Skip to main content

 

Beste allen,

Sinds gisteren heb ik ruis door het beeld van TV zenders. Ik zag dat er ook onwijs veel storingen waren gemeld gisterenavond. Echter bij afdeling service zagen ze geen storingen dat betrekking zou hebben op mijn storing.

Handige informatie. Ik heb een 1Gbps glasvezel verbinding die perfect werkt. Sinds dag 1 nooit problemen gehad met TV en in huis is er niks veranderd.

Ik kom uit de IT dus wat heb ik zelf al gedaan:

  1. Mediabox uit
  2. Router uit
  3. Mediaconverter uit
  4. minuutje gewacht
  5. Mediaconverter aan
  6. minuutje gewacht
  7. Router aan
  8. gewacht tot helemaal operationeel
  9. Mediabox aan
  10. Had geen effect of resultaat

Om te kijken of het aan signaal lag of aan Mediabox heb ik het volgende gedaan

  1. Mediabox uit
  2. Ethernet kabel eruit gehaald
  3. Mediabox aan
  4. Ruis zit nog steeds in het beeld bij opstarten
  5. Conclusie: Het ligt niet aan signaal of router.
  6. bijkomstige informatie: AppleTV geeft prima beeld kan dus ook niet aan de TV liggen

Betekend dat we wat zaken hebben uitgesloten: Het kan niet de TV, Router of verbinding liggen. Router geeft keurig 930Mbps download en 846Mbps upload.

Wat heb ik daarna gedaan:

  1. Mediabox geheel gereset
  2. Bij opstarten kwam er een software update naar boven, die is uitgevoerd
  3. reset had geen effect of positieve veranderingen, ruis zat er nog steeds in

Persoonlijk denk ik dat Mediabox niet meer in orde is. Wellicht het deel dat HDMI beeld aanstuurt.

Zijn er nog zaken wat ik niet heb gedaan en wat nog wel mogelijk is. Denk aan remote toets combinaties om nog andere acties te kunnen uitvoeren?

En als laatste. Na contact met de service afdeling heeft de dame verzoek ingeschoten om een modem op te sturen en een Mediabox om die om te ruilen. De modem is mijn inziens niet nodig. Want bovenstaande duidt helder aan waar het probleem zit.

 

Ruis bij opstarten Mediabox, ook wanneer netwerk kabel eruit is
Dit is bij alle zenders te zien
Ruis is ook te zien bij menu
Laatste informatie na resetten Mediabox
De instellingen die ik al sinds dag 1 gewoon zonder problemen gebruik

 

Toevoeging:

 

Er stonden nog wat “Wie is de mol” uitzendingen onder opgenomen. Ook die vertonen het ruis.

Voor mij echt zeker dat de Mediabox niet meer in orde is.


Nou heb alles nu gedaan. Ik dacht nog even wacht is even. Laat ik voor de zekerheid mijn versterker even van het stroom halen. (TV, AppleTV, Chromecast en Nintendo gaan in versterker (HDMI) en een monitor output naar Sync Box dan naar TV.

Dus leek mij wellicht handig ook de versterker even van het stroom te halen. 
Wat denk je….

Opgelost !!!

 

Wijze les, doe ook eens wat anders van het stroom. Ik had totaal niet over nagedacht dat de versterker wellicht ook in de spagaat kon gaan...


Hi @160bpm, fijn om te lezen dat je het zelf al hebt kunnen oplossen! Ik wens je nog een prettige middag. 


Hi @160bpm, fijn om te lezen dat je het zelf al hebt kunnen oplossen! Ik wens je nog een prettige middag. 

Dank je wel. Kan zou aan de slag bij jullie als tech-support :) 


We zijn nog op zoek naar fanatieke collega's @160bpm😉 


We zijn nog op zoek naar fanatieke collega's @160bpm😉 

Het werk wat ik nu doe ligt qua inkomen wel wat hoger dan wat ik lees op jullie vacature site.

Maar hey you never know…..


Reageer