Firmware: T-=NKLBDEUC-1602.2

 

TV Samsung

Modelcode:QE50Q65BAUXXN

Software versie: 0DVM35CTB00605B

 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @Peetvader, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je situatie. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Daarnaast ontvang ik graag een filmpje waar dit op te zien is. Zo kunnen wij het beter onderzoeken en wellicht reproduceren. Zou je ook alle zenders kunnen doorgeven waar het op gebeurt? Het filmpje kun je delen door middel van een WeTransfer link of andere deel programma. Alvast bedankt voor de moeite.

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Peetvader, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je situatie. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Daarnaast ontvang ik graag een filmpje waar dit op te zien is. Zo kunnen wij het beter onderzoeken en wellicht reproduceren. Zou je ook alle zenders kunnen doorgeven waar het op gebeurt? Het filmpje kun je delen door middel van een WeTransfer link of andere deel programma. Alvast bedankt voor de moeite.

Hallo,

Ik heb de app verwijderd en weer geïnstalleerd. Probleem blijft hetzelfde. Zie filmpje:

De fout treedt niet altijd op, niet altijd bij dezelfde kanalen en sommige avonden is het erger dan andere avonden. Dus om exact op te geven om welke kanalen het gaat kan niet. Een ding is héél zeker, het probleem doet zich NOOIT voor bij de kanalen 1,2 en 3. Ik geloof niet dat ik het probleem gezien heb bij de kanalen boven de 500 maar dat is niet zeker.

https://photos.app.goo.gl/MKWddTNESeSEUHXt9

Ik begin de opname op het filmpje op kanaal 3, zap naar 2, naar 3 en door naar 4 (doet het deze keer). Zelfde voor 5 en 6. Bij 7 gaat het deze keer voor het eerst mis. Ik wacht even en zap dat naar 8 en terug naar 7. Nu speelt 7 wel. Dit is mazzel soms moet ik dit 2 of 3x herhalen.

Door naar 8, (doet het) dan naar 9 doet het niet. Ik zap even heen en weer naar 8, nu doet 9 het. enz.

Nogmaals, het is random welk kanaal zwart blijft of niet. 

Met een afstandsbediening waarmee je direct kanaalnummers kan ingeven heb ik het probleem ook. 

Mijn analyse is dat het controleren of ik wel naar een bepaald kanaal mag kijken (abonne of max 4 streams) fout gaat. Het lijkt erop dat voor iedere nieuwe keuze deze check opnieuw gedaan wordt. Timing of pakket verlies, dan kan als jullie gebruik maken van UDP i.p.v. TCP. Ik heb heb een 1Gb+1Gb glasvezel verbinding. TV aangesloten gehad op Wifi maar nu met kabel, maakt geen verschil. Mijn netwerk is als ik TV kijk niet op een andere manier belast.

 

Hoop dat dit opgelost kan worden, 

Groet,

Peter

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het duidelijke filmpje @Peetvader! Ik heb alle informatie en het filmpje doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen het voor je gaan onderzoeken en hopelijk hebben we hier een verklaring en oplossing voor. 

Vandaag heeft iemand van Odido telefonisch contact met mij opgenomen.

Ik begrijp dat men het probleem onderkent en werkt aan een oplossing. Zolang die oplossing er niet is wordt mij aangeraden de “oude’ T-mobile app op de TV te installeren. Deze App zou er nog bij moeten staan. 

Ik kan geen enkele app vinden met wat ook maar een beetje op T-Mobile lijkt. Ik heb zelfs alle apps visueel doorgelopen. Dus dat is geen (tijdelijke) oplossing,

Groet, 

Peter

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Peetvader, ik pak dit meteen op want dit is voor Samsung televisies inderdaad niet mogelijk. Excuus dat dit wel is gedeeld! Wat je eventueel kan doen is de Odido Online TV app gebruiken en deze streamen naar je televisie via een Chromecast. Dit zou moeten werken!

Ik heb precies hetzelfde probleem en is een grote ergernis! Ik heb nu 3 dagen odido internet+tv (tv via app) en overweeg zelfs om alles te annuleren en over te stappen naar een (kwalitatief betere) provider. Of odido moet snel met een oplossing komen....

Reputatie 7
Badge +8

@bulthennie Momenteel zijn we druk bezig met een nieuwe update voor de Samsung TV. Hopelijk wordt dit snel uitgerold. Nog even voor de zekerheid, welk type Samsung TV heb je precies en uit welk bouwjaar?

Ik heb een samsung QE50Q80C, gekocht in december 2023.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bulthennie, we hebben vandaag een nieuwe update uitgebracht! Kan je checken of dit nog steeds speelt? 

Er is bij verandering van zender geen zwart scherm meer, maar het duurt bij veel zenders (vanaf RTL4) wel lang voordat het van statisch naar bewegend beeld gaat, hapert vaak. Ook staat er bij mij nu constant rechtsonder in beeld: !druk op LINKS voor uitleg hoe je Odido TV bedient. Punt 1: waar vind ik LINKS, punt 2: hoe krijg ik dit weg?

Er is bij verandering van zender geen zwart scherm meer, maar het duurt bij veel zenders (vanaf RTL4) wel lang voordat het van statisch naar bewegend beeld gaat, hapert vaak. Ook staat er bij mij nu constant rechtsonder in beeld: !druk op LINKS voor uitleg hoe je Odido TV bedient. Punt 1: waar vind ik LINKS, punt 2: hoe krijg ik dit weg?

Hi @bulthennie. Ik had hetzelfde in de nieuwe app. Met LINKS wordt de knop met het pijltje naar links bedoeld. Dan zie je een afbeelding met welke functies onder de pijltjes toetsen zitten.  Maar er zijn meer knoppen die van functie veranderd zijn. Dus even experimenteren. 

Super bedankt @AatV hier kan ik wat mee en werkt idd zoals je zegt.

Vandaag nieuwe software. Nu is het helemaal slecht geworden. Zelfs de zender 1,2 en 3 die eerder geen problemen gaven haperen nu, Blijven hangen,  Geen zwart beeld, één plaatje dat blijft hangen. Zelfs heen en weer zappen is geen oplossing meer. Wat een ellende. Ga maar weer terug naar Ziggo DTV-T aansluiting. 

Dit is geen verbetering, draai die update maar terug. Zie de ellende in dit filmpje: 

https://photos.google.com/photo/AF1QipNQRDYk312B4rbpI48aV8re-10P--RwlzKr__BA

Ik heb de app zojuist gedeletet en weer opnieuw geïnstalleerd. Zelfde resultaat.

Dus volledig ODIDO onbruikbare TV dienst.

Zet die oude app snel terug, dat was minder shit dan deze update.

Zelfde probleem en grote ergenis duurt lang tussen de zenders stilstaand beeld of zwart! 
echt heel vervelend dit

Het is nog erger aan het worden. Nederland1 2 en 3 blijven stilstaan. Als ik even pauzeer en weer doorstart doet hij het wel. Maar als ik dan wil omschakelen krijg ik de vraag of ik het gepauzeerde programma echt wil stoppen. Mega irritant wat een puinhoop.

Tot overmaat van ramp als ik casten naar Chromecast zie ik wel dat er verbinding wordt gemaakt met ODIDO maar dan kom de mededeling: Er is iets misgegaan. Probeer het later nogmaals.

Vervolgens blijf dit beeld hangen en moet ik er helemaal uit. Wat een puinhoop.

 

Reputatie 6
Badge +2

@bulthennie Fijn dat @AatV je heeft kunnen helpen! Wil je mij vertellen wat het type, model en bouwjaar is van de TV? Dan geef ik dit direct door aan het TV Team. 

@Peetvader @Jer1957 Willen jullie dit ook doen? Alvast super bedankt voor de moeite! 

@Teresa van Odido Ik heb een samsung QE50Q80C, gekocht in december 2023.

 

@Teresa van Odido Ook ik ervaar alle ellende na de laatste app update. Ik heb een Samsung Frame QE55LS03BGUXXN van Augustus 2023. Bij mij begint het al bij het aanzetten van de TV. Zie afbeelding.

Vervolgens gaat de TV het na enige tijd wel doen, maar blijft de foutmelding in beeld.

 

Ik heb dus sterk de indruk dat de ellende iets te maken heeft met de interactie van de TV met het Zyxel modem. TV is rechtstreeks  bedraad op het modem aangesloten met een cat6 kabel van 1,5 meter. 

Reputatie 6
Badge +2

@bulthennie Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb direct een ticket aangemaakt. Alvast bedankt voor je geduld!

@AatV Goed dat je dit meldt! Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem uit te lezen, om uit te sluiten dat dit niet aan de verbinding ligt. Gelukkig ziet dit er verder helemaal goed uit. Ik heb dit daarom gelijk voor je door gezet. Dank je wel voor de genomen moeite! 

Gegevens staan al in mijn eerste opening van dit onderwerp. 

Kwam hier omdat ik weer de oude app op de tv zag, daar waren wat kleine eigenaardigheden mee dus was wel blij met de nieuwe app en de extra functies. Het enige wat niet lekker ging in de nieuwe app was de gids openen, hiervoor moest ik de knop op de afstandbediening lang indrukken of omdat deze gewoon niet snel lade. Succes met het patchen want zag er veel belovend uit. 

Samsung QE49Q60RALXXN paar jaar oud

Software versie T-MSMDEUC-1406.4

De oude app is inderdaad terug. Het probleem van dit subject ook. Hoop op een snelle update.

 

Reputatie 7
Badge

@Teresa van Odido Ook ik ervaar alle ellende na de laatste app update. Ik heb een Samsung Frame QE55LS03BGUXXN van Augustus 2023. Bij mij begint het al bij het aanzetten van de TV. Zie afbeelding.

Vervolgens gaat de TV het na enige tijd wel doen, maar blijft de foutmelding in beeld.

 

Ik heb dus sterk de indruk dat de ellende iets te maken heeft met de interactie van de TV met het Zyxel modem. TV is rechtstreeks  bedraad op het modem aangesloten met een cat6 kabel van 1,5 meter. 

@AatV Wij zijn ook tegen dit scenario aangelopen. Het ligt niet aan de internetverbinding. De TV app reageert nu te snel op het feit dat er geen internetverbinding geweest is toen de TV op standby stond. Hier wordt al een oplossing voor gebouwd om dit scenario beter te ondersteunen.

Reputatie 7
Badge

Kwam hier omdat ik weer de oude app op de tv zag, daar waren wat kleine eigenaardigheden mee dus was wel blij met de nieuwe app en de extra functies. Het enige wat niet lekker ging in de nieuwe app was de gids openen, hiervoor moest ik de knop op de afstandbediening lang indrukken of omdat deze gewoon niet snel lade. Succes met het patchen want zag er veel belovend uit. 

Samsung QE49Q60RALXXN paar jaar oud

Software versie T-MSMDEUC-1406.4

@GDekker we gaan ervoor zorgen dat de Gids ook geopend wordt zodra je kort op de [CH] knop drukt, zodat dit aansluit met de ervaring van de oude app. Bedankt voor je feedback!

Vandaag iets van een andere update gehad tweede keer het is nu nog erger geworden..

Op alle zenders tijdens overschakelen zwart beeld of geen beeld of we terug in de middeleeuwen zitten .......

 

Reageer