Beste allen,
Sinds gisteren heb ik ruis door het beeld van TV zenders. Ik zag dat er ook onwijs veel storingen waren gemeld gisterenavond. Echter bij afdeling service zagen ze geen storingen dat betrekking zou hebben op mijn storing.
Handige informatie. Ik heb een 1Gbps glasvezel verbinding die perfect werkt. Sinds dag 1 nooit problemen gehad met TV en in huis is er niks veranderd.
Ik kom uit de IT dus wat heb ik zelf al gedaan:
- Mediabox uit
- Router uit
- Mediaconverter uit
- minuutje gewacht
- Mediaconverter aan
- minuutje gewacht
- Router aan
- gewacht tot helemaal operationeel
- Mediabox aan
- Had geen effect of resultaat
Om te kijken of het aan signaal lag of aan Mediabox heb ik het volgende gedaan
- Mediabox uit
- Ethernet kabel eruit gehaald
- Mediabox aan
- Ruis zit nog steeds in het beeld bij opstarten
- Conclusie: Het ligt niet aan signaal of router.
- bijkomstige informatie: AppleTV geeft prima beeld kan dus ook niet aan de TV liggen
Betekend dat we wat zaken hebben uitgesloten: Het kan niet de TV, Router of verbinding liggen. Router geeft keurig 930Mbps download en 846Mbps upload.
Wat heb ik daarna gedaan:
- Mediabox geheel gereset
- Bij opstarten kwam er een software update naar boven, die is uitgevoerd
- reset had geen effect of positieve veranderingen, ruis zat er nog steeds in
Persoonlijk denk ik dat Mediabox niet meer in orde is. Wellicht het deel dat HDMI beeld aanstuurt.
Zijn er nog zaken wat ik niet heb gedaan en wat nog wel mogelijk is. Denk aan remote toets combinaties om nog andere acties te kunnen uitvoeren?
En als laatste. Na contact met de service afdeling heeft de dame verzoek ingeschoten om een modem op te sturen en een Mediabox om die om te ruilen. De modem is mijn inziens niet nodig. Want bovenstaande duidt helder aan waar het probleem zit.